Octavia III RS

philippe bakker

Forumguru
In jou geval zou ik dat doen ja. Ikzelf ben super content en wil heel graag minstens nog 5 jaar ermee rijden. Ik vind de verhouding fun/prijs heel gunstig. En voor mij belangrijk : ik heb een eigen zaak en met Skoda gaat niemand er iets over zeggen.

B.Stuurder

Forumguru
Ja dat is eigenlijk achterlijk, dat je er zakelijk op aangekeken wordt. Ik herken dat wel, maar vind het idioot. De ene rijdt graag in een mooie auto en de ander heeft een gouden badkuip bij wijze van spreken, maar dat ziet niemand en dan is het goed.
Kleinzieligheid noem ik dat.

Mijn RS heeft net zijn 2de onderhoud+inspectie gehad, na 2j en 50.000km. Daarbij had ik volgende extra checks gevraagd:
- airco controleren want lijkt maar matig te koelen
- klapperend geluid aan rechtervoorwiel bij oneffenheden in wegdek (en veel "wheel hop" als het wiel doorslipt bij sterke acceleratie, maar dat heb ik er niet bijgezegd)
- onrustig sturen op de snelweg: uitlijning controleren?

Ik heb hem teruggekregen met het onderhoud uitgevoerd en de testuitslag van de airco. Daarbij hebben ze de airco leeg gemaakt, op druk getest en terug gevuld. Alle resultaten normaal. Toch lijkt hij nu beter te koelen. Vreemd.

Wat het klapperend geluid en het onrustig sturen betreft: ze hebben er eens mee gereden, en niets kunnen vaststellen...

Toch lijken die problemen opgelost: geen klapperend geluid, veel zuiverder wielspin, en ik vind echt dat hij rustiger op de baan ligt.

Dus: is het mogelijk dat ze iets gevonden en hersteld hebben, en toch tegen mij gezegd dat er niets aan de hand was???

leon-cupra

Forumguru
Omdat een m5 stukjen van mensen kost en iemand moet die betalen. En als klant zijnde weet je dan uiteraard dat jij hem dan mee betaald. En we betalen liever mee aan een skoda dan aan een m5. En dan mag die leverancier met de skoda miljoenen op zijn rekening staan hebben en die met zijn m5 schulden tot en met maar aangezien een wagen een statussymbool is, denken we dat die zaakvoerder meer verdient dan die met zijn skoda.

B.Stuurder

Forumguru
En dat vind je niet kortzichtig? Ik heb bij bedrijven gewerkt waar je in een standaard brik mocht rijden, maar waar de marges door het dak gingen. Dat vind ik veel erger. Maar dat zie je normaal gesproken niet natuurlijk.
Ik zou eerder die vertegenwoordiger met die M5 in dienst nemen, want dat moet wel de beste vertegenwoordiger ter wereld zijn! :laugh:

leon-cupra

Forumguru
Is idd kortzichtig, maar iedereen denkt zo. Als er bij ons vertegenwoordigers op de firma komen, wordt er ook altijd gekeken naar de wagen.(ook puur uit interesse) Kwam ooit iemand met een duster, denk je ook : mmm kan geen succesvol bedrijf zijn en na een gesprek krijg je een totaal ander beeld. Anderzijds kwam er ook eens een potentiële leverancier met een AM vanquish: denk je direct, succesvolle onderneming maar ook een dure vogel ( en uiteindelijk was hij ook reteduur):-)

B.Stuurder

Forumguru
Ik houd er wel rekening mee hoor, ik heb dure wagens gehad, die van buiten niet direct dat aanzien hadden en nu heb ik straks een opgemaakte (en ook prijzige) Skoda, waar niemand zich aan zal storen, want het is een Skoda.
Persoonlijk zal het me een worst zijn in wat voor auto iemand rijdt. Dat bedrijf waarvan die man in een Vanquish reed, dat is niet voor niks succesvol. Iets is pas duur, als het het geld niet waard is toch?

leon-cupra

Forumguru
Iemand die een zaak van 0 heeft opgebouwd en na x jaren met een AM rijdt, heeft idd iets bewezen. Hem afrekenen op enkel zijn wagen, zou idd dom zijn maar de eerste indruk en laat dat veelal beginnen met het zien van de wagen en het voorkomen van die persoon, bepaald wel de toon van het eerste gesprek.

B.Stuurder

Forumguru
Dat is in aanloop op,de wijzigende bijtellingsregeling in 2017. Vrijwel alle auto's, diesel, benzine en hybride krijgen dan 22% bijtelling. Alleen de elektrische auto blijft 4% en de motorrijtuigen belasting op een hybride is nog gehalveerd voorlopig.
Dat gaat tot gevolg hebben dat mensen op zoek gaan naar zoveel mogelijk auto, power en luxe, voor hun geld. Eigenlijk net als vroeger. Zover het budget strekt, ongeacht de milieu eigenschappen. Inmiddels past bij ons de uitstoot niet meer, die beperkt bij ons dan weer de keuze, maar qua budget zou het goed kunnen.
Ik denk dat we heel wat meer van deze RS gaan zien vanaf volgend jaar.

philippe bakker

Forumguru
Vandaag voor de eerste keer kansloos voorbij gevlamd en nog wel als ik in sport stond. Het was een nieuwere cayenne maar wat voor 1 weet ik niet.

philippe bakker

Forumguru
Enerzijds normaal dat een Porsche ve Skoda wint maar het was me nog tegen niks overkomen. Maar meestal zijn het Audi en BMW's die willen spelen

Bovenaan Onderaan