Octavia III RS

Spector

Forumguru
dat idee had ik ook, kwam van iemand die zijn 1.9tdi daar heeft laten kietelen. Hij had een email gekregen met de details, zal eens vragen of hij hem door kan sturen dan kan JD het misschien weerleggen.

Joske

Forumguru
je kan ook even kijken op de website van ZIP en dan levert ons dat het volgende: (aangezien O3 er nog niet tussen staat.. een Golf genomen)

ziptuning 2.0 CRTDI.jpg

VEEJAY

Forumguru
De 2.0TDI 150PK is absoluut nog niet met OBD te tunen, je krijgt een powerdoos zover ik heb begrepen.

Persoonlijk denk ik dat een 184PK CR rookvrij zeker wel tot 220Pk moet kunnen gaan.

Fean

Forumguru
Ervaringen (1)... als dat maar goed gaat.

Zip geeft aan:
1.4tsi 310nm 165pk (25pk+)
1.8tsi 313nm 212pk (32pk+)

Interessant de 1.8, bij Audi was het de bak (s-tronic) de boosdoener voor het evenredige aantal Nm tov de 1.4. Dealer vertelde mij destijds dat als je de "nieuwe" 1.8 manueel chipped deze veel meer Nm kon hebben dan de 1.4.

Als deze cijfers zouden kloppen dan is het een broodje aap verhaal...

Rallye

Forumguru
Wel grappig: jarenlang wordt er gezeurd over het veel lichtere MQB-platform en de nieuwe RS is 15 kilo zwaarder dan die van mij....

Fean

Forumguru
Die beloven wel meer.

Ik heb heel lang gewacht op de A3SB 1.8 manueel ipv de S-tronic, omdat mij was verteld dat de manueel veel meer Nm aan kon dan die S-tronic. Koppelkromme was anders van manueel en daarbij vond ik de nieuwe 1.8 terleurstellend tov huidige dus chippen was absoluut niet uitgesloten. Je zag dit overigens ook terug in de 0-100 tijd, de manueel is in dit geval sneller dan de s-tronic, dat is vrij opmerkelijk.

Momenteel heb ik gekozen voor een 1.4 250nm omdat de 1.8 250Nm alleen 40pk meer geeft maar niet meer Nm (waar het juist om draait). Zelfs met Chip-indicatie is het verschil 1.8-1.4 in Nm nihil!

Het gaat niet om het beloven wat ZIP betreft maar wat de nieuwe 1.8 doet en dat ook nog eens tov de 1.4. Het betreft natuurlijk wel een grove indicatie.

Spector

Forumguru
Bij de dealer zal wel erg lastig worden, ten tijde dat ik aan het kijken was had alleen Pon er 1 rijden en verder niemand. Is toen een klant van de dealer en voormalig forumlid naar mij toe gekomen zodat ik kon proefrijden en de RS uitvoering kon bekijken.

Der Einser

Forumguru
Je kan ook gewoon bij PON een afspraak maken hoor.
Helemaal als je nu al een RS rijdt.
Gewoon zeggen dat je interesse hebt in een nieuwe O3 RS.

Ik heb dat toen gedaan met een R32.
Werd ik hartelijk ontvangen bij PON.
Rond geleid door de kelder, waar heel mooi spul staat!!
En vervolgens het gedeelte in de kelder waar alle proefmonsters staan:D
Van de duurste Audi's t/m goedkoopste VW fox

BaSsDruM

Senior Member
Net even geinformeerd... wordt pas in september in Nederland verwacht. Tegen die tijd maar weer even bellen!

Pollewop

Forumguru
Hier in Zwitserland had mijn buurman gistermiddag een nieuwe RS Combi voor een proefrit meegekregen. 2.0 TSI met DSG, en veel optie's, in Magic Schwarz Perleffekt. Even een blokje meegereden, en ik moet zeggen... Wat een "beest"... Echt ongelovelijk... Wegligging als een strijkijzer... Zeer fraai afgewerkt (Zwart Leer met rood stiksel)...
Wel hard afgeveerd (uiteraard). Ook door de 18" velgen voel je alles...en de prijs, valt me erg mee: 41750 Franken = 33740 euro

Bijlagen

• OctaviaIII_RSl.pdf
    73 KB · Weergaven: 28

Joske

Forumguru
kan je dan niet importeren? (heb er geen verstand van hoor) voor minder aan 10.000 euro kosten?

Bovenaan Onderaan