Octavia III RS

BaSsDruM

Senior Member
Er staat een leuk autobahn 0-200 filmpje op YouTube... ook tussensprintjes, alles getest. Wat me opvalt hoe bizar snel hij is voor een auto met 220 pk!

Als ik 'm vergelijk met mijn RS met 300 pk lijkt hij even snel, en van 200 - 230 zelfs sneller! Zoveel lichter is de nieuwe RS volgens mij niet...

Nieuwe RS toch stiekem wat meer pk's standaard dan die 220 pk?

LT83

Forumguru
Die nieuwe RS is inderdaad veel te snel voor 220pk.
Maar geloof nooit dat dit standaard bij iedere O3 RS is.
Het lijkt mij dat er of iets van tuning op zit of dat deze RS met wind mee van een heuvel rijdt ;)

BaSsDruM

Senior Member
Die nieuwe RS is inderdaad veel te snel voor 220pk.
Maar geloof nooit dat dit standaard bij iedere O3 RS is.
Het lijkt mij dat er of iets van tuning op zit of dat deze RS met wind mee van een heuvel rijdt ;)

Even een paar quotes van ze citeren welke onder het filmpje staan:
Awesome dynamics if you consider size, spaciousness and everyday usability of this car and, not so enormous maximum power of its new TSI engine and of course its price. It is very fast even in the speeds above 200 km/h and you can see that even much more powerful sportscar like BMW Z4 M Coupe is not substantially faster. At least not so much as you would expect.
If any part is downhill, it is clearly said. Here it is, as always, only the top speed attempt. The car should reach 248 km/h according to the manufacturer's datas, we reached 246 km/h and were curious if there is any speed limiter. There is, thats all.
Because the car is really surprisingly fast, we added some highway footage where you can see the road, speed and even faster car doing its best (Z4). You think that the captured acceleration in the night does not match the seconde (day) one?
The 0-200 km/h acceleration times were between 22,5 and 23,5 secs in our tests, you have to consider the real speed, not the speedometer one. We were also comparing the new RS with slightly tuned BMW 130i E81 and both cars were equally fast or the RS was a bit faster. E.g. Autobild Sportars cites stok 130i 0 - 200 km/h time of 24,3 secs...
tt is just real and if you do not believe it, try it. But there are more videos to come that will show that this car is that fast in real world...

Een slighty tuned (whatever that may be) 130i van de vorige generatie. Die heeft standaard 265 pk, ik verwacht bij slighty tuned ander luchtfilter/uitlaat en 5 a 10 pk meer. Zeg 270 pk op de achterwielen, en hij is even snel/iets sneller dan die BMW. Erg impressed, kan niet wachten tot ik er zelf in (proef) kan rijden!

LT83

Forumguru
Heel apart, als deze acceleratie nog eens een stuk sneller gaat worden als je er zo'n 80 pk bij krijgt d.m.v. een goede stage 2 tuning dan wordt het wel echt een monster. Al denk ik nog steeds dat dit geen 220pk is, maar goed.

sitechris

Donateur
Ze tweaken persauto's wel vaker. Deze heeft zeker meer dan 220 pk. Hij loopt wel heel lekker door. Deze heeft minstens 250 pk.

Autovisie heeft in de supertest ook wat auto's op de rollerbank gezet. Daar bleek dat de Astra OPC 466 nm had. Daar mag je ook over twijfelen.

Pendragon

Donateur
Eeeuh...kan me niet herinneren dat ik zei dat ik dat niet mooi vond. Maar ik laat het dan maar bij led onderin ipv mijn huidige dagrijverlichting

CDK

Forumguru
Die zijn idd spuuglelijk van de facelift! Die zijn verticaal en daar hou ik niet van
Ik had dat gezegd.... Wel een beetje bij de les blijven hè Einser :)

Der Einser

Forumguru
Pendragon was het roerend met je eens,....
hij is zelfs 2x ervoor naar de dealer gegaan.

Pas nou maar op Forumkluijver,... anders stuur ik onze vrind op je af :mad:

Pendragon

Donateur
Zou kunnen hoor Der Einser, vind net als Corne idd de horizontale dagrijverlichting zoals in de O3RS wel mooi, maar die van de Superb facelift lijken mij teveel op die in de Audi's. En dat vind ik niet echt mooi.

Hetzer

Forumguru
Blijft wel een mooie auto hoor, zeker in die kleur.

Idd, de blauwe kleur is echt, de mooiste op de RS
Afgelopen week voor het eerst gespot.
Mocht ik veel geld overhebben, dan komt er bij mij op de oprit een blauwe 03 RS HB....

(heerlijk om te kunnen dromen;) )

2pziij9.jpg

2a66z3q.jpg

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan