Octavia III RS

Dennis Nijholt

Forumguru
ja dat kan..en je houdt inderdaad geld over, maar je hebt er ook werk aan, zeker als je zelf alles gaat doen, ff naar Zwitserland enz ligt ook niet om de hoek...dus wat je in de praktijk overhoud aan " winst" valt dan ook nog maar te bezien.

Der Einser

Forumguru
Bij nieuwe auto's hou je daar inderdaad niet veel aan over.
Het verhaal is echter anders wanneer je er een koopt van een jaar oud (of meerdere jaren oud)
Dat heb ik namelijk al 5x gedaan :D

Pollewop

Forumguru
ja dat kan..en je houdt inderdaad geld over, maar je hebt er ook werk aan, zeker als je zelf alles gaat doen, ff naar Zwitserland enz ligt ook niet om de hoek...dus wat je in de praktijk overhoud aan " winst" valt dan ook nog maar te bezien.

Klopt... en je moet niet vergeten dat de Zwitserse prijs inclusief 8% BTW is. Netto is de prijs hier dus 31240 euro. Voor NL komt daar dus 21% BTW en de BPM bij. Wordt niet echt voordelig denk ik...

Der Einser

Forumguru
Klopt... en je moet niet vergeten dat de Zwitserse prijs inclusief 8% BTW is. Netto is de prijs hier dus 31240 euro. Voor NL komt daar dus 21% BTW en de BPM bij. Wordt niet echt voordelig denk ik...

BTW wordt verrekend (verschil)
Je hoeft het niet dubbel te betalen hoor.
De BPM is wel killing,... dat is echt iets Nederlands.

imported out of Germany dan?
Ja, inderdaad.
Ik heb al heel wat auto's vanuit Germany naar NL gehaald. :tegek:

Dennis Nijholt

Forumguru
is goedkoper dan hier ik denk zo'n 5000, maar dat geld ben dan al kwijt aan andere zaken zoals reizen, dingen regelen enz enz....

Joske

Forumguru
brrr :nailbiting:

Bij ons hier ging destijds een nieuwe O2 RS 2.0 TFSI (zonder bijkomende opties) €27.800 (btw in).
Inschrijvingstaks nog niet meegerekend en met beetje opties kwam ik destijd bij de configurator toch steeds rond €30.000 uit. Blijven grote verschillen tussen de buurlanden..

Canon-Eye

Forumguru
Dus incl 21% BTW excl BPM zijn de kosten al bijna 38000 euro
Het is wellicht nog erger vrees ik, want wordt de BTW niet berekend over de prijs inclusief BPM - of was het andersom?

Hoe dan ook, voor een nieuwe loont het de moeite waarschijnlijk alleen voor de principiële hobbyist die de staat waar mogelijk ook het allerkleinste pootje wil uitdraaien...

Dennis Nijholt

Forumguru
nope BPM wordt berekend over over de netto prijs zonder de BTW. zo ook de BTW die wordt berekend over de Netto prijs zonder de BPM. dus die 2 bedragen worden dan op de nettoprijs gerekend en dan heb je de verkoopprijs.

Rallye

Forumguru
nope BPM wordt berekend over over de netto prijs zonder de BTW. zo ook de BTW die wordt berekend over de Netto prijs zonder de BPM. dus die 2 bedragen worden dan op de nettoprijs gerekend en dan heb je de verkoopprijs.
Kleine correctie: bij een nieuwe auto, zoals waar hier sprake van is, wordt de BPM wel opgeteld bij de netto catalogusprijs (en blijft hij inderdaad buiten de BTW), maar hij wordt berekend aan de hand van de CO2-uitstoot, dus niet over de catalogusprijs. Das war einmal.......

Dennis Nijholt

Forumguru
ja klopt...maar wou hiermee zeggen niet hoe de BPM berekend wordt maar dat de BPM bedrag op een auto over de Netto prijs gaat en dat de verkoopprijs dus de Nettoprijs plus BTW is en daarbij opgeteld de BPM. Dus dat er geen BTW over de BPM zit
nettoprijs+btw+BPM=verkoopprijs. Dat de BPM berekend wordt via de C02 was minder van belang.

rdrummen

Senior Member
Op YouTube gevonden: snel filmpje van de nieuwe RS tijdens een "hill-climb" in Goodwood:

(er staan daar ook nog wat aanvullende filmpjes, elk vanuit een ander punt gefilmd)

• Leuk
Waarderingen: VR46
Bovenaan Onderaan