Octavia III RS

oco1979

Forumguru
pk's moeten van ergens komen.
Zo te zien 1 op 10 of 10liters per 100km gemiddelde rijstijl. bij de meeste.
mijn peugeout 207 1.4 benzine doe dat ook,maar ga voor geen meter voorruit.
Is altijd stadsverkeer.(tweede wagen)

Jongens wat een verbruiken, zeer wisselend en bijna allen enorm afwijkend van de fabrieksopgave.
Ik weet dat deze altijd afwijkend zijn maar zoveel?? ik krab me nog maar eens achter de oortjes.
Iemand een tip hoe ik dat verschil aan de vrouw uit moet leggen ? hahah

philippe bakker

Forumguru
Mijn vrouw ligt daar niet wakker van omdat onze RS voor 70% door de zaak betaald wordt. Haar eis was : geen grijze auto en veel plaats. Ze is nu ook heel opgetogen met de dsg en heeft gezegd dat hier nooit nog een handgeschakelde binnenkomt

In de stad word die niet snel warm, dus dan rij ik rustig. Op vakantie zit het gezin erbij en een dakkoffer, dan kan je het niet te gek maken. En gemiddeld over de dag doe ik ook niet gek.

Wanneer ik alleen zit is het een ander verhaal, maar dat is geen vergelijking met de fabriekswaarde.

Zo steek ik ook in elkaar, met het gezin erin rustig... krijg anders toch alleen maar geknor naast me :)
Als ik alleen zit kan het wel eens bruut aan toe gaan.

En dan maar eens de boetes op tafel leggen, wat zijn jullie gemiddelde boetes?
In de tijd van mijn Leon 2.0 tfsi zaten er hele lekkere tussen. Record €325,-- en dan praat ik over 4 jaar geleden.

En jullie met jullie RS snoepjes?

leon-cupra

Forumguru
Jongens wat een verbruiken, zeer wisselend en bijna allen enorm afwijkend van de fabrieksopgave.
Ik weet dat deze altijd afwijkend zijn maar zoveel?? ik krab me nog maar eens achter de oortjes.
Iemand een tip hoe ik dat verschil aan de vrouw uit moet leggen ? hahah
tja, afstanden die je doet en je voetje zijn zo hard bepalend. Doe je iedere dag 20km autostrade en hoe je het voetje in bedwang, zal het verbruik best meevallen.
En om je vrouw te overtuigen, laat haar gewoon de folder van Skoda zien en toon wat een vRS verbruikt. Ze moet op dat moment niet weten wat een vRS werkelijk verbruikt. En achteraf steek je het maar op de sjoemelsoftware :deuk:

leon-cupra

Forumguru
En dan maar eens de boetes op tafel leggen, wat zijn jullie gemiddelde boetes?
In de tijd van mijn Leon 2.0 tfsi zaten er hele lekkere tussen. Record €325,-- en dan praat ik over 4 jaar geleden.

En jullie met jullie RS snoepjes?
Hopelijk niet, want met hoe ik op bepaalde moment rij, betekent dat rijbewijs voor bepaalde tijd inleveren. :pardon:
Let wel op waar we dit doen: rustige baan, weinig flitsmogelijkheden en uit de doppen kijken. zal ook nooit overdreven rijden waar ik de baan (en de flitsmogelijkheden) niet ken.

leon-cupra

Forumguru
Zo steek ik ook in elkaar, met het gezin erin rustig... krijg anders toch alleen maar geknor naast me :)
Als ik alleen zit kan het wel eens bruut aan toe gaan.
Heb een dochtertje van bijna 3 jaar die steevast "START" roept als ik van een rondpunt kom en dan wil ze dat ik een kickdown geef . Dus het wordt hier juist aangemoedigd :D

Partner laat mij doen, voordeel van een DSG: schokvrij accelereren. Ze weet wel dat ik op dat moment hard rij, maar voor haar is het nog comfortabel meerijden (tegenover manueel, harde schokken bij overdreven schakelen). Overlaatst moest ik wel inhouden door partner. Bochtige wegen, doorrijden en partner die op smartphone aan het lezen was, zorgde voor misselijkheid bij haar :arghh:

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb ze een tijdje niet gezien, maar van de week zag ik recente beelden van een ongemarkeerde camera auto, die achter mensen rijdt en meet. Tot dan toe alleen hele oude beelden, maar blijkbaar zijn ze er nog.
Terwijl het aantal flitspalen in Nederland enorm is afgenomen. Mijn TomTom geeft nog allerlei controlepunten aan, waar ik niks zie en ook Flitsmeister geen krimp geeft.
Voor vaste en mobiele controles ben ik niet zo bang, mede vanwege Flitsmeister en zelf ook goed blijven kijken, maar incognito meetwagens is een ander verhaal. 9 van de 10 bekeuringen waren door deze mannen in burger vroeger, omdat je altijd te laat door hebt dat het politie is. Zeker nu veel mensen een camera achter de ruit hebben, wat vroeger een indicatie was dat het politie zou kunnen zijn.

Bovenaan Onderaan