Octavia III RS

B.Stuurder

Forumguru
Ja, Flitsmeister is een app, waarbij aangegeven wordt waar controles staan, waar flitspalen staan en waar trajectcontrole is. Daarbij meet de app je snelheid op GPS en berekent hij hoe hard je gemiddeld rijdt bij trajectcontroles en of je binnen de marge valt om veilig te zijn voor een bekeuring.
Op de iPhone kun je in de app ook zien hoeveel mensen aan jouw kant van de weg en aan de overkant van de weg (de andere kant op) op FM zitten. Zo weet je waarop de meldingen zijn gebaseerd, midden in de nacht, als je de enige gebruiker bent, kun je natuurlijk niet er van uitgaan dat er niks staat, want er is niemand die iets meldt.
Je kunt melden met 1 druk op de knop en ook vraagt de app of een controle er nog staat als je er voorbij bent gereden. Bijzonder accuraat.

philippe bakker

Forumguru
Op dat half jaar 2 kleine bekeuringen gehad v 50 euro. Toevallig moet ik nu vrijdag voor de rechtbank verschijnen van met mijn vorige auto dat ik blijkbaar tegen 84 geflitst ben waar ik 50 mocht en dit op 2/12/2015.... das wel mijn eerste keer ooit

leon-cupra

Forumguru
Ik heb ze een tijdje niet gezien, maar van de week zag ik recente beelden van een ongemarkeerde camera auto, die achter mensen rijdt en meet. Tot dan toe alleen hele oude beelden, maar blijkbaar zijn ze er nog.
Terwijl het aantal flitspalen in Nederland enorm is afgenomen. Mijn TomTom geeft nog allerlei controlepunten aan, waar ik niks zie en ook Flitsmeister geen krimp geeft.
Voor vaste en mobiele controles ben ik niet zo bang, mede vanwege Flitsmeister en zelf ook goed blijven kijken, maar incognito meetwagens is een ander verhaal. 9 van de 10 bekeuringen waren door deze mannen in burger vroeger, omdat je altijd te laat door hebt dat het politie is. Zeker nu veel mensen een camera achter de ruit hebben, wat vroeger een indicatie was dat het politie zou kunnen zijn.
Hier in Belgie zijn de anonieme wagens nu heel gemakkelijk te ontdekken: het zijn quasi allemaal octavia vRS-en en dan nog in hatchback-uitvoering. ZEER zeldzaam, een hatchback octavia in vRS-trim en dus gemakkelijk te herkennen. in Belgie dus NOOIT een sprintje trekken tegen (meestal een zwarte) vRS hatchback :D

B.Stuurder

Forumguru
Hier rijden ze in van alles en nog wat. Volvo, Audi, Volkswagen. Wellicht ook Skoda tegenwoordig, en allemaal sleepers. Dus als er twee man in een auto achter mij zitten, die volgt, dan zorg ik eerst dat ze me inhalen zodat ik kan kijken, voordat ik op het gas ga.

leon-cupra

Forumguru
Als die naast je staat mag je wel sprinten toch? Want dan sta je toch niet op de camera :laugh:
tot de toegestane snelheid, maja met een vRS .... zit je daar snel over.
en die "sjarels" hebben weinig nodig om jou op de bon te zetten. Als zij zeggen dat je 200reed en ze zaten met twee in de wagen, heb je quasi geen verhaal tegenover de rechter.

B.Stuurder

Forumguru
tot de toegestane snelheid, maja met een vRS .... zit je daar snel over.
en die "sjarels" hebben weinig nodig om jou op de bon te zetten. Als zij zeggen dat je 200reed en ze zaten met twee in de wagen, heb je quasi geen verhaal tegenover de rechter.
tenzij het niet waar is en je een dashcam met gps hebt....

leon-cupra

Forumguru
Hier rijden ze in van alles en nog wat. Volvo, Audi, Volkswagen. Wellicht ook Skoda tegenwoordig, en allemaal sleepers. Dus als er twee man in een auto achter mij zitten, die volgt, dan zorg ik eerst dat ze me inhalen zodat ik kan kijken, voordat ik op het gas ga.
d12278a0-b868-11e4-9fe8-4eb688f41074_web.jpg

Dit is niet echt een sleeper in Belgie :deuk::deuk::deuk::deuk:

B.Stuurder

Forumguru
Jezus, lekker incognito zeg. Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar dat is typisch zoals Nederlanders vaak naar België kijken :deuk:
En hoe rijden ze erin, met hun hoofd uit het zijraam?:maakmegek:

B.Stuurder

Forumguru
Moet dan toch maar eens naar flitsmeister gaan kijken, hoor er meerdere mensen over dat dit wel goed werkt.

Ik moet zeggen dat ik niet zo heel vaak heel hard meer rijd, zeker niet met mijn huidige auto, maar als ik langere stukken moet rijden en vooral op de A9, A5 en A4, dan heb ik de app altijd aanstaan.
Ik hoop ook dat het op het display van de Columbus kan straks met één van die connective functies

philippe bakker

Forumguru
Dat spel vooraan is een nummerplaat herkenningssysteem. Dat weet of je openstaande boetes hebt of criminele feiten hebt gepleegd enz. Dat bakje kost 2x de prijs Vd Skoda

Bovenaan Onderaan