Octavia III RS

vleier

Forumguru
11 liter is toch mooi.
Iedere lekker rijdende auto heeft een verbruik tussen de 1 op 2 en de 1 op 14

philippe bakker

Forumguru
Persoonlijk vind ik 11 lit gemiddeld ook wat veel voor een moderne auto. Maar het klopt inderdaad dat je er wel heel veel fun voor terug krijgt

vleier

Forumguru
remmen moeten ook altijd goed op temperatuur zijn.
En het verbruik moet je echt altijd voor jezelf beslissen wat je goed vind.
Ga je voor een amerikaan met een V8 dan weet je dat 1 op 9 heel.netjes is. En moet zeggen dat het rijden in de 107 van mijn vriendin ook wel leuk is. Het gaat jiet snel. Maar je hoort echt alles.

Arco

Forumguru
http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/16/koppel-of-vermogen-wat-is-beter

Als ik de interessante post van @Rosinfield lees, klopt dan mijn onderstaande berekening om de 2 onderstaande wagens met elkaar af te wegen los van of het vermogen effectief goed op de weg te krijgen is?

Skoda Octavia RS Combi: 310 PK (Stage 1) 1320 kg: 1320:310= 4,25 kg per pk
Audi S4 avant: 354 PK voor 2265 kg: 2265:354= 6,39 kg per pk
http://www.vroom.be/nl/prijs-nieuwe-auto/audi/s4-avant_2016/3-0-v6-tfsi-124695-10

Dus lijkt de Skoda t.o.v. de Audi ietwat krachtiger te zijn verhouding gewicht/vermogen?

Kempes

Forumguru
Lijkt me stug...

De standard RS is dan 1320 kg: 1320:220 = 6 kg per pk

Ik heb een RS en een S4 (beiden standaard) nog nooit een wedstrijdje zien doen, maar de uitkomst laat zich raden...

• Leuk
Waarderingen: Arco

Rosinfield

† In Memoriam
Een interessant voorbeeld is ook de nieuwe Polo GTI; de handbak heeft een stuk meer koppel dan de dsg versie. De prestaties zijn echter identiek

• Leuk

philippe bakker

Forumguru
Mijn octavia weegt 1440 kg en niet 1310. Staat op mijn inschrijvingsbewijs. De normale 220 pk komt dan op 6,5 kg/pk. Ik heb nu 289 pk en dat komt op 4,9 kg/pk. En ja ik laat daardoor elke 2 en 3 liter TDI achter ik win zelfs tegen een BMW 535 D een auto v 65000 in belgie. Tot nu toe heb ik voorlopig enkel nog maar tegen 2 Porsches verloren.

Arco

Forumguru
Mijn octavia weegt 1440 kg en niet 1310. Staat op mijn inschrijvingsbewijs. De normale 220 pk komt dan op 6,5 kg/pk. Ik heb nu 289 pk en dat komt op 4,9 kg/pk. En ja ik laat daardoor elke 2 en 3 liter TDI achter ik win zelfs tegen een BMW 535 D een auto v 65000 in belgie. Tot nu toe heb ik voorlopig enkel nog maar tegen 2 Porsches verloren.

idd. op inschrijvingsbewijs 1447 kg...de info op die autosites moet met een "korreltje zout" genomen worden blijkbaar...gewichten kloppen niet...

Wat moet er in België op het inschrijvingsbewijs? Leeggewicht of rijklaargewicht?

In NL staat beiden erop, rijklaargewicht is standaard 100 kilo meer dan leeggewicht.
Bij mijn S3 bijvoorbeeld leeg 1400 op kenteken en rijklaar 1500.

Overigens ook dat met een korrel zout nemen want op de weegbrug kwam hij op 1580 zonder personen en bagage met halfvolle tank

• Leuk

Arco

Forumguru
Wat moet er in België op het inschrijvingsbewijs? Leeggewicht of rijklaargewicht?

In NL staat beiden erop, rijklaargewicht is standaard 100 kilo meer dan leeggewicht.
Bij mijn S3 bijvoorbeeld leeg 1400 op kenteken en rijklaar 1500.

Overigens ook dat met een korrel zout nemen want op de weegbrug kwam hij op 1580 zonder personen en bagage met halfvolle tank
rijklaargewicht staat erop idd.
Maar het lijkt er toch wel op dat Skoda's over het algemeen veel lichter zijn....

vleier

Forumguru
Ik dacht altijd dat een ego juist een gewichtig iets is en dat er daarom overhead deuren zijn bedacht in bedrijven

Mettes

Forumguru
http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/16/koppel-of-vermogen-wat-is-beter

Als ik de interessante post van @Rosinfield lees, klopt dan mijn onderstaande berekening om de 2 onderstaande wagens met elkaar af te wegen los van of het vermogen effectief goed op de weg te krijgen is?

Skoda Octavia RS Combi: 310 PK (Stage 1) 1320 kg: 1320:310= 4,25 kg per pk
Audi S4 avant: 354 PK voor 2265 kg: 2265:354= 6,39 kg per pk
http://www.vroom.be/nl/prijs-nieuwe-auto/audi/s4-avant_2016/3-0-v6-tfsi-124695-10

Dus lijkt de Skoda t.o.v. de Audi ietwat krachtiger te zijn verhouding gewicht/vermogen?

Ik vrees dat de S4 toch sneller is wegens zijn 4x4 aandrijving.(quattro)
Deze wagen krijgt zijn vermogen feilloos op de weg gezet.
2265 kg voor een s4 avant lijkt mij ook fel overdreven.

Bovenaan Onderaan