philippe bakker
Forumguru
Ik ben gezakt naar 11,2 omdat mijn vrouw er nu wat meer mee rijdt. Ge moet dat es tegen 'normale ' mensen zeggen ....
11 liter is toch mooi.
Iedere lekker rijdende auto heeft een verbruik tussen de 1 op 2 en de 1 op 14
Mijn octavia weegt 1440 kg en niet 1310. Staat op mijn inschrijvingsbewijs. De normale 220 pk komt dan op 6,5 kg/pk. Ik heb nu 289 pk en dat komt op 4,9 kg/pk. En ja ik laat daardoor elke 2 en 3 liter TDI achter ik win zelfs tegen een BMW 535 D een auto v 65000 in belgie. Tot nu toe heb ik voorlopig enkel nog maar tegen 2 Porsches verloren.
rijklaargewicht staat erop idd.Wat moet er in België op het inschrijvingsbewijs? Leeggewicht of rijklaargewicht?
In NL staat beiden erop, rijklaargewicht is standaard 100 kilo meer dan leeggewicht.
Bij mijn S3 bijvoorbeeld leeg 1400 op kenteken en rijklaar 1500.
Overigens ook dat met een korrel zout nemen want op de weegbrug kwam hij op 1580 zonder personen en bagage met halfvolle tank
http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/16/koppel-of-vermogen-wat-is-beter
Als ik de interessante post van @Rosinfield lees, klopt dan mijn onderstaande berekening om de 2 onderstaande wagens met elkaar af te wegen los van of het vermogen effectief goed op de weg te krijgen is?
Skoda Octavia RS Combi: 310 PK (Stage 1) 1320 kg: 1320:310= 4,25 kg per pk
Audi S4 avant: 354 PK voor 2265 kg: 2265:354= 6,39 kg per pk
http://www.vroom.be/nl/prijs-nieuwe-auto/audi/s4-avant_2016/3-0-v6-tfsi-124695-10
Dus lijkt de Skoda t.o.v. de Audi ietwat krachtiger te zijn verhouding gewicht/vermogen?