Octavia III RS

vleier

Forumguru
mijne maakt op dit moment geen geluid. aangezien die nog steeds geparkeerd staat op de parking bij het werk.

Goofy@5E

Forumguru
Vraagje
Heeft een downpipe 3'' (76 mm) met een sportcat 200 cellen een nut als je geen remap gaat doen, en zo ja wat is de winst hiervan, heb hierover al redelijk veel gelezen, maar begin de bomen Door het bos niet meer te zien,
Een vraagje waar ik mee zit is of het waar is dat je in noodloop kan gaan wanneer deze geplaatst is zonder remap,
graag jullie mening
Thanks

oco1979

Forumguru
voordeel is dat turbo vlugger opspoelt tot max turbodruk.
Mede door de grotere downpipe en de sportcat(minder tegendruk)
Kan dat in noodloop gaan ? Ja dat kan,als de waarden te veel verschillen met de OEM map.
Turbodruk komt sneller op zijn druk,als ecu dat opmerkt en deze niet overeen komt met gegevens van de turbodruk die op dat moment en dat toerental enz. zou moeten zijn kan deze de motor iets afremmen.
Das ook maar mogelijk tot een bepaalde grens,daarna komt noodloop programma in werking.
Kan ook zijn dat speling genoeg hebt om deze aanpassing op te vangen.(reeds gechipt is,kan er al wat rek opzitten)
Beste resultaat zal combi met op "maat" gemaakte programma zijn na zo aanpassing om het gewenste effect uit te halen.

vb van wat ik hier juist heb meegemaakt,weliswaar ander merk.
Foutcode nokkenassensor.
Oplossing: update van de ecu nodig.

Grens is te nauwkeurig waar die kan tussen schommelen.

Kwil maar zeggen dat de kans groot is deze in noodloop ga,kan het proberen met alles te monteren en te rijden.
Al is het niet ideaal.

oco1979

Forumguru
Herkende de locatie ook :D onderhandel met den olivier

mijne daar gekocht,wel geen rs :bloos:

gegaan voor vriendelijkheid en zeker de prijs,phlips en parmentier kwamen nog niet in de omgeving,wist direct hoeveel ze voor overname wagen gaven bij verbeke,andere was ne ramp.

Al bij al hadden ze nog gemist,heb ne greenline gekregen voor prijs van geen greenline,gelukkig was ik daar ook tevreden mee.

wie dat er gemist heeft,invoerder of verbeke kan me worst wezen.

Laatst bewerkt:

gegaan voor vriendelijkheid en zeker de prijs,phlips en parmentier kwamen nog niet in de omgeving,wist direct hoeveel ze voor overname wagen gaven bij verbeke,andere was ne ramp.

Al bij al hadden ze nog gemist,heb ne greenline gekregen voor prijs van geen greenline,gelukkig was ik daar ook tevreden mee.

leon-cupra

Forumguru

idd plezant zaken doen met olivier. De zaakvoerders, dat is een ander verhaal ....
Heb niet zo goede ervaringen met verbeke, doen zeker hun best maar daar is altijd een tweede kans voor nodig. Uit goede bronnen ook vernomen dat ze het skoda-dealerschap kwijt zouden zijn doordat de groep rond vw- Maes een megagarage gaat zetten met de 4 merken in Roeselare. Blijkbaar zou verbeke nu in proces liggen met d'ieteren. Zal uiteraard weinig aan veranderen. Naar het schijnt zou verbeke wel verder doen met skoda, maar als nevenimporteur van nieuwe en jonge okkazies.

Bovenaan Onderaan