Octavia III RS

Mettes

Forumguru
Ook hier vredestein wintrac Xtreme S XL.
Deze hebben ook ineens de juiste snelheidsindex vermits de TSI-versie minimum een W nodig heeft (=270km/h)
Vredestein heeft een Y=300km/h
Michelin heeft een index V=240km/h
Er mag natuurlijk altijd met een lagere index gereden worden mits een sticker met aangepaste snelheid.
Wat betreft de tractie zal je volgens mij altijd inboeten tov een zomerband in normale condities.
Bij lagere temperaturen en winterse omstandigheden is het verschil wel enorm, in de positieve zin.

Laatst bewerkt:

philippe bakker

Forumguru
Deze hebben ook ineens de juiste snelheidsindex vermits de TSI-versie minimum een W nodig heeft (=270km/h)
Er mag natuurlijk altijd met een lagere index gereden worden mits een sticker met aangepaste snelheid.
Wat betreft de tractie zal je volgens mij altijd inboeten tov een zomerband in normale condities.
Bij lagere temperaturen en winterse omstandigheden is het verschil wel enorm, in de positieve zin.
Ja zoals nu 5 graden en nat verlies je tegen bijna alles :(

B.Stuurder

Forumguru

De Continental Wintercontact T850 P heeft ook een W snelheidscodering. Prijs varieert van 200 tot 300 Euro, ik heb ze wel goedkoper op internet gezien, maar daar moet je ze ook zelf monteren. Tractie varieert, droog en nat wegdek is goed, zijdelingse grip in sneeuw is minder.

leon-cupra

Forumguru
Zowel met zomerbanden als winterbanden hoor.
Het woordje "nat" is er teveel aan.;)
een goede band kan veel doen met "nat". Op mijn superb had ik op het laatste crossclimates liggen, in regenweer waren deze geweldig. Nog op de autostrade in stortvloed gereden, je voelde dat de banden nog imeense grip hadden. Ik kon nog veilig tegen gewone snelheid op de autostrade rijden terwijl de rest allemaal moest inhouden. Nu met de vRS is het een ander verhaal. Bij minste natte baan en gematigde voet heb je constant wheelspin.

Mettes

Forumguru
De Continental Wintercontact T850 P heeft ook een W snelheidscodering. Prijs varieert van 200 tot 300 Euro, ik heb ze wel goedkoper op internet gezien, maar daar moet je ze ook zelf monteren. Tractie varieert, droog en nat wegdek is goed, zijdelingse grip in sneeuw is minder.
Continental heeft volgens mij een V index ipv W (bandenmaat 225-40-18)

bartvw

Forumguru
@Mettes ik zit nu al een tijdje te treuzelen met winterbanden maar nu valt mij op dat de meeste winterbanden te lage snelheidscodering hebben door jou berichtje
En wat met nat weer betreft heb de auto dit jaar laten verlagen en Michelin"s pilot supersport erop laten monteren maar dat is een 200 procent verbetering ten opzichte van de Conti's die er standaard op zaten.

Bovenaan Onderaan