Superb III combi
Forumguru
Dit gaat al redelijk . Maar in de autoverkoopdiscussie is deze te leuk om te laten liggen http://www.amt.nl/management/nieuws/2016/11/het-is-zo-simpel-10151751
Vraagje: als ik bijna op onderhoud moet geeft hij dat aan. Kan ik het ergens bezien hoeveel km nog eer ik moet gaan ?
Ja zoals nu 5 graden en nat verlies je tegen bijna allesOok hier vredestein wintrac Xtreme S XL.
Deze hebben ook ineens de juiste snelheidsindex vermits de TSI-versie minimum een W nodig heeft (=270km/h)
Vredestein heeft een Y=300km/h
Michelin heeft een index V=240km/h
Er mag natuurlijk altijd met een lagere index gereden worden mits een sticker met aangepaste snelheid.
Wat betreft de tractie zal je volgens mij altijd inboeten tov een zomerband in normale condities.
Bij lagere temperaturen en winterse omstandigheden is het verschil wel enorm, in de positieve zin.
Dit gaat al redelijk . Maar in de autoverkoopdiscussie is deze te leuk om te laten liggen http://www.amt.nl/management/nieuws/2016/11/het-is-zo-simpel-10151751
Ook hier vredestein wintrac Xtreme S XL.
Deze hebben ook ineens de juiste snelheidsindex vermits de TSI-versie minimum een W nodig heeft (=270km/h)
Vredestein heeft een Y=300km/h
Michelin heeft een index V=240km/h
Er mag natuurlijk altijd met een lagere index gereden worden mits een sticker met aangepaste snelheid.
Wat betreft de tractie zal je volgens mij altijd inboeten tov een zomerband in normale condities.
Bij lagere temperaturen en winterse omstandigheden is het verschil wel enorm, in de positieve zin.
Ja zoals nu 5 graden en nat verlies je tegen bijna alles
Zowel met zomerbanden als winterbanden hoor.Ja zoals nu 5 graden en nat verlies je tegen bijna alles
een goede band kan veel doen met "nat". Op mijn superb had ik op het laatste crossclimates liggen, in regenweer waren deze geweldig. Nog op de autostrade in stortvloed gereden, je voelde dat de banden nog imeense grip hadden. Ik kon nog veilig tegen gewone snelheid op de autostrade rijden terwijl de rest allemaal moest inhouden. Nu met de vRS is het een ander verhaal. Bij minste natte baan en gematigde voet heb je constant wheelspin.Zowel met zomerbanden als winterbanden hoor.
Het woordje "nat" is er teveel aan.
Continental heeft volgens mij een V index ipv W (bandenmaat 225-40-18)De Continental Wintercontact T850 P heeft ook een W snelheidscodering. Prijs varieert van 200 tot 300 Euro, ik heb ze wel goedkoper op internet gezien, maar daar moet je ze ook zelf monteren. Tractie varieert, droog en nat wegdek is goed, zijdelingse grip in sneeuw is minder.
Die maat kan, maar mijn 235 brede winterbanden hebben echt code WContinental heeft volgens mij een V index ipv W (bandenmaat 225-40-18)
Reserve band ???Wat moet je met een winterband en een code W
Toch goed op nat die Continentals.
Maar in de winter ligt er misschien 5 dagen sneeuw. Er zullen meer droge dagen zijn dan sneeuwdagen. Dus waar wel mogelijkheid is tot hoge snelhedenWat moet je met een winterband en een code W? Ik rijd geen 250 km/h door de sneeuw