Octavia III RS

EdK

Forumguru
Maar in de winter ligt er misschien 5 dagen sneeuw.
Ik denk dat je je toch iets meer moet inlezen met betrekking tot winterbanden.
De winter wil niet alleen zeggen dat het sneeuwt..

Zou ook zomaar kunnen vriezen of regenen met temps van 5 graden boven het nulletje.
Deze dingen in achterhoofd nemende kun je lezen over winterbanden dat ze dan ook beter zijn dan zomerslofjes

B.Stuurder

Forumguru
Ik denk dat je je toch iets meer moet inlezen met betrekking tot winterbanden.
De winter wil niet alleen zeggen dat het sneeuwt..

Zou ook zomaar kunnen vriezen of regenen met temps van 5 graden boven het nulletje.
Deze dingen in achterhoofd nemende kun je lezen over winterbanden dat ze dan ook beter zijn dan zomerslofjes
Maar dan nog hoeven de condities hard rijden niet onmogelijk te maken, dat kan ook onder 5 graden, als het maar droog is.

B.Stuurder

Forumguru
Da's nou typisch zo'n stelling die je niet zomaar kunt omdraaien.
Minds thinking alike are not necessarily great... ;)

Ander voorbeeld: alle mussen zijn vogels, maar niet alle vogels zijn mussen!
Volgens mij haal je dingen door elkaar nu. Hij daait niks om, hij stelt simpelweg dat onze breinen groots zijn en gelijkelijk denken.
Als jij twijfelt over die grootsheid, dan kan dat best, maar laat de mussen daarbuiten, die hebben het al zo moeilijk in de winter :deuk:

Canon-Eye

Forumguru
Nee, hij stelt alleen dat grootse breinen gelijk denken. Met de impliciete boodschap of suggestie dat de 2 in dit geval bedoelde breinen "dus" groots zijn.
Het is die impliciete omdraaiing waar ik even voor wilde waarschuwen: het is op zich een bekend debattrucje, maar ook niet meer dan dat.

B.Stuurder

Forumguru
Nee, hij stelt alleen dat grootse breinen gelijk denken. Met de impliciete boodschap of suggestie dat de 2 in dit geval bedoelde breinen "dus" groots zijn.
Het is die impliciete omdraaiing waar ik even voor wilde waarschuwen: het is op zich een bekend debattrucje, maar ook niet meer dan dat.
Zonder in debat te willen gaan, ik denk dat die implicatie in dit geval terecht is.:D

Mettes

Forumguru
@bartvw : de meeste winterbanden zitten inderdaad te laag met hun snelheidsindex.(voor de TSI)
Als je de juiste index wil wordt de keuze zeer klein.
Je kan natuurlijk een lagere index kiezen en een sticker met verlaagde snelheid op de auto kleven.
Ik heb echter voor de juiste index gekozen omdat mijn wagen in de winterperiode gekeurd zal moeten worden.=geen gedoe.
Voor de zomerbanden was mijn eerste keuze ook Michelin.
Door een probleempje in Oostenrijk zijn het echter Toyo's geworden.
Eigenlijk ook wel goede kleefbandjes.
De Vredestein winterbanden hebben dan weer super veel grip op sneeuw tijdens de wintervakantie.

Bovenaan Onderaan