Octavia III RS

leon-cupra

Forumguru
Wisselen tussen verschillende soorten is niet goed, heeft mijn broer ( mechanieker skoda) mij meegegeven. Ofwel beslis je om 95 of 98 te rijden maar mengelen is blijkbaar "not done". Gechipt is blijkbaar het best op 98, tenzij je hem door de chipfirma heb laten afstellen op 95 ( is normaal gezien minder koppel)
 
Laatst bewerkt:

vleier

Forumguru
mijn ervaring met 95 is, shit brandstof, gezien ze nu naar 10 % bio troep er bij gaan doen.

Das voor problemen vragen.

Heb je gelijk in. Alleen is er in mijn regio maar 1 tankstation dat 98 heeft. en de 102 is zslfd nog dichterbij wanneer ik richting de grens ga
 

oco1979

Forumguru
@oco1979 : wat is er dan misgegaan bij jou?

Met verschillende nieuwe tuinmachines heb ik problemen gehad, tuincentrum bevestigd de jaarlijkse problemen met gebruik van euro 95, raden speciaal brandstof aspen aan.(kost 4 x meer de liter)

Ook in me wagens en ervaring van anderen, klanten,collega's en hun klanten enz.....

Die bio troep heeft niet de zelfde eigenschap als gewone benzine, oke dat zal beter voor milieu zijn.

Plus dat deze meer verbruikt dan 95 klassiek.
 

vleier

Forumguru
Met verschillende nieuwe tuinmachines heb ik problemen gehad, tuincentrum bevestigd de jaarlijkse problemen met gebruik van euro 95, raden speciaal brandstof aspen aan.(kost 4 x meer de liter)

Ook in me wagens en ervaring van anderen, klanten,collega's en hun klanten enz.....

Die bio troep heeft niet de zelfde eigenschap als gewone benzine, oke dat zal beter voor milieu zijn.

Plus dat deze meer verbruikt dan 95 klassiek.

Vroeger was alles beter.
 

Rallye

Forumguru
Met verschillende nieuwe tuinmachines heb ik problemen gehad, tuincentrum bevestigd de jaarlijkse problemen met gebruik van euro 95, raden speciaal brandstof aspen aan.(kost 4 x meer de liter)

Ook in me wagens en ervaring van anderen, klanten,collega's en hun klanten enz.....

Die bio troep heeft niet de zelfde eigenschap als gewone benzine, oke dat zal beter voor milieu zijn.

Plus dat deze meer verbruikt dan 95 klassiek.

Ik tank zelf bijna altijd 98 (in Duitsland), mede omdat een RS dan pas zijn gehele vermogen levert. Ook ik hoef geen ethanol in mijn tank als ik voor benzine betaal. Maar het gaat mij wel wat er om je ervaringen met (tweetakt?) tuinmachines één op één door te trekken naar je auto.
 

oco1979

Forumguru
Ik tank zelf bijna altijd 98 (in Duitsland), mede omdat een RS dan pas zijn gehele vermogen levert. Ook ik hoef geen ethanol in mijn tank als ik voor benzine betaal. Maar het gaat mij wel wat er om je ervaringen met (tweetakt?) tuinmachines één op één door te trekken naar je auto.

zowel 2 als 4 takt en ook in wagens, das zeker 4 takt :D.

Das mijn ervaring en van anderen, iedereen mag van mij blijven 95 tanken, now problemo zene.
 

oco1979

Forumguru
Mijn 'tuinmachine' (een Szabo 4-takt motormaaier) doet het al jáááren prima op Euro 95.

moet wel zeggen dat me 4 takt zitmaaier niet zoveel last van heeft, maar 2 takt is véél minder zene.

We gaan zien wat het zal zijn ipv 3 à 5 % naar 10 % bio mengeling....

Eens kijken wat in de meeste tankdopdeksel aan de binnenkant van wagens sta.

Verboden voor bio-diesel/bio-benzine :nono:
 

leon-cupra

Forumguru
Rij al 8 maanden met 95, mijn broer heeft jaren 95 getankt met zijn golf gti, nooit problemen gehad.
En niet het volle vermogen gebruiken, over hoeveel procent spreek je dan? Wss verwaarloosbaar waardoor je het zeker niet voelt.
En dat 98 iets zuiniger is tja, kan goed zijn maar het is hier in belgie ook 0,22euro per liter duurder. Dat is bijna 10euro per bak meer, dus zou hij met 98 ongeveer 100km km meer moeten rijden om nog maar dezelfde runningkost te hebben. Lijkt mij niet haalbaar.
 
Bovenaan Onderaan