Octavia III RS

Arco

Forumguru
Misschien toch nog een tip voor mensen die de RS willen laten remappen:
De eerste generatie turbo's zijn niet ideaal om dit te laten doen waardoor de kans dat een turbo kapot gaat bij de remapping groter is.
In garantie kan je die nog terug recuperen, uit garantie natuurlijk niet...Dus met andere woorden kan je dit beter IN garantie laten doen dan UIT garantie...
Ik had daar een heel ander idee over...uit garantie, turbo opgeblazen, eigen kosten...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Goofy@5E

Forumguru
Misschien toch nog een tip voor mensen die de RS willen laten remappen:
De eerste generatie turbo's zijn niet ideaal om dit te laten doen waardoor de kans dat een turbo kapot gaat bij de remapping groter is.
In garantie kan je die nog terug recuperen, uit garantie natuurlijk niet...Dus met andere woorden kan je dit beter IN garantie laten doen dan UIT garantie...
Ik had daar een heel ander idee over...uit garantie, turbo opgeblazen, eigen kosten...



Turbo:

06K 145 702 K - Revision 1

06K 145 702 Q - Revision 2

06K 145 702 R - Revision 3

06K 145 702 T - Revision 4

06K 145 722 G - Revision 5

06K 145 722 L - Revision 6 (aktuellste Version, verbaut ab 12/2015)

Van wat ik er kan van maken bij onze oosterburen zou het probleem moeten opgelost zijn vanaf versie Q , wil je weten welke versie je steken hebt, ga met SF achteraan de turbo en neem een paar foto's dan kun je zien welke versie je hebt
Ter info,

(als de mijne ,,foert,, zegt buiten garantie....komt de IS38 erop zeker weten)
 

Arco

Forumguru
Turbo:

06K 145 702 K - Revision 1

06K 145 702 Q - Revision 2

06K 145 702 R - Revision 3

06K 145 702 T - Revision 4

06K 145 722 G - Revision 5

06K 145 722 L - Revision 6 (aktuellste Version, verbaut ab 12/2015)

Van wat ik er kan van maken bij onze oosterburen zou het probleem moeten opgelost zijn vanaf versie Q , wil je weten welke versie je steken hebt, ga met SF achteraan de turbo en neem een paar foto's dan kun je zien welke versie je hebt
Ter info,

(als de mijne ,,foert,, zegt buiten garantie....komt de IS38 erop zeker weten)
Ik had de T en heeft gelukkig niet "foert" gezegd.. dat geeft wel wat stress moet ik zeggen, wanneer hij staat te brullen op de vermogensbank, zo buiten garantie...
 
Laatst bewerkt:

philippe bakker

Forumguru
Turbo:

06K 145 702 K - Revision 1

06K 145 702 Q - Revision 2

06K 145 702 R - Revision 3

06K 145 702 T - Revision 4

06K 145 722 G - Revision 5

06K 145 722 L - Revision 6 (aktuellste Version, verbaut ab 12/2015)

Van wat ik er kan van maken bij onze oosterburen zou het probleem moeten opgelost zijn vanaf versie Q , wil je weten welke versie je steken hebt, ga met SF achteraan de turbo en neem een paar foto's dan kun je zien welke versie je hebt
Ter info,

(als de mijne ,,foert,, zegt buiten garantie....komt de IS38 erop zeker weten)
Ik versta er niks van :(
 

philippe bakker

Forumguru
Want ik vond dat zelfs na mijn chiptuning mijn dsg te rap in 6 reed in D. Als ik dan 70 reed deed ik 1400 toeren en moest hij even 'komen' vooraleer hij vermogen had. Hij was minder rap weg dan een sterke diesel. Ik heb dit voorgelegd aan apec en wat ik vroeg namelijk bij lager toerental mijn max koppel hebben deden ze niet want dan gaat hij stuk. De oplossing was hem 500 toeren meer laten draaien zodat ik 1900 toeren doe aan 70 in D en direct mijn volle 461 nm heb. En dat was volgens hen wel veilig en qua rijden is dat dag en nacht verschil. Echt beter
 

Goofy@5E

Forumguru
Vraagje aan de RS petrol heads hier

Rijden jullie allemaal op 98° of 95° of wisselen jullie af, en indien 98 oct , geeft dit een voelbaar verschil,
 

vleier

Forumguru
wissel tussen 95 en 102 (duitsland)
Het verschil is wel iets te merken. Maar dan denk ik dat het vooral te maken heeft dat die met een octaan van 98 is gechipt
 

bartvw

Forumguru
@Goofy@5E Ik tankte altijd 98 helaas is het BP station veranderd in Total.
Ik tank nu Shell premium en merk geen verschil de RS (niet gechipt).
Weet wel als je auto met chippen afgesteld word met een hoger octaangehalte dat er meer pk's uitgehaald worden.

Grt Bart
 
Bovenaan Onderaan