Octavia III RS

philippe bakker

Forumguru
Ik rijd bijna altijd gewoon in D. In eco als ik lange saaie stukken rijd. En in sport als een sportieve auto wil spelen. Tegen een tdi hoef ik niet in sport. Mijn geluid staat in alles luid vind ik. Antera heeft gezien dat de geluidsactuator bij mij ingesteld staat op 100% . Ik weet niet hoe dit standaard staat. Kan ik ook niet gewoon verzetten.

Arco

Forumguru
Ik heb 461koppel en ik weet niet van slippen van koppel ? Of ik weet niet op wat letten misschien ?

Dus je hebt een Stage 1 met originele koppeling en 461 NM?
Ik had dus op 45.000 km met de STANDAARD 220pk een beginnend slippende koppeling als je in hogere versnelling in lagere toeren vertrekt...
Ik heb de standaard koppeling vervangen door een nieuwe en stage 1 laten doen maar dat spel gaat loeihard nu. Ben benieuwd of de standaard koppeling dit gaat trekken maar misschien moet ik hiervoor een nieuw topic openen?
Getunende Skoda's Stage 1 met standaard "hardware": de bevindingen...
Je ziet bij verschillende tuners dit koppel terugkomen bij een stage 1 en dit zonder versterkte koppeling vandaar mijn vraag: Stage 1 en OEM koppeling gaat dit samen?
Merci voor je reactie alvast!

Joske

Forumguru
Tegen een tdi hoef ik niet in sport.
maakt in principe niet uit, of toch héél erg weinig want normaal als je plankgas gaat oftwel planché dat we zeggen is dat nét hetzelfde als in sport zetten. Alleen qua beleving is het mogelijk anders, de hogere gasrespons merk ik heel goed als ik de motor in sport zet. Maar als je planché gaat heb je net hetzelfde effect/"vermogen".

philippe bakker

Forumguru
maakt in principe niet uit, of toch héél erg weinig want normaal als je plankgas gaat oftwel planché dat we zeggen is dat nét hetzelfde als in sport zetten. Alleen qua beleving is het mogelijk anders, de hogere gasrespons merk ik heel goed als ik de motor in sport zet. Maar als je planché gaat heb je net hetzelfde effect/"vermogen".
Vanuit stilstand ben ik het snelst weg met alleen S op de dsg. Op de autostrade ben ik sneller op hoge snelheid in S algemeen.

philippe bakker

Forumguru
In D draait hij 500 toeren meer zodat hij op een baan van 70 km/u niet 1400 toeren rijdt maar wel 1900 en zodoende direct zijn volle koppel heeft als ik dan iemand voorbij wil. Ervoor draaide hij aan 1400 en zat je precies in een dood moment

boontjeRS

Forumguru
Merci voor je reactie
Het slippen was al met het originele koppel.
Zijn er hier nog met standaardkoppeling en een stage 1 en hoeveel NM?

Ik heb m'n stage 1 ook laten aanpassen. Koppel verminderd en niet meer zo bruusk in de 1ste en 2de versnelling. Koppeling slipt nu niet meer door. Had het voor in de hoogste 3 versnellingen. Moet wel zeggen dat ik zelden doorduw in eerste en doorduw vanaf 2de versnelling. Anders blijf ik toch maar m'n banden te staan oproken. Heb m'n koppeling nog niet vervangen want heb het sinds de aanpassing niet meer voorgehad.

Arco

Forumguru
Ik heb m'n stage 1 ook laten aanpassen. Koppel verminderd en niet meer zo bruusk in de 1ste en 2de versnelling. Koppeling slipt nu niet meer door. Had het voor in de hoogste 3 versnellingen. Moet wel zeggen dat ik zelden doorduw in eerste en doorduw vanaf 2de versnelling. Anders blijf ik toch maar m'n banden te staan oproken. Heb m'n koppeling nog niet vervangen want heb het sinds de aanpassing niet meer voorgehad.
Bedankt voor je reactie!
Met de nieuwe koppeling gaat hij gelijk een speer... de vraag is hoelang

Arco

Forumguru
met een (goed!) aangepaste software op de DSG 6 bak kan je probleemloos 500Nm draaien :jaja:
Bedankt @Corné de Kluijver voor je reactie. Ik heb een manuele bak. Ik verbaas me van de kracht die wordt ontwikkeld wanneer de turbo aanspringt. ongelofelijk!
De stage 1 verreist geen versterkte koppeling. Dat zie je bij verschillende tuners.
Door het lage gewicht van de RS en het hoge koppel en vermogen, vliegt die voorruit!
Dus volgens jou kan de OEM een stage 1 aan?

CDK

Forumguru
Stage 1 zou moeten kunnen @Arco, maar cijfers van de handbak heb ik niet paraat. Weet wel dat hij minder vermogen aan kan als de DSG 6....

• Leuk
Waarderingen: Arco
Bovenaan Onderaan