Octavia III RS

B.Stuurder

Forumguru
Ja, en dan te bedenken, dat sommigen hier nog 100 à 120pk méér dan u te versassen hebben naar die arme voorwielen.
Traktie is blijkbaar toch een heikel punt bij de Octavia.
Ja precies! Nu is 180, of zoals ik heb begrepen tot 192 pk in werkelijkheid, op de voorwielen al niet weinig, maar zoals ik eerder al zei ergens op dit forum, als je een RS koopt met nog meer vermogen, verwacht je toch dat het fatsoenlijk op de weg kan worden gebracht? Ik begrijp niet dat de 4x4 versie niet in NL (of BE) verkrijgbaar is. Zal wel een geldkwestie zijn, alhoewel ik denk dat het prijsverschil niet groot genoeg zou zijn om de RS oninteressant te maken.

LT83

Forumguru
Ja precies! Nu is 180, of zoals ik heb begrepen tot 192 pk in werkelijkheid, op de voorwielen al niet weinig, maar zoals ik eerder al zei ergens op dit forum, als je een RS koopt met nog meer vermogen, verwacht je toch dat het fatsoenlijk op de weg kan worden gebracht? Ik begrijp niet dat de 4x4 versie niet in NL (of BE) verkrijgbaar is. Zal wel een geldkwestie zijn, alhoewel ik denk dat het prijsverschil niet groot genoeg zou zijn om de RS oninteressant te maken.

Marketingtechnisch verhaal......binnen het VAG concern moet Skoda zich een beetje aan zn status houden he ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Goofy@5E

Forumguru
Draai en keer het in de richting je wil......bij skoda krijg je nog relatief veel auto ( lees vw audi ) voor je geld, en ja als er dan hier en daar een minpuntje is (grip), neem ik er graag bij, voor de rest is een gaspedaal iets wat je moet doseren, is geen lichtschakelaar met met 2 standen aan~uit

vleier

Forumguru
Draai en keer het in de richting je wil......bij skoda krijg je nog relatief veel auto ( lees vw audi ) voor je geld, en ja als er dan hier en daar een minpuntje is (grip), neem ik er graag bij, voor de rest is een gaspedaal iets wat je moet doseren, is geen lichtschakelaar met met 2 standen aan~uit

Owg dus dat doe ik dus fout. Bedankt voor de tip.

B.Stuurder

Forumguru
Ok, dat is ongeveer wat ik zei, alleen er ís wél een 4x4 verkrijgbaar, alleen niet hier!

vleier

Forumguru
Ok, dat is ongeveer wat ik zei, alleen er ís wél een 4x4 verkrijgbaar, alleen niet hier!

Import.nl???
Gewoon importeren die zooi. Vanzelf merken ze dat er mensen interesse hebben en dan word het vanzelf in het gamma opgenomen. Zie de mustnags en de camaros

Zoals beloofd,

Hier wat pics, staat reeds 280 km op de teller, had niet verwacht dat er best nog veel verschil van rijgedrag is tussen de standen Eco / Normal en sport. Sport stand is een brulstand, dan wil hij er echt vandoor.
Ben benieuwd wat het verbruik gaat worden, momenteel staat hij 1:9 maar dat wordt wel zuiniger als het spelen wat minder is en de motor een beetje ingereden is.

720.jpg

720.jpg

720.jpg

Bovenaan Onderaan