Octavia III RS

Rallye

Forumguru
De Cupra had al 290pk (even afgezien van de 265-uitvoering begonnen met 280), dus de stijging is maar 10pk. De SW is gebaseerd op een korte versie van het MQB-platform. Met name de wielbasis (dus vooral de ruimte op de achterbank) is kleiner. 4WD zou wel mooi zijn voor de tractie.......

@red1bull2 Hoe is het geluid binnen? Gaat de nieuwe uitlaat niet dreunen op de snelweg?

philippe bakker

Forumguru
Heb ook veel naar een GolfR station gekeken, alleen is een mooie voor mij nu nog boven budget.
Het is heel jammer dat skoda geen 4x4 heeft op een sportief model. Ga nu voor een leuk speeltje en een caddy ernaast. Het is niet anders ;)
Ik ga de golf R dan wel jong 2de hands in Duitsland halen. Heb mijn RS ook jong tweedehands gekocht.

LT83

Forumguru
Ik ga de golf R dan wel jong 2de hands in Duitsland halen. Heb mijn RS ook jong tweedehands gekocht.

Ja daar ben ik ook naar aan het kijken geweest. Maar ze zijn nog maar een goed jaar op de markt (Variant). En met een nieuwwaarde van circa 60-65k voor een volle variant zijn ze ook daar nog wel prijzig.

bartvw

Forumguru
Ik ben in 2015 wezen passen en meten maar de Golf VII heeft meer ruimte op de achterbank dan de Leon ST.
Als je vag gek bent dan heb je in de Octavia gewoon de meeste ruimte simpel (clever).
Wat de Golf R betreft , dagje geleend van Pon heerlijk scheurijzer soms wel is spijt dat ik in 2015 die niet gekozen heb.

Grt Bart

philippe bakker

Forumguru
Ik ben in 2015 wezen passen en meten maar de Golf VII heeft meer ruimte op de achterbank dan de Leon ST.
Als je vag gek bent dan heb je in de Octavia gewoon de meeste ruimte simpel (clever).
Wat de Golf R betreft , dagje geleend van Pon heerlijk scheurijzer soms wel is spijt dat ik in 2015 die niet gekozen heb.

Grt Bart
Waar scheelt de mindere ruimte tussen de o3 en de golf ?

bartvw

Forumguru
Wat beenruimte op de achterbank betreft heeft de Octavia de meeste ruimte.
De Golf VII daarin tegen heeft meer beenruimte op de achterbank dan de Seat Leon ST.

Grt Bart

ertromp

Forumguru
Ik vind 35.000 heel goed meevallen. Ik heb mij al rot gezocht om iets gelijkaardigs te vinden aan die prijs. Qua vermogen ligt dat in de buurt van vele duurdere auto's se
Maar voor die 35K staat ie niet bij jou op de stoep in BE. Wat komt er voor jullie Belgen nog aan invoer gelden op en keuringen etc?

philippe bakker

Forumguru
Geen idee maar dat gaat meevallen. Ik kan het binnenkort je vertellen want volgende week gaat een collega van mij in Duitsland een AMG c43 kopen. Ik zal het hem es vragen dan

LT83

Forumguru
€7.267,- voor de BPM excl. kosten eendags kenteken en op kenteken zetten RDW vind ik niet "relatief weinig" ;) voor import van die 2016 R Golf

Eens, maar pak je er bijvoorbeeld eentje uit 2015, dan betaal je nog "maar" 4800 bpm. Je hebt het dan wel over een auto van 60k plus. Een octavia RS van 2015 kost 3700 bpm. Ik vind dat verschil dan nog wel meevallen :D Vandaar mijn "relatief weinig".

Bovenaan Onderaan