Octavia III RS

vw125

Forumguru
Merci voor je reactie
Het slippen was al met het originele koppel.
Zijn er hier nog met standaardkoppeling en een stage 1 en hoeveel NM?

Ik heb de standaardkoppeling nog en heb 20 000 km geleden laten chippen naar stage 1 en voorlopig nog geen problemen.
Ik heb 449 NM koppel.
 
IMG_1549.JPG
De Cupra had al 290pk (even afgezien van de 265-uitvoering begonnen met 280), dus de stijging is maar 10pk. De SW is gebaseerd op een korte versie van het MQB-platform. Met name de wielbasis (dus vooral de ruimte op de achterbank) is kleiner. 4WD zou wel mooi zijn voor de tractie.......

@red1bull2 Hoe is het geluid binnen? Gaat de nieuwe uitlaat niet dreunen op de snelweg?
het geluid binnen valt goe mee en is echt nu .
Op de snelweg ook ni overdreven en brult trouwens maar tot ongeveer 4000t daarna word hij terug stiller omdat ik alleen maar dit gedeelte er tussen uitgehaald heb de resonator
 

Bijlagen

  • IMG_1549.JPG
    IMG_1549.JPG
    1 MB · Weergaven: 14
Ik heb er reeds 600 km mee gereden, wat een super auto is dit.
Wat mee opvalt is dat de beleving van vermogen meer is tov van mijn Seat Leon ff 2.0 tfsi die na tuning 245 pk had. Ik durf bijna niet te geloven dat de RS 230 pk heeft. Dit moet meer zijn.
De rs blijven duwen bij gas, gretig en krachtig.

Wie heeft dat gevoel ook.

Verder zit er een start stop op, echter ben ik hier niet zo heel erg over te spreken ivm DSG, wellicht moet ik eraan wennen maar tot nu toe,irriteer ik mee eraan.
 

Arco

Forumguru
Ik heb er reeds 600 km mee gereden, wat een super auto is dit.
Wat mee opvalt is dat de beleving van vermogen meer is tov van mijn Seat Leon ff 2.0 tfsi die na tuning 245 pk had. Ik durf bijna niet te geloven dat de RS 230 pk heeft. Dit moet meer zijn.
De rs blijven duwen bij gas, gretig en krachtig.

Wie heeft dat gevoel ook.

Verder zit er een start stop op, echter ben ik hier niet zo heel erg over te spreken ivm DSG, wellicht moet ik eraan wennen maar tot nu toe,irriteer ik mee eraan.
Ik deel je beleving. Het is een redelijk lichte auto en pittig vermogen. Vooral de hernemingen zijn straf! Ik had standaard op de vermogensbank 228 pk aan boord met de 220 stock
 

boontjeRS

Forumguru
Blijft plezant die hernemingen Spijtig dat je het vermogen zo snel gewoon wordt. Zelf na chippen verlang ik al terug naar meer. Zal een moeilijke keuze worden als er een opvolger aan de beurt is.
 

Arco

Forumguru
Blijft plezant die hernemingen Spijtig dat je het vermogen zo snel gewoon wordt. Zelf na chippen verlang ik al terug naar meer. Zal een moeilijke keuze worden als er een opvolger aan de beurt is.

Wel mijn droom blijft een Audi A6 RS... dromen mag he....
 
Je kan best redelijk zuinig rijden met de RS, of het leuk is dat is een ander verhaal :jaja:
360.jpg
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Het is vloeken in de kerk hier, ik weet het, maar een ongetunde 1.8 komt dan toch ook wel vooruit:

Boven de 190 kost het meer moeite.
Weer niet vergelijkbaar met de RS van Philippe, maar die vergelijking is heel scheef.
 
Bovenaan Onderaan