Octavia III RS

boontjeRS

Forumguru
Beetje overdreven. Als je gedoseerd gas geeft in een bocht en goede banden hebt kun je redelijk snel een bocht door. Vol gas is een ander verhaal.

philippe bakker

Forumguru
Met de RS kan ik beter een bocht nemen dan met mijn vorige auto ( Nissan qasqai 2,0 D) en inderdaad vol de gas instampen bij stilstand bij nat weer lukt ongeveer niet. Maar bij een RS is de gas vol instampen niet nodig

Rallye

Forumguru
Is inderdaad een probleem van de RS, maar inderdaad op te lossen met een voorzichtige gasvoet ... wat bij een Leon of GTI niet hoeft. Oftewel: koop een RS245 met sperdifferentieel als je denkt er last van te hebben.

Is inderdaad een probleem van de RS, maar inderdaad op te lossen met een voorzichtige gasvoet ... wat bij een Leon of GTI niet hoeft. Oftewel: koop een RS245 met sperdifferentieel als je denkt er last van te hebben.
Ik moet zeggen dat met de 230 de controle prima is, ja bij volgas in de sport stand is het even grip zoeken maar dan gaat hij als rechte streep vandoor. Ze hebben niet voor niet de sper op de 230 gezet.
Maar alles valt of staat met doseren

oco1979

Forumguru
Beter 4X4 systeem :cool: corné
veel vermogen is iets maar deftig op de grond krijgen is ietskes anders.
raar de rs nog niet met haldex 4X4 kan krijgen

• Leuk
Waarderingen: Arco

leon-cupra

Forumguru
De Skoda Octavia Combi RS is namelijk Koning Onderstuur
Zeker als het ook maar een héél klein beetje vochtig is (en dat is het in deze hoek van de wereld nogal eens), hoef je maar een héél klein beetje gas te geven om met spinnende voorwielen geconfronteerd te worden. Zit je dan ook nog eens in een bocht, dan is minder-dan-een-heel-klein-beetje-gas al genoeg om te merken dat je niet meer de bocht door, maar vooral rechtdoor gaat, en dat gasgeven dat alleen maar erger maakt.

Dit heb ik overgenomen van Topgear. Iemand ervaring mee??
heb er met de 220 enorm veel last van. Rij graag wel sportief en met dit weer heb je dan gewoon continue wheelspin. Tis ook wel dat ik redelijk veel binnenbanen doe die er niet altijd goed bij liggen. De rijmodus staat bij mij nu de laatste weken gewoon op eco, dan reageert hij niet zo heftig.
Denk zelf nooit meer een type zoals de 220 te kopen. Hoog vermogen is zoveel interessanter met 4x4 ( zoals de R van mijn broer, is zo bangelijk met de 4motion) maja dan kost het ook weer een pak meer in aanschaf en maandelijkse kosten.

• Leuk

philippe bakker

Forumguru
heb er met de 220 enorm veel last van. Rij graag wel sportief en met dit weer heb je dan gewoon continue wheelspin. Tis ook wel dat ik redelijk veel binnenbanen doe die er niet altijd goed bij liggen. De rijmodus staat bij mij nu de laatste weken gewoon op eco, dan reageert hij niet zo heftig.
Denk zelf nooit meer een type zoals de 220 te kopen. Hoog vermogen is zoveel interessanter met 4x4 ( zoals de R van mijn broer, is zo bangelijk met de 4motion) maja dan kost het ook weer een pak meer in aanschaf en maandelijkse kosten.
Zou ook mijn volgende kunnen worden. Ik vind buiten 0 start het wel meevallen eigenlijk. Ik rijd veel 70km/u banen

leon-cupra

Forumguru
Zou ook mijn volgende kunnen worden. Ik vind buiten 0 start het wel meevallen eigenlijk. Ik rijd veel 70km/u banen
mijn broer zijn R komt wss binnekort te koop te staan ;)
Tja heb er continue last van. Mijn woon-werk traject is constant vertrekken en stoppen, dus elke keer heb je wel zever. Paar keer gehad dat de voorkant een paar cm naar links of rechts opschoof, 1 keer gehad dat zelfs de kont uitbrak (wel klein beetje om gedaan, scherpe bocht en vuile baan :D) ... Op dat vlak wel teleurgesteld in de vRS. Dat het maar rap terug zomer is en volgende winter toch eens goede winterbanden kopen.

• Leuk

Fmoon

Forumguru
Wat voor banden hebben jullie in Vredesnaam op? Ik heb er helemaal niet zo een last van. Vind hem juist als je een bocht in gaat en het gas erop gooit dat die mooi snel recht staat. Wiel spin enkel bij nat/koud combinatie als je vol het gas indrukt bij stilstand.

Goofy@5E

Forumguru
Wat voor banden hebben jullie in Vredesnaam op? Ik heb er helemaal niet zo een last van. Vind hem juist als je een bocht in gaat en het gas erop gooit dat die mooi snel recht staat. Wiel spin enkel bij nat/koud combinatie als je vol het gas indrukt bij stilstand.

Ik denk da gij nen heeeeeeeeeeeeeeeele speciale RS heb namelijk een(in your) DREAM car

philippe bakker

Forumguru
mijn broer zijn R komt wss binnekort te koop te staan ;)
Tja heb er continue last van. Mijn woon-werk traject is constant vertrekken en stoppen, dus elke keer heb je wel zever. Paar keer gehad dat de voorkant een paar cm naar links of rechts opschoof, 1 keer gehad dat zelfs de kont uitbrak (wel klein beetje om gedaan, scherpe bocht en vuile baan :D) ... Op dat vlak wel teleurgesteld in de vRS. Dat het maar rap terug zomer is en volgende winter toch eens goede winterbanden kopen.
Ik ben wreed content Vd continentals. Ervoor had ik goedkope en bleef gewoon staan als ik gas gaf. Nu kan ik deftig vertrekken. En ja ik rijd nog zeker 4 jaar met deze se. Zou misschien wel es een moeilijke zijn om terug te verkopen

leon-cupra

Forumguru
ligt de pzero op zoals hij uit fabriek komt. Droog wegdek valt het idd nog mee, maar als de baan een beetje vochtig is ... Schuiven en wheelspin.
En in een bocht (waar je eigenlijk wel vlot doot kan gaan) volgas geven, doe ik NOOIT meer. In het begin per ongeluk dat eens gedaan ... Schoof zeker een halve meter opzij ... Richting gracht ... Heb ze toen wel effe geknepen :sterretjes:

oco1979

Forumguru

Even met zo ne R kunnen rijden::man deze plakt aaan het asfalt,dat vermogen kan je direct loslaten op die vier wielen :yeah::rockon:

was direct verkocht,jammer dat me geldbeugel zoveel euro's bevat :cry:

• Leuk

Bael

Forumguru
Ik ben echt eens benieuwd wat het gaat worden als ik dat hier allemaal lees, mag volgende week mijn RS gaan afhalen, het zal voor mij sowieso al wennen zijn aangezien ik aantal jaren met een golf R heb gereden heb en een wheelspin was onmogelijk :D

leon-cupra

Forumguru
Even met zo ne R kunnen rijden::man deze plakt aaan het asfalt,dat vermogen kan je direct loslaten op die vier wielen :yeah::rockon:

was direct verkocht,jammer dat me geldbeugel zoveel euro's bevat :cry:
met mijn broer zijn R ook 1 keer mogen rijden. Hij zei dat dit mijn enigste kans was om met zijn R ooit eens mee te rijden, dus ja, zat snel achter het stuur.:D was een dag dat het redelijk wat geregend had en baan lag nog kletsnat. Kickdown en dat spel vloog zonder wheelspin ervandoor. Rond puntje tegen hogere snelheid, niets van slippen, schuiven , ... Subliem! En dan nog maar te zwijgen over het geluid :tegek:

Bovenaan Onderaan