Ik moet zeggen dat met de 230 de controle prima is, ja bij volgas in de sport stand is het even grip zoeken maar dan gaat hij als rechte streep vandoor. Ze hebben niet voor niet de sper op de 230 gezet.Is inderdaad een probleem van de RS, maar inderdaad op te lossen met een voorzichtige gasvoet ... wat bij een Leon of GTI niet hoeft. Oftewel: koop een RS245 met sperdifferentieel als je denkt er last van te hebben.
kan helemaal aan mij liggen maar zie ik daar nu massa slip op de koppeling?? Toerenteller schiet van 3000 naar 5000 zonder dat de snelheid stijgt in eerste instantie?Omdat het kan :-)
Zie je verkeerd, het kick down dat schiet hij hoger in de toeren. Verder is het DSGkan helemaal aan mij liggen maar zie ik daar nu massa slip op de koppeling?? Toerenteller schiet van 3000 naar 5000 zonder dat de snelheid stijgt in eerste instantie?
die versnelling die hij zakt had ik niet gezien.. ok dan klopt het wel natuurlijkZie je verkeerd, het kick down dat schiet hij hoger in de toeren. Verder is het DSG
heb er met de 220 enorm veel last van. Rij graag wel sportief en met dit weer heb je dan gewoon continue wheelspin. Tis ook wel dat ik redelijk veel binnenbanen doe die er niet altijd goed bij liggen. De rijmodus staat bij mij nu de laatste weken gewoon op eco, dan reageert hij niet zo heftig.De Skoda Octavia Combi RS is namelijk Koning Onderstuur
Zeker als het ook maar een héél klein beetje vochtig is (en dat is het in deze hoek van de wereld nogal eens), hoef je maar een héél klein beetje gas te geven om met spinnende voorwielen geconfronteerd te worden. Zit je dan ook nog eens in een bocht, dan is minder-dan-een-heel-klein-beetje-gas al genoeg om te merken dat je niet meer de bocht door, maar vooral rechtdoor gaat, en dat gasgeven dat alleen maar erger maakt.
Dit heb ik overgenomen van Topgear. Iemand ervaring mee??
Zou ook mijn volgende kunnen worden. Ik vind buiten 0 start het wel meevallen eigenlijk. Ik rijd veel 70km/u banenheb er met de 220 enorm veel last van. Rij graag wel sportief en met dit weer heb je dan gewoon continue wheelspin. Tis ook wel dat ik redelijk veel binnenbanen doe die er niet altijd goed bij liggen. De rijmodus staat bij mij nu de laatste weken gewoon op eco, dan reageert hij niet zo heftig.
Denk zelf nooit meer een type zoals de 220 te kopen. Hoog vermogen is zoveel interessanter met 4x4 ( zoals de R van mijn broer, is zo bangelijk met de 4motion) maja dan kost het ook weer een pak meer in aanschaf en maandelijkse kosten.
mijn broer zijn R komt wss binnekort te koop te staanZou ook mijn volgende kunnen worden. Ik vind buiten 0 start het wel meevallen eigenlijk. Ik rijd veel 70km/u banen
Wat voor banden hebben jullie in Vredesnaam op? Ik heb er helemaal niet zo een last van. Vind hem juist als je een bocht in gaat en het gas erop gooit dat die mooi snel recht staat. Wiel spin enkel bij nat/koud combinatie als je vol het gas indrukt bij stilstand.
Ik ben wreed content Vd continentals. Ervoor had ik goedkope en bleef gewoon staan als ik gas gaf. Nu kan ik deftig vertrekken. En ja ik rijd nog zeker 4 jaar met deze se. Zou misschien wel es een moeilijke zijn om terug te verkopenmijn broer zijn R komt wss binnekort te koop te staan
Tja heb er continue last van. Mijn woon-werk traject is constant vertrekken en stoppen, dus elke keer heb je wel zever. Paar keer gehad dat de voorkant een paar cm naar links of rechts opschoof, 1 keer gehad dat zelfs de kont uitbrak (wel klein beetje om gedaan, scherpe bocht en vuile baan ) ... Op dat vlak wel teleurgesteld in de vRS. Dat het maar rap terug zomer is en volgende winter toch eens goede winterbanden kopen.
ligt de pzero op zoals hij uit fabriek komt. Droog wegdek valt het idd nog mee, maar als de baan een beetje vochtig is ... Schuiven en wheelspin.Wat voor banden hebben jullie in Vredesnaam op? Ik heb er helemaal niet zo een last van. Vind hem juist als je een bocht in gaat en het gas erop gooit dat die mooi snel recht staat. Wiel spin enkel bij nat/koud combinatie als je vol het gas indrukt bij stilstand.
heb er met de 220 enorm veel last van. Rij graag wel sportief en met dit weer heb je dan gewoon continue wheelspin. Tis ook wel dat ik redelijk veel binnenbanen doe die er niet altijd goed bij liggen. De rijmodus staat bij mij nu de laatste weken gewoon op eco, dan reageert hij niet zo heftig.
Denk zelf nooit meer een type zoals de 220 te kopen. Hoog vermogen is zoveel interessanter met 4x4 ( zoals de R van mijn broer, is zo bangelijk met de 4motion) maja dan kost het ook weer een pak meer in aanschaf en maandelijkse kosten.
met mijn broer zijn R ook 1 keer mogen rijden. Hij zei dat dit mijn enigste kans was om met zijn R ooit eens mee te rijden, dus ja, zat snel achter het stuur. was een dag dat het redelijk wat geregend had en baan lag nog kletsnat. Kickdown en dat spel vloog zonder wheelspin ervandoor. Rond puntje tegen hogere snelheid, niets van slippen, schuiven , ... Subliem! En dan nog maar te zwijgen over het geluidEven met zo ne R kunnen rijden::man deze plakt aaan het asfalt,dat vermogen kan je direct loslaten op die vier wielen
was direct verkocht,jammer dat me geldbeugel zoveel euro's bevat