Octavia III RS

Bael

Forumguru
met mijn broer zijn R ook 1 keer mogen rijden. Hij zei dat dit mijn enigste kans was om met zijn R ooit eens mee te rijden, dus ja, zat snel achter het stuur.:D was een dag dat het redelijk wat geregend had en baan lag nog kletsnat. Kickdown en dat spel vloog zonder wheelspin ervandoor. Rond puntje tegen hogere snelheid, niets van slippen, schuiven , ... Subliem! En dan nog maar te zwijgen over het geluid :tegek:

Jah dat geluid ga ik ook wel missen, denk niet da die Skoda hetzelfde zal klinken....

leon-cupra

Forumguru
Jah dat geluid ga ik ook wel missen, denk niet da die Skoda hetzelfde zal klinken....
in de 7R is het geluid in het interieur niet echt zwaar aanwezig. Mijn broer reed een paar weken met zijn R en blijkbaar keken er veel mensen naar zijn wagen in het passeren. Vroeg zich af waarom ze zo keken ( grijze variant, dus eigenlijk redelijk anoniem) .... tot ik een toertje reed en hij een filmpje aan het maken was. Zijn euro viel onmiddellijk :deuk:

Ik ben echt eens benieuwd wat het gaat worden als ik dat hier allemaal lees, mag volgende week mijn RS gaan afhalen, het zal voor mij sowieso al wennen zijn aangezien ik aantal jaren met een golf R heb gereden heb en een wheelspin was onmogelijk :D
Ja maar daar hebben wij vele malen minder last van, het manco bij de 220 is omdat er geen sper op zit, dat zit nu op de 230 wel. Dan verkleint het probleem enorm. Jij gaat met eens Smile sturen, geloof me.

Bael

Forumguru
in de 7R is het geluid in het interieur niet echt zwaar aanwezig. Mijn broer reed een paar weken met zijn R en blijkbaar keken er veel mensen naar zijn wagen in het passeren. Vroeg zich af waarom ze zo keken ( grijze variant, dus eigenlijk redelijk anoniem) .... tot ik een toertje reed en hij een filmpje aan het maken was. Zijn euro viel onmiddellijk :deuk:

Bij de originele uitlaat hoorde je ook niets bij mijn 6R maar had een volledige lijn van milltek prachtig gewoon bij goed optrekken lekker luid, maar bij normaal rijden totaal geen last van vorige zomer ermee op reis geweest en had er totaal geen last van.

Fmoon

Forumguru
ligt de pzero op zoals hij uit fabriek komt. Droog wegdek valt het idd nog mee, maar als de baan een beetje vochtig is ... Schuiven en wheelspin.
En in een bocht (waar je eigenlijk wel vlot doot kan gaan) volgas geven, doe ik NOOIT meer. In het begin per ongeluk dat eens gedaan ... Schoof zeker een halve meter opzij ... Richting gracht ... Heb ze toen wel effe geknepen :sterretjes:

Ik heb Toyo eronder en moet zeggen dat dit zeer goed bevalt, nadeel is dat ze redelijk snel slijten, maar ze hebben een geweldige grip. Prijs is dan weer gunstig dus kan je een extra setje voor op maken.

Bael

Forumguru
Onder de RS rijders onder jullie, van welke banden zijn jullie tevreden qua grip?? Moet mijn zomerbanden toch nog kiezen.

plaza

Forumguru
Wie weet of de nieuwe Octavia RS 245 een echte gedown tunede motor maar exact dezelfde
motor is die in de seat leon cupra 300 en skoda Superb 280 liggen ?
Dan zou een chip al voldoende moeten zijn voor 365 pk .
Of is het een getunede 200 pk versie ?

bartvw

Forumguru
Mijn auto was vanaf de fabriek afgeleverd op Conti banden vond het een drama na 13 k zat er geen profiel meer op.
Heb nu als zomerbanden Michelin pilot super sport daarmee heb je veel meer grip en minder bandenslijtage.
Heb er bijna 9 k meegereden en er zat nog 6 mm profiel op dus netjes lijkt mij.
Ik heb vrij lang doorgereden met de Michelin's , pas in december winterbanden gemonteerd.
Maar vind dat de Michelin's meer grip hebben in koude natte dagen dan de Dunlop WS 5.

Grt Bart

oco1979

Forumguru
Wie weet of de nieuwe Octavia RS 245 een echte gedown tunede motor maar exact dezelfde
motor is die in de seat leon cupra 300 en skoda Superb 280 liggen ?
Dan zou een chip al voldoende moeten zijn voor 365 pk .
Of is het een getunede 200 pk versie ?

Gechipte versie zal het niet direct zijn.
Inwendig kan er hier en daar wat verschil zijn.
De 2 liter blok is in de loop der jaren in verschillende versies geweest, kleine veranderingen inwendig.
Dus neem niet zomaar aan dat ze idem zijn.

Bovenaan Onderaan