Octavia III RS

sandurtjuh

Forumguru
Ja ik snap dat ook niet zo goed. Ik weet dat het met verkoopaantallen e.d. te maken heeft, maar ook al wordt het slecht verkocht, waarom zou je die niet gewoon blijven aanbieden? Wordt toch op bestelling gemaakt? Kan me niet indenken dat dit extreme kosten met zich meebrengt, gaat toch op transport met andere wagens? Wellicht kijk ik ergens overheen hoor.
 

Rallye

Forumguru
Waarschijnlijk beginnen zen na de facelift eerste met de "normale" versies en als die goed lopen komen de bijzondere versies, zoals de RS, maar ook de Scout en de L&K, erbij. De wijzigingen op de Scout en de RS moeten eerste getest en daarna moeten de uitvoeringen worden vastgesteld. Zolang dat laatste niet is gebeurd kan geen importeur een fatsoenlijke bestelling maken....
 

B.Stuurder

Forumguru
Ok, maar de 230 dan, die is net geintroduceerd en nu niet meer te bestellen? Zoveel is er niet anders aan, alleen de voorbumper en de koplampen en achterlichten. Eventueel een andere Columbus, maar ook daarvoor is het gat in het dashboard hetzelfde. Of doel je op de spoorverbreding?
 

Tuner111

Forumguru
Ok, maar de 230 dan, die is net geintroduceerd en nu niet meer te bestellen? Zoveel is er niet anders aan, alleen de voorbumper en de koplampen en achterlichten. Eventueel een andere Columbus, maar ook daarvoor is het gat in het dashboard hetzelfde. Of doel je op de spoorverbreding?

Zoals ik al eerder eens het aangehaald heb. Eerst moeten de oude rs'en van de band nog. daarna word de productielijn omgebouwd voor de facelift. tussen die tijd word er genoeg stok voorzien om die modellen te kunnen bouwen. en dan pas gaan de bestellingen open. ook moet ieder land zijn eigen uitrusting versie opmaken. dit alles kost veel tijd naar marketing & de nieuwe bestel procedure klaar te maken.

Bij de gewone o3f is dit al veel eerder allemaal gebeurd zodat de bestellingen van deze modellen wel al open zijn. maar met de rs & de scout word dit naar alle waarschijnlijkheid nu gedaan...

Zelfs bij dit soort (kleine) veranderingen moet dit allemaal gebeuren...
 

B.Stuurder

Forumguru
Ja dat is waar, een aantal zaken moeten anders worden afgesteld aan de machines en de voorraden moeten ook worden aangepast om het proces te kunnen starten. En zoveel RS-en zullen ze niet op voorraad hebben gemaakt.
 

Tuner111

Forumguru
Ja dat is waar, een aantal zaken moeten anders worden afgesteld aan de machines en de voorraden moeten ook worden aangepast om het proces te kunnen starten. En zoveel RS-en zullen ze niet op voorraad hebben gemaakt.

daar zou je nog best kunnen van schrikken. vooral de diesel versie's werden met toch aantallen gemaakt voor de leasing markt.
 

dirkie996

Forumguru
Zoals ik al eerder eens het aangehaald heb. Eerst moeten de oude rs'en van de band nog. daarna word de productielijn omgebouwd voor de facelift. tussen die tijd word er genoeg stok voorzien om die modellen te kunnen bouwen. en dan pas gaan de bestellingen open. ook moet ieder land zijn eigen uitrusting versie opmaken. dit alles kost veel tijd naar marketing & de nieuwe bestel procedure klaar te maken.

Bij de gewone o3f is dit al veel eerder allemaal gebeurd zodat de bestellingen van deze modellen wel al open zijn. maar met de rs & de scout word dit naar alle waarschijnlijkheid nu gedaan...

Zelfs bij dit soort (kleine) veranderingen moet dit allemaal gebeuren...
Hoe meer verhalen ik hoor, hoe kleiner dat ik de kans inschat om eind aug'17, met een nieuwe Rs op verlof te gaan.
Dat wordt balen met de Fabia htp (60 pony's) van de vrouw op verlof.
 

dirkie996

Forumguru
Vraag een reserve auto aan uw dealer waar je hem gekocht hebt
Moest ik maar in eigen land( België) op reis gaan, zou dit geen probleem zijn, maar 'n bezoekje bij m'n zus in Oliva( Valencia-Spanje) en dan nog 2 weken bij goede vrienden in Andorra, doe ik ongeveer 4000km in 't totaal.
Ik weet niet hoe de dealer hier op zou reageren:pieker:
 
Ok, maar de 230 dan, die is net geintroduceerd en nu niet meer te bestellen? Zoveel is er niet anders aan, alleen de voorbumper en de koplampen en achterlichten. Eventueel een andere Columbus, maar ook daarvoor is het gat in het dashboard hetzelfde. Of doel je op de spoorverbreding?
De 230 modellen zijn inderdaad de modellen die ervoor moeten zorgen dat de oude voorraden weg gaan ivm de komt van de facelift. De Diesel RS O3 is al niet meer te bestellen, de benzine begreep ik inmiddels ook al niet meer. Deze aktie was dan van korte duur maar zeker interessant. Business uitvoering, 230pk, sper, en wat kleine zwarte details aan de auto zoals roofrail, uitlaatsierstukken en interieur wat zaken.

Wat ik begreep is dat het de bedoeling is dat de nieuwe RS per maart de productie in moet gaan, welke dat dan gaan worden weet ik niet.
 

dirkie996

Forumguru
De 230 modellen zijn inderdaad de modellen die ervoor moeten zorgen dat de oude voorraden weg gaan ivm de komt van de facelift. De Diesel RS O3 is al niet meer te bestellen, de benzine begreep ik inmiddels ook al niet meer. Deze aktie was dan van korte duur maar zeker interessant. Business uitvoering, 230pk, sper, en wat kleine zwarte details aan de auto zoals roofrail, uitlaatsierstukken en interieur wat zaken.

Wat ik begreep is dat het de bedoeling is dat de nieuwe RS per maart de productie in moet gaan, welke dat dan gaan worden weet ik niet.
Via 'n reactie van Skoda België op Facebook, had ik vernomen dat de Rs 230 zou kunnen besteld worden in de loop van maart'17. Maar tussen bestellen en productie, kan dit wel nog enige tijd duren (zie bestellingen Kodiaq).
Van de Rs 245, weet ik enkel dat deze in wereldpremiere gaat tijdens salon van Genève. Qua prijzen, bestellen, produceren en leveringen is het nog gissen.
Op Skoda.de, kan je de Rs230 wel al configureren, maar hier bij ons (België) nog niks te vinden.
 

Bael

Forumguru
Dus je kon eerst de 230 bestellen, nu weer niet en straks weer wel? Ik kan het niet meer volgen. Toen ik een auto moest bestellen was de RS (220 toen nog) ook niet te bestellen. Ook een manier om de RS een zeldzame verschijning te houden.

Toen ik mijn RS bestelde in november zeiden ze dat de 230 niet meer ging, maar er heeft hier iemand zen 230gelijk met mij besteld, maar dan in Nederland, weten ze het zelf nog wel?? :nono::pieker:
 

Fmoon

Forumguru
Vandaag een tik gehad van iemand die me afsneed.. ook de wielkast beetje geraakt. Door de velg van de tegenpartij. Vrijdag word het weer hersteld, hopen op goed werk :cry:

Vreemd genoeg ging die helemaal uit z'n plaat tegen mij, toen ik hem even de mededeling gaf dat die mij aantikte toen die me inhaalde op een weg waar dat niet mag koelde diegene af en bood zijn excuses aan na het invullen van de papieren.

Foto te groot.. Why?
 

Bijlagen

  • IMG_20170207_200657.jpg
    IMG_20170207_200657.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 82
Bovenaan Onderaan