Octavia III RS

Ik kan nog niet geheel wennen aan die dubbele verlichting in de grill, het is natuurlijk verder een minimale verandering van de auto, maar wellicht is het wennen.. maar het had voor mij niet gehoeven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arco

Daels

Nieuw lid
IMG_4110.JPG Hallo even voorstellen

Heb sins een maand en half een Rs230 dsg
Heel content over de wagen enkel bij nat weer moet je zwaar doseren met de gas en dat ik het vermogen na 3000km toch al redelijk gewoon wordt

Mijn vragen
Wat kan je doen voor betere grip bij nat weer heb momenteel de perilli p-zero vanaf fabriek bij droog geenn last van super banden maar nat is wat anders.....

Chippen naar 310/445
Kan de motor en de dsg dit aan op lange basis bij toch wel zeer sportief rijgedrag

Plannen voor de wagen zijn ook nog:

Verlagen niet extreem enkel wheelgap weg werken tips hieromtrent?

En andere velgen hoe breedt met welke et kan ik gaan?

Alvast bedankt ;)
 

philippe bakker

Forumguru
Bekijk bijlage 56602 Hallo even voorstellen

Heb sins een maand en half een Rs230 dsg
Heel content over de wagen enkel bij nat weer moet je zwaar doseren met de gas en dat ik het vermogen na 3000km toch al redelijk gewoon wordt

Mijn vragen
Wat kan je doen voor betere grip bij nat weer heb momenteel de perilli p-zero vanaf fabriek bij droog geenn last van super banden maar nat is wat anders.....

Chippen naar 310/445
Kan de motor en de dsg dit aan op lange basis bij toch wel zeer sportief rijgedrag

Plannen voor de wagen zijn ook nog:

Verlagen niet extreem enkel wheelgap weg werken tips hieromtrent?

En andere velgen hoe breedt met welke et kan ik gaan?

Alvast bedankt ;)
Mooie auto ! Ik zou direct denken dat je politie bent en traag gaan rijden.
 

Arco

Forumguru
Bekijk bijlage 56602 Hallo even voorstellen

Heb sins een maand en half een Rs230 dsg
Heel content over de wagen enkel bij nat weer moet je zwaar doseren met de gas en dat ik het vermogen na 3000km toch al redelijk gewoon wordt

Mijn vragen
Wat kan je doen voor betere grip bij nat weer heb momenteel de perilli p-zero vanaf fabriek bij droog geenn last van super banden maar nat is wat anders.....

Chippen naar 310/445
Kan de motor en de dsg dit aan op lange basis bij toch wel zeer sportief rijgedrag

Plannen voor de wagen zijn ook nog:

Verlagen niet extreem enkel wheelgap weg werken tips hieromtrent?

En andere velgen hoe breedt met welke et kan ik gaan?

Alvast bedankt ;)

Allereerst proficiat met je mooie RS: ik vind zwart uiteraard een goede keuze!
Wat de wheelgap betreft:

Alleen op te lossen met verlaging en (dikke) spacers!
Dit had standaard in orde moeten zijn bij zo een sportieve wagen!! Niet clever van Skoda vind ik.

Ik heb de Pirelli's ook en ben er erg tevreden van. Op nat wegdek is er sowieso minder grip en zeker met de 220 zonder sper. De vraag is of je dit alleen met banden oplost. 4 wiel aangedreven had beter geweest...
 

Arco

Forumguru
Wat betreft remappen: Tja voor een RS heeft deze wagen eigenlijk stock niet zoveel PK's aan boord...
Kijk naar Cupra en Ford Focus RS bijvoorbeeld...
Dus het vermogen een beetje opkrikken zou ook wel mogen en je hoort me weeral komen...eigenlijk hadden ze dit "stock" ook wel wat hoger mogen zetten voor een RS, vind je niet?
Eigenlijk zijn die hogere PK's ook marketing en betaal je veel voor een fabrieksupgrade van vermogen...
Kijk maar naar BMW, Mercedes, Audi
 

Daels

Nieuw lid
bedankt
Ik geef je volledig gelijk dit moest van de fabriek zo zijn wat je zegt wat lager zowiezo de pk's ook wel idd daarmee dat ik dit wil doen dan is dit echt een brute bak die prijs/kwaliteit nu al een top auto is vind ik
 
  • Leuk
Waarderingen: Arco

Tuner111

Forumguru
Bekijk bijlage 56602 Hallo even voorstellen

Heb sins een maand en half een Rs230 dsg
Heel content over de wagen enkel bij nat weer moet je zwaar doseren met de gas en dat ik het vermogen na 3000km toch al redelijk gewoon wordt

Mijn vragen
Wat kan je doen voor betere grip bij nat weer heb momenteel de perilli p-zero vanaf fabriek bij droog geenn last van super banden maar nat is wat anders.....

Chippen naar 310/445
Kan de motor en de dsg dit aan op lange basis bij toch wel zeer sportief rijgedrag

Plannen voor de wagen zijn ook nog:

Verlagen niet extreem enkel wheelgap weg werken tips hieromtrent?

En andere velgen hoe breedt met welke et kan ik gaan?

Alvast bedankt ;)
Welkom @Daels! Mooie rs heb je daar! Kom je gezellig mee naar de meet & greet? https://www.skodaforum.nl/forum/i/m...ie-inschrijvingen-25-maart-2017-belgië.32497/

Groetjes Bram
 

B.Stuurder

Forumguru
Bekijk bijlage 56602 Hallo even voorstellen

Heb sins een maand en half een Rs230 dsg
Heel content over de wagen enkel bij nat weer moet je zwaar doseren met de gas en dat ik het vermogen na 3000km toch al redelijk gewoon wordt

Mijn vragen
Wat kan je doen voor betere grip bij nat weer heb momenteel de perilli p-zero vanaf fabriek bij droog geenn last van super banden maar nat is wat anders.....

Chippen naar 310/445
Kan de motor en de dsg dit aan op lange basis bij toch wel zeer sportief rijgedrag

Plannen voor de wagen zijn ook nog:

Verlagen niet extreem enkel wheelgap weg werken tips hieromtrent?

En andere velgen hoe breedt met welke et kan ik gaan?

Alvast bedankt ;)

Heel mooi in het zwart.
Ik heb net als @philippe bakker de Conti winterbanden, alleen 235 breed, en deze bevallen goed in bochten en qua remmen.
Mits je de bak aanpast met een andere koppeling, kun je gewoon heel veel koppel er op loslaten, bij netjes warm en koudrijden kan het blok ook veel pk hebben, meer dan 310 in elk geval. Met wat softwarematige aanpassing van de DSG door een goede tuner kun je ook wel meer koppel aan, maar de limiet is mij niet bekend.
Verlagen kun je het beste met een schroefset, die is instelbaar. Of je veren vervangen door Eibach, maar dan zakt hij standaard 20 a 30 mm.
Wielen: je kunt met een 8,5J brede velg al veel ruimte opvullen, je wielen zullen dan net binnen de kasten vallen. ET 45 bij 8,5J vind ik het matje, wat precies past is uit te rekenen, daar staan rekenprogramma's voor op internet en met die waarden kun je dan meten bij jouw wagen. Ik heb zelf 8,5 J met ET47, fotos in mijn draadje op dit forum, "Blauwe Haai".
Veel plezier en rijdt voorzichtig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arco

Rallye

Forumguru
@philippe bakker Je VIN-nummer staat op de rekening dus nu op internet. Het wordt aangeraden dat niet (te) bekend te maken, hoewel het ook achter je voorruit zichtbaar is. Misschien je bericht wijzigen?
 
Heeft er wel eens iemand met een standaard RS op de rollenbank gestaan, reden is dat ik nog steeds het gevoel heb dat de 230 geen 230 is, mijn gevoel zegt dat er meer in zit. Mijn referentiekader is de Leon FR welke ik van 200PK naar 245 Pk (gemeten) heb laten tunen. Als ik deze twee naast elkaar zet is het gevoel bij de RS beter, deze voelt krachtiger aan over tevens een breder toerengebied.

Verder valt me op dat de 230 met dit weer echt moeite heeft om het vermogen op de weg te zetten, ondanks de sper stuitert en hapt hij maar wat in het rond op zoek naar grip. Dit is wel redelijk vreemd voor mij gezien het feit dat de Leon FR hier vrijwel nooit last van had en deze had geen sper erop zitten en had meer koppel en PK.

Daarnaast ligt het verbruik van de RS tevens hoger t.o.v. de Leon, de Leon was dan een 2.0 TFSI blok wat op zich gelijkwaardig moet zijn aan 2.0 TSI van de RS. Daarbij moet ik zeggen dat de RS ook nog maar 2200KM op de teller heeft staan, en wellicht nog wat zuiniger gaat worden op het moment hij wat meer kilometers op de teller heeft staan... dus dat zou de tijd uit moeten maken wat het daadwerkelijk verbruik gaat worden over de lange tijd.

Wat zijn jullie ervaring / meningen over bovenstaand?
 

LT83

Forumguru
Denk dat een RS 230 standaard wel richting de 250pk op de bank gaat. Tenminste heb al verschillende GTI Performance voorbij zien komen die daar bij in de buurt zaten. De MQB generatie auto's zijn ook weer een stukje lichter, dus daar zit misschien stukje voordeel ten opzichten van de Leon.
 

sandurtjuh

Forumguru
Mijn 220 heeft op de testbank gestaan en zat op 251 pk (als ik me niet vergis) en 382 NM (origineel dus). Met de winterbanden en het winterse weer is het echt een ramp (zeker na tuning) in de 1e 3/4 versnellingen. Nu met de Pirelli's en temperatuur boven de 10 graden kan ik, zelfs na tuning, flink doortrekken vanaf 3000 toeren beginnend in de 2. Gisteren nog even geprobeerd en mag zeker niet klagen.
 
Bovenaan Onderaan