Octavia III RS

LT83

Forumguru
Per bank scheelt het ook natuurlijk, misschien heeft die van Sander standaard en na tuning wel 10-15pk meer. De vermogenstoename is dan hetzelfde.
Indien je ze op dezelfde bank zet kan het verschil best weg zijn, al kan er per motor natuurlijk ook nog zeker verschil zitten
 

sandurtjuh

Forumguru
Inderdaad, zal zeker per bank verschillen. Zolang je niet op dezelfde parameters test, kan het altijd anders zijn. Maar goed, veel weet ik er nu ook weer niet van :D
 

CDK

Forumguru
Verder valt me op dat de 230 met dit weer echt moeite heeft om het vermogen op de weg te zetten, ondanks de sper stuitert en hapt hij maar wat in het rond op zoek naar grip. Dit is wel redelijk vreemd voor mij gezien het feit dat de Leon FR hier vrijwel nooit last van had en deze had geen sper erop zitten en had meer koppel en PK.

De sper stuitert niet hoor, enige wat je voelt is het ASR systeem (anti slip regeling) dat geeft een zeer onaangenaam stuiterend / klapperend gevoel. Zet je de ASR uit dan heb je dit niet. Je sper werkt overigens alleen maar met ingestuurde wielen, bij een rechtuit sprinten doet een sper niets.
 

B.Stuurder

Forumguru
ASR zet ik ook liever uit, er is bij mij natuurlijk alleen een elektronische sper die werkt met de rem, maar het rijdt veel natuurlijker zonder ASR en veel sneller. Wel moet je dan goed het gas doseren.
 

sandurtjuh

Forumguru
Als ik het goed begrijp is het dus de ASR (of heb je dat alleen met een sper?) die ingrijpt zodra je teveel gas geeft (en dus wielspin produceert) waardoor er zo'n schok/stuitering onstaat? Welk protocol zorgt er dan voor dat als je zijdelings gaat dat er wordt ingegrepen? Of is dat de ESP?
 
Bovenaan Onderaan