internetboarder
Donateur
Duidelijk toch . Ik denk dat dit ook heel erg met me Fabia gebeurt ..Hier zie je een voorbeeld en een oplossing, in beeld:
Duidelijk toch . Ik denk dat dit ook heel erg met me Fabia gebeurt ..Hier zie je een voorbeeld en een oplossing, in beeld:
Ik ook, met ASR uit slipt hij wel wat sneller, maar geen wheelhopping.precies wel goedkoper om gewoon ASR uit te schakelen dan je ophanging te herdefiniëren?
denk trouwens dat daar ook een groot deel van het tractieprobleem bij de RS'n zit.. scheelt weinig met een andere Octavia volgens mij.
Ik heb ook behoorlijke tractieproblemen en rij geen RS.
ok dank je wel, wist ik niet!De sper stuitert niet hoor, enige wat je voelt is het ASR systeem (anti slip regeling) dat geeft een zeer onaangenaam stuiterend / klapperend gevoel. Zet je de ASR uit dan heb je dit niet. Je sper werkt overigens alleen maar met ingestuurde wielen, bij een rechtuit sprinten doet een sper niets.
Nu heb ik derjuist dat knopje ingeduwd uitgeduwd ingeduwd ..... en er brandt geen lichtje of niks ik weet zelfs niet wat aan of uit is. Er gebeurt niks. Zou dat kunnen dat ik dat niet heb ????Voorzichtig Philippe, voorzichtig....
Wat is dan dat knopje met een slippend autootje en off opgeschreven ? Voor je pook eerste rij rechts
Nee, asr gaat via columbus, ESC nu ook. Ik kon kiezen: helemaal uit of sport stand. De laatste gekozen, maar via het menu. Gaat ook echt uit, groot verschil!ASR kun je uitschakelen met knopje (Slippend autootje, kort indrukken).
ESC Sport kun je 'inschakelen' door lang op het slippend autootje knopje in te drukken. Is ASR dan ook uitgeschakeld als ESC Sport is ingeschakeld?
Edit: @B.Stuurder Heb jij niet zo'n knopje?
Oh cool, dat heb jij niet idd. Ik (ik vermoed RS?) hebben rechtsboven nog een knopje waarmee ik dat kan uitzetten. Weer wat geleerd. Ik ga morgen eens kijken of ik dat ook via Columbus kan doen. Je hebt dan in ieder geval wel een kofferbakknopje, dat heb ik dan weer niet.Nee, asr gaat via columbus, ESC nu ook. Ik kon kiezen: helemaal uit of sport stand. De laatste gekozen, maar via het menu. Gaat ook echt uit, groot verschil!
Als asr uit staat geeft de auto op de maxidot weer dat front assist en acc niet beschikbaar zijn, samen met het gevarendriehoekje van de foutmeldingen.
Vandaag een Alfa Guilietta Quadrifoglio bestuurder verrast die dacht die Skoda op de snelweg er even af te rijden.
Eerste keer trapte hij redelijk vlot weg, maar zag mij nog hangen... tweede keer vol gas en za mij nog steeds hangen.
Toen liet hij zich op de rechterbaan afzakken om mij er langs te laten.
Dat gezicht!!!, compleet vol ongeloof. Heerlijk die wolf in schaapskleren.
Ja dat vínd ik ook. Heb je alle opties, is het cluster nog niet vol.Blijf erbij dat ik het een achterlijk paneeltje met lege knoppen vind.
Dat VW/Skoda daar niet iets op heeft gevonden om dat beter af te werken, verbaast mij echt.
Hij is nog proper nuJa dat vínd ik ook. Heb je alle opties, is het cluster nog niet vol.
@philippe bakker , heb je in Columbus verder geen opties om esc en asr in te stellen?
Je mag trouwens wel eens stofzuigen, het lijkt wel een foto van de bakkerij met al die kruimels!