Octavia III RS

Daels

Nieuw lid
Best
Gisteren wel gemerkt dat launchcontrol niet gaat als de motor nog koud is. Wou tonen aan een mede rs-eigenaar hoe ge in die modus komt en dat ging niet. Toen maar naar huis gereden en onderweg nog eens geprobeerd... Toen ging het wel. Als dit zo geprogrammeerd is van fabriek uit, awel goed gedaan skoda. Want launchcontrol met koude motor is om problemen vragen. Heeft dit nog iemand gemerkt?

Hoe zorg je dat je launch control kan gebruiken ?

Witte76

Forumguru
wel opletten dat als je dan de rem en de gas indrukt dat je hem nog niet voelt trekken. Dat is wat ik gisteren heb gemerkt toen de motor nog koud was. En in verband met hoeveel keer je dat kunt doen... Ik heb speciaal Skoda We Care genomen omdat ik mijn auto's nogal graag tot het uiterste drijf en als er dan al iets kapot gaat is dat hun probleem.

Poeh, dat klinkt voor mij niet gezond om zo met je auto om te gaan... rem intrappen en tegelijkertijd gas is al niet een beste combinatie. Daarnaast als je in sport stand staat met alle elektronica uit is het al genoeg genieten als je het gas vol in ramt.

Witte76

Forumguru
Hij gaat dan naar ongeveer 2500 toeren en de koppeling is niet geactiveerd. Als je de rem dan los laat pakt hij pas. Als het er op staat moet het er Miljaar tegen kunnen.

Bovenaan Onderaan