Octavia III RS

dirkie996

Forumguru
Wanneer zou de OIII RS op skoda.nl te configureren zijn? laat wel lang op zich wachten
Raar dat dit zoveel kan verschillen per land. Eerst was ie te configureren in DE, dan FR en LUX en Zwitserland. Een hele poos daarna pas in België. Ik heb de mijne bested op 17/03/2017 bij de dealer, maar ie was pas enkele weken later te configureren op Skoda.be .
Misschien worden er in Nederland minder RS'en verkocht, en zodoende wordt ie later gelanceerd ten voordele van de business uitvoeringen?

philippe bakker

Forumguru
Raar dat dit zoveel kan verschillen per land. Eerst was ie te configureren in DE, dan FR en LUX en Zwitserland. Een hele poos daarna pas in België. Ik heb de mijne bested op 17/03/2017 bij de dealer, maar ie was pas enkele weken later te configureren op Skoda.be .
Misschien worden er in Nederland minder RS'en verkocht, en zodoende wordt ie later gelanceerd ten voordele van de business uitvoeringen?
Er worden bijna geen RS'en verkocht in Nederland omdat die daar door de Taxen en bijtelling rete duur is en onbetaalbaar voor simpele mensen zoals wij Skoda mensen zijn :)

Goofy@5E

Forumguru
Ik kan nog wel niet vinden of er de ,, is38,, op staat of niet, en welk type motor erin steekt, indien wel zou dit betekenen dat de ,,245,, versie een dichtgenepen R is zonder de 4x4 ,

dirkie996

Forumguru
Ik kan nog wel niet vinden of er de ,, is38,, op staat of niet, en welk type motor erin steekt, indien wel zou dit betekenen dat de ,,245,, versie een dichtgenepen R is zonder de 4x4 ,
Zijn er dan qua 2.0tsi motoren, verschillen in hardware of zou er enkel softwarematig verschillen zijn?

Goofy@5E

Forumguru
Zijn er dan qua 2.0tsi motoren, verschillen in hardware of zou er enkel softwarematig verschillen zijn?

230 = chha
245 = ?????
G 7 R of S3 280 = cxjz
Allemaal familie van de EA388 deze is de basis 2.0tsi, maar hebben allemaal specifieke aanpassingen, zowel mechanische als software matig, de juiste details weet ik juist niet, maar wat ik wel weet is dat op de cxjz de is38 turbo staat,

dirkie996

Forumguru
Het is dus mogelijk dat er bv. een verschil is inwendig ( krukas, drijfstangen, zuigers, cil. kop, ...).
Moest er enkel softwarematig of enkel qua turbo 'n verschil zijn, dan zou het wel gemakkelijk worden om te upgraden.
Waar zou men die informatie qua verschillen in 2.0tsi kunnen vinden?

Bovenaan Onderaan