Octavia III RS

philippe bakker

Forumguru
Het is dus mogelijk dat er bv. een verschil is inwendig ( krukas, drijfstangen, zuigers, cil. kop, ...).
Moest er enkel softwarematig of enkel qua turbo 'n verschil zijn, dan zou het wel gemakkelijk worden om te upgraden.
Waar zou men die informatie qua verschillen in 2.0tsi kunnen vinden?
Tuning bedrijven zijn daar meestal goed van op de hoogte. De modale verkoper in de Skoda showroom niet want die behandelt 90% tdi's en 1.2 tsi

Witte76

Forumguru
ik vind dat het nog goed uitziet. Als ik ene nodig heb laat ik m ook in wagenkleur lakken. En dat dient om iets leuks mee te gaan doen :)

Rofffel

Forumguru
Ik ben dus nogsteeds op zoek naar een Skoda O3 en nu is mij opgevallen dat in DU aardig wat RS'en (tdi) staan voor een schappelijke prijs. Zijn er dingen waar ik extra op moet letten bij een RS?
Uiteraard teruggedraaide kilometertellers maar die kan ik alleen maar zien door het leerwerk en eventueel de motor te controleren.
Is het reëel dat je een Octavia RS tdi (2012-2014) met een ton op de teller voor 18/19k euro's kan kopen?

Witte76

Forumguru
Mijn dealer zegt dat de diesels nogal wat olie verbruiken, maar ik heb zelf benzine dus kan dat niet bevestigen

leon-cupra

Forumguru
Mijn dealer zegt dat de diesels nogal wat olie verbruiken, maar ik heb zelf benzine dus kan dat niet bevestigen
benzine vRS durft ook wat olie te verbruiken hoor. Heb zelf op 13000km al twee keer mogen bijvullen. Mijn broer die ook een vRS benzine heeft idem dito.

Tuner111

Forumguru
liever beetje teveel als helemaal niks vindt ik. ik heb nog maar 1 keer moeten bijvullen en dan ging het om een 10 cl ofzo. (gedaan in de garage tijdens de jaarlijkse verplichte controle voor de wecare).

leon-cupra

Forumguru
Is ook zo, ongeveer 1,7 l op de eerste 22000 km hier. Ik vlam wel veel met hem. Is gemaakt om vlot mee te rijden
is toch wel effe wennen voor mij. Rij al 18jaar, nog nooit liter olie moeten bijkappen, steeds dieselwagen wel. Nu met de vRS twee keer onder het minimum gestaan ... Heb ook wel sportieve rijstijl maar toch verschieten als het lichtje plotseling oplicht en je staat op redelijk wat kilometers van thuis, het is zondag, geen enkele winkel open en geen busje olie in de koffer liggen ;)

Bovenaan Onderaan