Octavia III RS

Witte76

Forumguru
Ik ben ook van plan de michelin pilot sport 4 s op te leggen. Zijn ze echt zo goed gelijk ze zeggen op verschillende forums en youtube @Fmoon

Mettes

Forumguru
Mijn wagen staat momenteel bij dealer met een lek in het thermostaathuis.
Kosten 1050 euro voor een wagen met 50000km.
Natuurlijk net buiten garantie en d'Ieteren weigerd een coulance-regeling.
Ik heb altijd getwijfeld aan de degelijkheid en bouwkwaliteit van de O3,maar dit sterkt weeral mijn vermoeden.
Ik ga me oriënteren voor iets nieuws ,maar het zal zeker niets meer zijn uit de VAG-stal.

sandurtjuh

Forumguru
Zit nu op 18k en heb nog altijd meer dan genoeg profiel en moet zeggen, ik ben zeker geen rustige rijder, zeker niet met het vermogen. Volgende zomerband wordt inderdaad ook de Michelin Pilot Sport 4S om nog beter het vermogen op de weg te krijgen.

Witte76

Forumguru
Ik heb altijd getwijfeld aan de degelijkheid en bouwkwaliteit van de O3,maar dit sterkt weeral mijn vermoeden.
Ik ga me oriënteren voor iets nieuws ,maar het zal zeker niets meer zijn uit de VAG-stal.
Maar goed dat ik dan wecare heb genomen, speciaal gedaan omdat ik niet bepaald rustige rijder ben

Witte76

Forumguru
Zit nu op 18k en heb nog altijd meer dan genoeg profiel en moet zeggen, ik ben zeker geen rustige rijder, zeker niet met het vermogen. Volgende zomerband wordt inderdaad ook de Michelin Pilot Sport 4S om nog beter het vermogen op de weg te krijgen.
Ik zit op 23000 km met de originele pirelli, vanvoor zijn ze er toch bijna aan. Gisteren nog gaan sprinten tegen mijne maat zijne rs, zelfde mods maar heeft minder km op zijn banden. Ook pirelli originele nog, slipte beduidend minder bij weg accelereren

Rallye

Forumguru
@Mettes Ik kan me je teleurstelling voorstellen. Een thermostaathuis is echter geen slijtageonderdeel. Toch je rechtsbijstand er eens naar laten kijken?

• Leuk
Waarderingen: CDK

Tuner111

Forumguru

oei @Mettes jammer dat je zo denkt. ik denk dat je eenmaal geluk moet hebben met de wagens van vandaag :) vriend van me rijd met de 5 reeks bmw en daar zit hij al aan de 3de turbo wagen is maar 4 jaar oud & amper 90.000 km. ik wil maar hebben dat het overal wel iets is..

welke kan zou je opkijken ?

en ook om die reden heb ik een wecare genomen. geen gezever, kapot ? moet het gemaakt worden :)

Rallye

Forumguru
Voor de beste rechtuitstabiliteit en bij uitwijkmanouvres moeten toch echt (zowel bij voor als achterwielaangedreven voertuigen) de banden met het meeste profiel achterop liggen :jaja:

In principe, ja: overstuur is voor niet-coureurs beter op te vangen dan onderstuur. In paniek gasloslaten (de natuurlijke reactie van veel mensen) maakt overstuur erger, maar lost onderstuur op. Maar ik rij nooit met helemaal versleten banden en wil graag de banden per vier vervangen, zodat ik altijd op hetzelfde merk/type rondom rij. Ik volg dit advies dus niet en wissel standaard voor/achter als de zomer/winterwielen er weer op komen.

Kempes

Forumguru
[QUOTE="Blijkbaar zijn jullie precies allemaal race piloten :)[/QUOTE]

Nee hoor, in praktijk doe ik hetzelfde als @Rallye , ik probeer door te wisselen de slijtage gelijkmatig over de 4 banden te verdelen..

Springmuis

Actief lid
Wagen laten verlagen met een KW Street comfort set, lang getwijfeld over Eibach veren maar uiteindelijk voor de Street comfort gekozen. Rijdt zalig, een echte aanrader

Hieronder een eerste foto, staat momenteel nog op 18 inch maar na de winter komen er 19 inch velgen onder, de 18 inches dienen dan voor de winterbanden.

Iemand een idee welke ET maat voor de 19 inch velgen zodat de banden gelijk met de wielkasten komen? Velgbreedte wordt 8 of 8.5. Ik ben geen voorstander van spacers.

o3kw.jpg

Bovenaan Onderaan