B.Stuurder
Forumguru
@Springmuis ik heb 8,5J ET 47 met 235 conti SC, je hebt het resultaat kunnen zien. ET45 is 2 mm meer naar buiten, zal niet veel geven.
Ziet er super uit! Ramen achteraan nog tinten, maakt 'm nog "dikker" vind ik...Vandaag eindelijk de zomerset eronder . 8x19 ET45, misschien nog een spacertje van 10 mm erbij achteraan Bekijk bijlage 59395 Bekijk bijlage 59396
De mijne verloor water, waterpomp vervangen in garantie en op 45.000 koppeling aan het slippen...nieuwe koppeling gezet met eigen centjesDe mijne heeft ook al bij de dealer gestaan, kapotte benzinepomp. Heeft me ook 600€ gekost en ik had toen maar 35 000 km.
Klopt idd. Ik betaal me "arm" aan banden... na 18.000km voorste totaal op. dit is de tol met 310 pk op de voorwielen.Ik rij P zero 380 Euro voor een setje...Wat is jullie gemiddelde bandenslijtage, waarom ik dat vraag is omdat ik de slijtage best nog hard vind gaan.
Ik heb er reeds bijna 10K op staan en heb meer de dan de helft van mijn voorbanden op gereden, en ik kan niet zeggen dat ik een stamper ben, gemiddeld brandstofverbruik ligt op 1:12,5 wat op zich niet aangeeft dat ik een trapper ben.
Ben een sportieve rijder dat wel, de banden die erop liggen zijn Michelin Contactsport 225 18inch
Nu zit ik te twijfelen, de voorbanden naar achteren en achter naar voren of de voorbanden oprijden?, wat zouden jullie doen? of adviseren jullie?
Der is natuurlijk nog een middenweg tussen eco en sport he. Mijn langdurig gemiddelde is steeds in de 11 lit/100 km. Das veel maar cava voor mij. Ik wil altijd vol doorgaan maar helaas de praktijk laat dat te dikwijls niet lukken ( druk verkeer, koude motor, vrouw mee , regenweer, ....) banden slijtage valt ook mee vind ik.Klopt idd. Ik betaal me "arm" aan banden... na 18.000km voorste totaal op. dit is de tol met 310 pk op de voorwielen.Ik rij P zero 380 Euro voor een setje...
Voor de geïnteresseerden: het is een wagen die véél geld kost aan banden en aan benzine. Dus in aankoop "te doen" in België maar qua kosten toch niet te onderschatten (weliswaar bij gewoon sportief rijden maar ik veronderstel dat als je zo een wagen koopt, niet continu in ECO rijdt...)
geen flauw idee. ik was er niet bij. ik moet nog ontdekken van wie deze plezante auto is. de mijne is in de garage voor een klein nazicht en wordt seffens thuis afgeleverd. das het voordeel van een plezante auto. de garagist rijdt er eens graag zelf meeWas ook een witte, weekje geleden. Naar 345.2 HP, maar neem aan dat dit met downpipe is?
Was ook niet in de veronderstelling dat je er bij was haha. Als de monteur er netjes mee omgaat (rustig warm rijden e.d.) vind ik het ook geen probleem dat ze een stukje gaan blazen, maar dan dient er wel correct mee omgegaan te worden. Maar liever heb ik het niet als ik er niet bij bengeen flauw idee. ik was er niet bij. ik moet nog ontdekken van wie deze plezante auto is. de mijne is in de garage voor een klein nazicht en wordt seffens thuis afgeleverd. das het voordeel van een plezante auto. de garagist rijdt er eens graag zelf mee
tis een lokale Honda garagist waar ik goed mee overeenkom en die dood eerlijk is. en hij zegt moest nu morgen Honda ermee stoppen ik kocht mij zo ene !Was ook niet in de veronderstelling dat je er bij was haha. Als de monteur er netjes mee omgaat (rustig warm rijden e.d.) vind ik het ook geen probleem dat ze een stukje gaan blazen, maar dan dient er wel correct mee omgegaan te worden. Maar liever heb ik het niet als ik er niet bij ben
ik zet broodautomaten bij andere zelfstandigen (cafés beenhouwers garages naftstations,...) en bij hem staat er ook eentje dus ik verdien eigenlijk meer als hij aan 'onze relatie'.Zeker, dat is altijd mooi meegenomen. Heb meestal niet zo'n (of wat voor een dan ook) relatie met een garage. Meestal proberen ze je het geld uit je portemonnee te kloppen helaas, maar hey, er zijn ook goeie bij hoor, ik heb ze alleen nog niet gevonden !
ja ik vul die elke dagAh cool, zo kun je inderdaad een leuk netwerk opbouwen. Vul jij deze ook? Wellicht wordt het wat te off-topic.
Jep, compleet nieuwe uitlaatlijn, paar pagina's terug in dit topic staat een filmpje ergensiemand hier die de originele uitlaat al wat aangepast heeft voor een beter geluid ? zoja wat gedaan en evt filmpje van geluid bedankt
Was ook een witte, weekje geleden. Naar 345.2 HP, maar neem aan dat dit met downpipe is?