Octavia III RS

boontjeRS

Forumguru
Ik heb vorig jaar ook na de winter m'n voorste banden achter gestoken en de achterste vooraan maar vond dit niet goed. Hadden ongeveer 20000km gebold. Veel rumoer en trillingen door andere slijtage voor als achter. 2 maal extra gebalanceerd maar trillingen bleven. Voorste terug achtergelegd en omgekeerd en het prprobleem was direct weg. Uitlijning was perfect. Ga dit dus niet meer doen dat wisselen. Teveel over en weer geloop en tijdverlies.

Tuner111

Forumguru
Ik heb vorig jaar ook na de winter m'n voorste banden achter gestoken en de achterste vooraan maar vond dit niet goed. Hadden ongeveer 20000km gebold. Veel rumoer en trillingen door andere slijtage voor als achter. 2 maal extra gebalanceerd maar trillingen bleven. Voorste terug achtergelegd en omgekeerd en het prprobleem was direct weg. Uitlijning was perfect. Ga dit dus niet meer doen dat wisselen. Teveel over en weer geloop en tijdverlies.

ik vervang ook gewoon de banden waar ze versleten zijn. vooraan, worden die vervangen. achteraan versleten worden de achterste vervangen.. of gewoon alle 4 in ene keer afhankelijk van de staat

Wagen laten verlagen met een KW Street comfort set, lang getwijfeld over Eibach veren maar uiteindelijk voor de Street comfort gekozen. Rijdt zalig, een echte aanrader

Hieronder een eerste foto, staat momenteel nog op 18 inch maar na de winter komen er 19 inch velgen onder, de 18 inches dienen dan voor de winterbanden.

Iemand een idee welke ET maat voor de 19 inch velgen zodat de banden gelijk met de wielkasten komen? Velgbreedte wordt 8 of 8.5. Ik ben geen voorstander van spacers.

Bekijk bijlage 59338

Ik heb dezelfde velgen inder de RS, wat me opvalt is dat de achtervelgen diep in de kasten steken, deze kunnen echt wel wat spacers gebruken. Helemaal als ik het vergelijk met de voorzijde.... heb jij dat niet?

Verder denk ik dat mijn voorbanden niet verder komen als de 20000km, maar dat is wel redelijk normaal als ik de reacties zo lees.

Springmuis

Actief lid
Ik heb dezelfde velgen inder de RS, wat me opvalt is dat de achtervelgen diep in de kasten steken, deze kunnen echt wel wat spacers gebruken. Helemaal als ik het vergelijk met de voorzijde.... heb jij dat niet?

Verder denk ik dat mijn voorbanden niet verder komen als de 20000km, maar dat is wel redelijk normaal als ik de reacties zo lees.

Achteraan steken ze inderdaad veel te diep in de wielkast maar aangezien deze mijn wintervelgen worden til ik daar niet zo zwaar aan. Na de winter 19 inch velgen onderleggen en dan moeten de wielkasten achteraan wel vol zitten daarom kijk ik uit naar velgbreedte 8.5J met een passende ET waarde.

vw125

Forumguru
Mijn wagen staat momenteel bij dealer met een lek in het thermostaathuis.
Kosten 1050 euro voor een wagen met 50000km.
Natuurlijk net buiten garantie en d'Ieteren weigerd een coulance-regeling.
Ik heb altijd getwijfeld aan de degelijkheid en bouwkwaliteit van de O3,maar dit sterkt weeral mijn vermoeden.
Ik ga me oriënteren voor iets nieuws ,maar het zal zeker niets meer zijn uit de VAG-stal.

De mijne heeft ook al bij de dealer gestaan, kapotte benzinepomp. Heeft me ook 600€ gekost en ik had toen maar 35 000 km.

vw125

Forumguru
Wagen laten verlagen met een KW Street comfort set, lang getwijfeld over Eibach veren maar uiteindelijk voor de Street comfort gekozen. Rijdt zalig, een echte aanrader

Hieronder een eerste foto, staat momenteel nog op 18 inch maar na de winter komen er 19 inch velgen onder, de 18 inches dienen dan voor de winterbanden.

Iemand een idee welke ET maat voor de 19 inch velgen zodat de banden gelijk met de wielkasten komen? Velgbreedte wordt 8 of 8.5. Ik ben geen voorstander van spacers.

Bekijk bijlage 59338

Ook laten verlagen bij Crauwels zie ik.
Ik heb 8.5J en een ET waarde van 45.
Is voor mij perfect zo.

FB_IMG_1494412609926.jpg

Fmoon

Forumguru
Tja alles kan stuk bij elk merk. Houd er wel rekening mee dat bij Mercedes alles wel even een stukje duurder is als er wat stuk gaat. Kan je wel weer naar een ander merk overstappen natuurlijk. Collega van m'n zwager was 1 week uit zijn garantie met een M3 toen er iets stuk ging nota van €3500,- shit happens

yesRS@

Forumguru
@yesRS@, ziet er wel netjes uit, een spacer zou het afmaken inderdaad, alleen was je met een 8.5J velg beter af geweest (lees: was eenvoudiger en waarschijnlijk goedkoper geweest)
Volledig mee eens maar deze velgen zijn enkel verkrijgbaar in 8x18 of 8x19. Heb lang gezocht tot ik mijn zin vond, had eerst AEZ Raise besteld maar daar bleek na een maand wachten een levertijd van 3 maand op te zitten !

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan