Octavia III RS

philippe bakker

Forumguru
Ik durf ook al es flink doorrijden :) en tegen dat hij aangeeft dat ik op onderhoud moet dan staat hij niet op rood maar wel ongeveer op minimum. Das dan ongeveer 3/4 lit erbij. Dat is denk ik om de 10.000 km

Rofffel

Forumguru
Haha gaat snel dit topic... Ben alleen niet erg opgeschoten :tongue: vrs diesel, waar op te letten. Olieverbruik kan ik niet bekijken bij een proefrit ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Rallye

Forumguru
Ik ben dus nogsteeds op zoek naar een Skoda O3 en nu is mij opgevallen dat in DU aardig wat RS'en (tdi) staan voor een schappelijke prijs. Zijn er dingen waar ik extra op moet letten bij een RS?
Uiteraard teruggedraaide kilometertellers maar die kan ik alleen maar zien door het leerwerk en eventueel de motor te controleren.
Is het reëel dat je een Octavia RS tdi (2012-2014) met een ton op de teller voor 18/19k euro's kan kopen?

Een RS van 2012 tot 2014 is overigens meestal een O2. Die wordt besproken in het O2-deel van het forum. Of wil je toch een Octavia III? Dan moet je een later bouwjaar kiezen (2013-nu).

Mettes

Forumguru
Ook hier verbruikt mijn TSI olie.
Om de 20000 staat hij wel eens op minimum.
Zoals @leon-cupra zegt was het ook voor mij we(n)nen .
Met al mijn eerdere VAG diesels, nooit olie moeten bijvullen.:nono:

abelsj

Forumguru
Herkent iemand van de RS rijders volgend probleempje: regelmatig ligt de leuning van de bestuurdersstoel iets platter dan hij normaal staat, wekelijks moet ik deze bij mijn RS een tandje terug rechterop draaien.

Mettes

Forumguru
@abelsj :Hier ook geen probleem met de stoel.
Jij hebt ondertussen al wel wat kilometers op de teller staan, niet?
Moet uw stoel geregeld verzet worden,waardoor er slijtage optreedt?
Trouwens werd hier enkele berichten terug gevraagd achter olieverbruik bij een TDI.
Heb jij hier problemen mee?

abelsj

Forumguru
@abelsj :Hier ook geen probleem met de stoel.
Jij hebt ondertussen al wel wat kilometers op de teller staan, niet?
Moet uw stoel geregeld verzet worden,waardoor er slijtage optreedt?
Trouwens werd hier enkele berichten terug gevraagd achter olieverbruik bij een TDI.
Heb jij hier problemen mee?
Bijna 58000 km op de teller. Ik rij alleen met de Skoda, zetel staat altijd op dezelfde stand.

Qua olieverbruik heb ik al 1,5liter dienen bij te gieten tot nu. Rond 13000km een half literke, op 30000km onderhoud gehad. Op 40000 terug een half literke en op 52000 terug een half literke Castrol.
Hoop nu nog 2000km te kunnen rijden zonder dat het olielampje aangaat en dan groot onderhoud 60000km.

Wat is jullie gemiddelde bandenslijtage, waarom ik dat vraag is omdat ik de slijtage best nog hard vind gaan.
Ik heb er reeds bijna 10K op staan en heb meer de dan de helft van mijn voorbanden op gereden, en ik kan niet zeggen dat ik een stamper ben, gemiddeld brandstofverbruik ligt op 1:12,5 wat op zich niet aangeeft dat ik een trapper ben.
Ben een sportieve rijder dat wel, de banden die erop liggen zijn Michelin Contactsport 225 18inch

Nu zit ik te twijfelen, de voorbanden naar achteren en achter naar voren of de voorbanden oprijden?, wat zouden jullie doen? of adviseren jullie?

Fmoon

Forumguru
Dat valt nog mee. Ik doe gemiddeld een 15-16.000 met een setje voorbanden. Heb nu die nieuwste Michelin erop zitten, de opvolger van de Supersport. Ben benieuwd hoe lang deze het doen. Ik zou altijd je beste banden achterop doen. Dus lekker oprijden, dan 2 nieuwe op achter doen en de achter banden naar voren uiteraard.

Bovenaan Onderaan