het gemiddelde op lange termijn voor mij is meestal rond de 11,5 litLaat je niet gek maken van het verbruik. Is 10 liter bij sportief rijgedrag. Anders hangt het rond de 8 liter
Gisteren van onze zuiderbuur een Octavia 3FL RS over de vloer gehad en moet zeggen dat smoelt wel erg goed hoor. Ook de kleine details die erop zitten zoals anti steenslag flapjes voor de achterbumper, carbon sierlijsten in de deuren en het carbon mooie middenconsole ( beter dan dat piano zwart) en de mooie nieuwe tellers dat mag er echt wel wezen.
Jammer dat het in NL weer een veel te dure auto is geworden en vermoedelijk vanwege uitstoot dat hij niet leverbaar zal zijn ook niet in de nabije toekomst mits je hem in belgie besteld als dealer en hem dan in NL levert want dan kan hij wel op kenteken
Laat je niet gek maken van het verbruik. Is 10 liter bij sportief rijgedrag. Anders hangt het rond de 8 liter
dan doe jij alleen banen waar je minimaal 70 mag, met geen lichten en dat kilometers aan een stuk.Laat je niet gek maken van het verbruik. Is 10 liter bij sportief rijgedrag. Anders hangt het rond de 8 liter
fake-carbon details zaten er al in vanvoor de FL hoor.Gisteren van onze zuiderbuur een Octavia 3FL RS over de vloer gehad en moet zeggen dat smoelt wel erg goed hoor. Ook de kleine details die erop zitten zoals anti steenslag flapjes voor de achterbumper, carbon sierlijsten in de deuren en het carbon mooie middenconsole ( beter dan dat piano zwart) en de mooie nieuwe tellers dat mag er echt wel wezen.
Jammer dat het in NL weer een veel te dure auto is geworden en vermoedelijk vanwege uitstoot dat hij niet leverbaar zal zijn ook niet in de nabije toekomst mits je hem in belgie besteld als dealer en hem dan in NL levert want dan kan hij wel op kenteken
dan doe jij alleen banen waar je minimaal 70 mag, met geen lichten en dat kilometers aan een stuk.
Ik krijg mijn gemiddelde niet onder de 12L, mede door de ongunstige banen die ik doe en de korte afstanden. Doe ik eens 80km autostrade en 120, dan pas kom ik rond de 8L. En sportief rijden is bij mij +15L hoor. Hoe je maar aan 10L komt, dan zet je hem wss nog steeds in eco en heeft je vrouw een baksteen onder je pedaal geplaatst.
ik weet niet hoe jullie rijden hé maar hier in de regio hoor ik ook enkel maar rond de 8L a 9L hoor
ik heb zelfs een een tsi rs gezien met 700 Km op een tank... elke motor is ook anders natuurlijk...
rechter dhondt is hierin een grote factor in de regio dendermonde zekerik weet niet hoe jullie rijden hé maar hier in de regio hoor ik ook enkel maar rond de 8L a 9L hoor
ik heb zelfs een een tsi rs gezien met 700 Km op een tank... elke motor is ook anders natuurlijk...
het is de hoek van de pedaal en de zwaartekracht. Valt gewoonweg naar beneden.Klopt maar ook de FL oogt oa dit erg netjes.
zware voetjes :-)
rechter dhondt is hierin een grote factor in de regio dendermonde zeker
Bij mij zou het verbruik idd iets naar beneden kunnen moest ik langere afstanden doen. Maar continue 8L halen, dan had ik mij geen vRS gekocht maar een 1.0tsi en dan had ik nog minder verbruikt. Ofwel doen die personen die continue 8L halen, enkel maar autostrade.
je hebt met de RS gewoon tout court een hoog verbruik. Als je een 184 tdi RS hebt en je gaat daar echt zuinig mee om kom je aan 5 of 6 lit. En waarschijnlijk als je daar de beest mee uithangt nooit boven de 9 lit. Ik moet wreed rustig rijden om maar 9 lit te halen@leon-cupra : het soort wegen en verkeer maakt inderdaad 'n enorm verschil qua verbruik.
Ikzelf heb nog maar 800km op de teller, maar de eerste kilometers na koudstart in 't stad, geeft inderdaad 12 á 14liter gemiddeld. Als je enkel zulke korte ritjes maakt, is de RS een zuipschuit.
Maar op langere afstanden en niet constant met het mes tussen de tanden rijden, laten uitbollen voor kruispunt i.p.v. gas geven tot de laatste meter, krijg je een veel beter verbruik.
Het is toch niet omdat ik nu met 'n RS rijd, dat ik me als 'n hooligan moet voortbewegen, een torenhoog verbruik moet hebben, omdat ik anders als 'n watje wordt aanzien?
Laten we concluderen, dat je met de RS 'n verbruik a la carte hebt, voor elk wat wils dus.
Of het zou toch m'n leeftijd moeten zijn, die me begint parten te spelen, tegen al dit jonge geweld hier
bwaaa, als de weg het toelaat, gebruik ik wel het vermogen. In west-Vlaanderen zijn nog redelijk veel leuke baantjes. Gebruik ook alleen het volle vermogen als ik 100% de baan en de gevaren kan inschatten (de baantjes die ik dus iedere dag gebruik). Dus ritje met gps is steeds rustig.@leon-cupraHet is toch niet omdat ik nu met 'n RS rijd, dat ik me als 'n hooligan moet voortbewegen, een torenhoog verbruik moet hebben, omdat ik anders als 'n watje wordt aanzien?
Laten we concluderen, dat je met de RS 'n verbruik a la carte hebt, voor elk wat wils dus.
Of het zou toch m'n leeftijd moeten zijn, die me begint parten te spelen, tegen al dit jonge geweld hier
Met pedalen inbwaaa, als de weg het toelaat, gebruik ik wel het vermogen. In west-Vlaanderen zijn nog redelijk veel leuke baantjes. Gebruik ook alleen het volle vermogen als ik 100% de baan en de gevaren kan inschatten (de baantjes die ik dus iedere dag gebruik). Dus ritje met gps is steeds rustig.
Nu ja, denk dat de vRS ook mijn laatste wagen is met dergelijk vermogen. 220pk is eigenlijk overkill en duur in de portemonnee. Volgende moet nog wel vlot zijn (+/- 8,5sec , max 9sec naar 100), maar hoeft zeker niet meer de prestaties te hebben van de vRS en binnenkort hebben we een wagen die de overstap zachter zal maken. Hebben een superb 1.6 green(slow)line in bestelling staan, die de toekomstige familiewagen zal zijn. (firmawagen)
Je mag het zelf uitrekenen:Hoe duur in de portemonnee is dat beetje extra verbruik dan? Ik krijg voor die paar honderd euro voor duizenden euro's lol terug.