Octavia III RS

philippe bakker

Forumguru
Je verbruik is inderdaad extreem, maar goed. Bovendien weet ik de prijzen van benzine en diesel in België niet. Een voorbeeld:
1300 liter maal 1,50 is €1.950
700 maal 1,15 is € 805

En je hebt niet voor €1.105 extra lol van een RS ten opzichte van een Superb 1.6 Greenline? Verkoop hem dan maar snel aan iemand die hem wel apprecieert.:D
Ik heb het bij mij ook uitgerekend en ik kwam op 1200 euro verschil per jaar. Ik vind dat dus reuze meevallen se. Das 100 euro per maand. Das peanuts.

philippe bakker

Forumguru
Zal ik jou mijn rekeningnummer geven voor die €100; per maand?
Neen :) maar in het kosten pakket van mijn bakkerij is 100 per maand niets. Ter vergelijking de electriciteit hier is 1500 per maand. De mazout Vd oven 800 per maand .... das ook de reden waarom mijn collega bakkers mij net niet uitlachen met mijn Skoda ( ze hebben eigenlijk allemaal medeleven met mij en denken oei ocharmkes )

leon-cupra

Forumguru
Neen :) maar in het kosten pakket van mijn bakkerij is 100 per maand niets. Ter vergelijking de electriciteit hier is 1500 per maand. De mazout Vd oven 800 per maand .... das ook de reden waarom mijn collega bakkers mij net niet uitlachen met mijn Skoda ( ze hebben eigenlijk allemaal medeleven met mij en denken oei ocharmkes )
je buren tappen je elektriciteit af zeker?:pieker:
Bij ons de firma komen ze daar nog niet aan en bij ons staat er een groot cnc-machine met robot 24 op 24 te draaien.

Spector

Forumguru
Net de prijslijst en printje bij de dealer van de 245 gekregen. Is er alleen in business uitvoering die standaard aardig compleet is.
Hatchback € 45.890.-- hand geschakeld. DSG 7 is € 500,-- duurder.
Combi € 46.790,-- hand 6
DSG 7 € 500 duurder.

abelsj

Forumguru
je hebt met de RS gewoon tout court een hoog verbruik. Als je een 184 tdi RS hebt en je gaat daar echt zuinig mee om kom je aan 5 of 6 lit. En waarschijnlijk als je daar de beest mee uithangt nooit boven de 9 lit. Ik moet wreed rustig rijden om maar 9 lit te halen

Ik zit op 7,1 liter/ 100km over bijna 60000km met mijn mazoutstoof. 5 liter verbruiken wil zeggen dat opa me inhaalt en ik dus beter met de fiets kan gaan. 9 liter is idd sportief rijden.

leon-cupra

Forumguru
Ik rij graag net het omgekeerde. Alles in D en de dsg alleen in S. Dat vind ik de leukste response hebben voor na een bocht
dan kan je beter alles in sport zetten. Heb je betere gasrespons.
Rij nu continue alles in sport en dsg in D. Vind ik het beste rijden voor gewone ritjes. Stuur wordt dan ook iets zwaarder wat ik aangenamer vind.

• Leuk
Waarderingen: CDK

philippe bakker

Forumguru
Ja ik vind dat niet. Alles in sport vind ik goed op bv de autostrade als het eens heel hard mag gaan maar anders vind ik dat teveel kabaal en te bruusk

Bovenaan Onderaan