Octavia III RS

philippe bakker

Forumguru
Gisteren bij het oprijden dvx 60 km normaal tot kalm zat ik met een gemiddeld verbruik van 7.5 bij het naar huis rijden iets meer ge rst en gespeeld met een masaratie op de ring rond bxl kwam men gemiddelde verbruik op 10.5
Aja ivm die masaratie. ......kwam een beetje te kort....
Dus als jij zegt dat je kalm rijdt en 7,5 haalt kun je je voorstellen om 6.7 te halen ? Dan rijdt mishmash toch als een bomma he. Als ik zo zou rijden dat ik 6 of 7 lit met mijn rs zou verbruiken dan stampte ik hem buiten en kocht een Dacia Sandero 1.5 dci

MishaM

Actief lid
Dan rijd jij als een bomma
In de spits wil het sowieso niet opschieten. Heeft geen zin om dan de hele tijd te accelereren en remmen ;)
Bovendien is hij pas halverwege werk helemaal warm...
Maar snel is het niet nee :D

Als je 30000km p/j gaat stampen wordt het wel een hele dure hobby :jaja:

MishaM

Actief lid
Bewijs! Van net onder Amsterdam naar Den Bosch. Verbruik lag op 6.5 zelfs en snelheid rond 100 gemiddeld, maar ik was verkeerd gereden en moest een half bedrijventerrein afspeuren naar een parkeerplaats. Overigens ook grote stukken 130+ gereden.

Maar als je zelf de benzine moet betalen, doe je wat rustiger aan als het kan:greedy:

Bijlagen

• IMG_20170619_223257.jpg
    IMG_20170619_223257.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 32

philippe bakker

Forumguru
Bewijs! Van net onder Amsterdam naar Den Bosch. Verbruik lag op 6.5 zelfs en snelheid rond 100 gemiddeld, maar ik was verkeerd gereden en moest een half bedrijventerrein afspeuren naar een parkeerplaats. Overigens ook grote stukken 130+ gereden.

Maar als je zelf de benzine moet betalen, doe je wat rustiger aan als het kan:greedy:
En daarom dat een RS een vreemde keuze is dan

Tuner111

Forumguru
overlaatst eens een eco run gedaan.

niet slecht hé, en eigenlijk niet echt moeite voor gedaan... wil ik maar nog eens hebben alles gaat zoals je voetje de gas bedient ;)

sandurtjuh

Forumguru
Jeetje, is jullie tank zoveel groter? Ook al doe ik Eco met 14,4 km/l, de afstand tot de benzinepomp wordt toch echt niet groter dan 550km. Er gaat dan ook maar max 45 liter in.

sandurtjuh

Forumguru
Gemiddeld genomen 400/450 tops inderdaad. En met 'economisch' (dus niet eco, ik heb daar een hekel aan) rijden wel wat meer (maar niet meer dan 550 :D).

Bovenaan Onderaan