Octavia III RS

B.Stuurder

Forumguru
Laat je niet gek maken van het verbruik. Is 10 liter bij sportief rijgedrag. Anders hangt het rond de 8 liter
Hangt ook van je rijpatroon af. Ik rijd over het algemeen hele korte stukjes, dan is de auto net warm en dan gaat je verbruik ook enorm omhoog. Als ik een langere afstand rijd, 100 km of meer, dan neemt het gemiddelde verbruik ook enorm af, terwijl ik dan best wel wil doorhalen hier en daar.

B.Stuurder

Forumguru
@Rallye ,
Benzine 95 is 1.25 ongeveer, dus ongeveer 1600euro.

De Superb wordt de firmawagen van mijn madam en in het weekend wordt het de familiewagen. Dus sportief rijden is zowiezo uit den boze met het gezin. Dus de 1.6 gaat niet echt storen. Ben ook een 03 1.2 105pk gewoon ;)

Apprecieren, tja, uiteraard is een vRS een funwagen, maar voor mijn dagelijks gebruik eigenlijk overkill. En de hooligan-ritten zijn eigenlijk hééééél sporadisch. Kan meer de luxe en dsg apprecieren dan het hoge vermogen.

Tja mss gaat de vRS binnenkort buiten. Deze maand loonsonderhandelingen met wkg, dus mss bedrijfswagen als extra loon (alhoewel de kans zeer klein is)
Ik heb een tip voor je als bedrijfswagen. Een 1.8 tsi

leon-cupra

Forumguru
Ik heb een tip voor je als bedrijfswagen. Een 1.8 tsi
ALS er een bedrijfswagen komt, zal het zeker geen octavia worden. Kwil iets dat super comfortabel rijdt. Mis op dat vlak soms wel mijn vorige Superb. Op slechte wegen was die nog steeds super comfortabel en had je niet het gevoel dat de wagen nerveus kwam. Met de octavia heb je dat wel.

Heb mijn oog op iets ander laten vallen, iedereen verklaart mij zot (zelfs mijn vriendin) maar wat une belle voiture :pardon:

B.Stuurder

Forumguru
ALS er een bedrijfswagen komt, zal het zeker geen octavia worden. Kwil iets dat super comfortabel rijdt. Mis op dat vlak soms wel mijn vorige Superb. Op slechte wegen was die nog steeds super comfortabel en had je niet het gevoel dat de wagen nerveus kwam. Met de octavia heb je dat wel.

Heb mijn oog op iets ander laten vallen, iedereen verklaart mij zot (zelfs mijn vriendin) maar wat une belle voiture :pardon:
Met Eibach vind ik het wel meevallen hoor. Best wel comfy

dirkie996

Forumguru
Ik weet niet of bij de O3 fl, de setting anders is ( buiten het breder spoor achteraan), maar ik was aangenaam verrast van het rijcomfort. Ik rijd wel maar met 18" velgen. Misschien dat dit iets uitmaakt?

Rallye

Forumguru
Ik heb geen moeite met het comfort van mijn PFL op 18". De extra spoorbreedte van de FL zou voor het comfort niets uit moeten maken (extra wielbasis zou wel meer comfort op moeten leveren), toch?

leon-cupra

Forumguru
Het is niet zozeer het hard of zacht rijden dat mij stoort, want op dat vlak rijdt mijn vRS zelfs met 19" nog steeds goed, maar tegen hogere snelheid, op slechtere boerewegen vertoont de vRS een veel nerveuzer gedrag dan mijn vorige superb. Je zou hierdoor inhouden terwijl de wagen zelf mss nog meer kan.

Indien de bedrijfswagen niet doorgaat, mss toch eens investeren in een setje kw of dergelijke :jaja:

MishaM

Actief lid
Als nieuweling ook maar even een duit in het zakje doen.

Mijn verbruik bij rustig rijden en een beetje anticiperen (maar wel op het snelheidslimiet) is tot nu toe steeds 6.7l/100KM. Dat is tussen 100 en 40km woon-werkverkeer.
Bij aardig doorduwen gaat het richting 8 a 9.

Goofy@5E

Forumguru
Dan rijd jij als een bomma

Gisteren bij het oprijden dvx 60 km normaal tot kalm zat ik met een gemiddeld verbruik van 7.5 bij het naar huis rijden iets meer ge rst en gespeeld met een masaratie op de ring rond bxl kwam men gemiddelde verbruik op 10.5
Aja ivm die masaratie. ......kwam een beetje te kort....

Bovenaan Onderaan