@dirkie996 , verwend? Belange niet. Ik wil gewoon dat wanneer ik een wagen koop met dergelijk vermogen dat ik het ook effectief kan gebruiken in de meest gangbare weersomstandigheden. De vRS faalt daar zeer hard in. Een GTI of een Cupra hebben hiermee blijkbaar veel minder problemen. Je betaalt niet weinig meer voor dergelijke wagen, dus mag je er ook wat voor terug krijgen. Wat kostte je fiat toen? Wss nog véél minder dan nu de goedkoopste Citigo.
Dat je bij een kickdown in goede omstandigheden wat slip hebt, maakt mij weinig uit. Maar dat bij de minste regen je met een ei onder je pedaal dient te rijden, vind ik absoluut niet kunnen. Onlangs de vRS nog eens buiten gehaald voor een mooi ritje, weliswaar in de regen. Pfff had al veel spijt. Reed serieus op het gemak en had iedere keer bij het verlaten van de rotonde wheelspin (pedaal was maximaal een kwart ingeduwd).
En tja, waarom chippen ... gewoon omdat het kan. Frustraties van te weinig grip waren er toch al. En de vRS wordt tegenwoordig toch maar als tweede wagen gebruikt. Had de Superb er niet gekomen, zou ik de wagen niet gechipt hebben.
Betreft verbruik, weet idd dat ik een serieus ongunstig rijtraject heb van en naar het werk, maar eigenlijk zou dergelijk verbruik niet mogen bij dergelijke moderne motor. Als ik iets langere ritten doe, verbruikt hij ook een stuk minder