Octavia III RS

Kurtje

Forumguru
@leon-cupra Op welke bandendruk heb je je Pilot Sport 4S staan? Dit scheelt ook veeeeel in grip.
Ook natuurlijk de temperatuur van de banden daar merk ik ook veel verschil in.

Winterbanden heb ik dit jaar gelaten voor wat het is, heb er liggen maar heb ze niet erop gelegd.

Kurtje

Forumguru
Mijn ervaring met de PS4S is dat ze ongeveer op 2.2 a 2.4 naargelang de temperatuur meer als genoeg druk erin hebben...

2.7bar is veel te veel, hierdoor ga je inderdaad VEEL grip verliezen en snellere slijtage hebben.
Hier kan je zeker eens mee spelen!

LT83

Forumguru
@dirkie996 , verwend? Belange niet. Ik wil gewoon dat wanneer ik een wagen koop met dergelijk vermogen dat ik het ook effectief kan gebruiken in de meest gangbare weersomstandigheden. De vRS faalt daar zeer hard in. Een GTI of een Cupra hebben hiermee blijkbaar veel minder problemen. Je betaalt niet weinig meer voor dergelijke wagen, dus mag je er ook wat voor terug krijgen. Wat kostte je fiat toen? Wss nog véél minder dan nu de goedkoopste Citigo.

Dat je bij een kickdown in goede omstandigheden wat slip hebt, maakt mij weinig uit. Maar dat bij de minste regen je met een ei onder je pedaal dient te rijden, vind ik absoluut niet kunnen. Onlangs de vRS nog eens buiten gehaald voor een mooi ritje, weliswaar in de regen. Pfff had al veel spijt. Reed serieus op het gemak en had iedere keer bij het verlaten van de rotonde wheelspin (pedaal was maximaal een kwart ingeduwd).

En tja, waarom chippen ... gewoon omdat het kan. Frustraties van te weinig grip waren er toch al. En de vRS wordt tegenwoordig toch maar als tweede wagen gebruikt. Had de Superb er niet gekomen, zou ik de wagen niet gechipt hebben.

Betreft verbruik, weet idd dat ik een serieus ongunstig rijtraject heb van en naar het werk, maar eigenlijk zou dergelijk verbruik niet mogen bij dergelijke moderne motor. Als ik iets langere ritten doe, verbruikt hij ook een stuk minder;)

Totaal oneens met je redenatie over het verbruik. Als je enkel stukjes van 4km rijdt bereikt je olie nog geen temperatuur van 40-50 graden, neem aan dat je begrijpt dat je verbruik dan altijd ruk zal blijven. Heeft niets met moderne motor te maken. Daarnaast zou ik ook zeker overwegen om een catch can te plaatsen bij veelvuldig deze korte afstanden. Je zult echt een hele berg "oil sludge" krijgen.

leon-cupra

Forumguru
@Luuk Thijssen , moest daarnet even de route van mijn werk nog nemen om naar een winkel te gaan. Heb olietemperatuur even in het oog gehouden. Kwam op 68°C. Dus olie komt dus redelijk snel op iets hogere temperatuur. Viel mij wel op om op 98 te komen dat het veeeel langer duurt.

Eens olie op temperatuur nog eens genoten van de vRS :D
Helemaal alleen op een mooi tweebaansvak, middenberm afgescheiden door vangrails(dus veilig voor de rest), .....
daarna baantje binnendoor genomen .....
:D

leon-cupra

Forumguru
@Luuk Thijssen , eens wat informatie opgezocht over oil sludge. Heb je ervaringen met “engine flush” producten? En een catch can is wel een redelijk prijzig iets, heb er tegen gekomen van 500€. Je kan uiteraard redeneren dat voorkomen beter is dan genezen, maar met een wagen van twee jaar en 20.000km kan je toch ook niet verwachten dat ik morgen al problemen hiermee ga ondervinden? Is een jaarlijkse engine flush dan geen betere oplossing?

martijn76

Nieuw lid
Er staat ook al een tijdje een mooie rode Rs te koop op gaspedaal.nl . Al in prijs verlaagd. Nog geen 4000km gelopen. Nog geen 30 duizend €. Zou dit een importmodel zijn? Wel erg goedkoop.

leon-cupra

Forumguru
@ertromp , december 2016, dus wagen is maar jaar oud. Demowagen van een dealer ofzo? Enige tijd in de showroom gestaan en daarna demowagen geworden? Daarnaast, ik doe ook maar 5000km per jaar, dus waarom zou het niet kunnen. Stoelen zien er nog als nieuw uit. Volgens mijn zal de km-stand wel kloppen.

ertromp

Forumguru
@ertromp , december 2016, dus wagen is maar jaar oud. Demowagen van een dealer ofzo? Enige tijd in de showroom gestaan en daarna demowagen geworden? Daarnaast, ik doe ook maar 5000km per jaar, dus waarom zou het niet kunnen. Stoelen zien er nog als nieuw uit. Volgens mijn zal de km-stand wel kloppen.
Als het een demowagen van een dealert zou zijn dan zou er meer op gestaan hebben en zal die niet via de handel met een nieuw kenteken weg gezet worden.
Duidelijk import
En die km stand heb je alleen duidelijkheid over als je de auto aan VCDS legt

• Leuk
Waarderingen: CDK

Jewepe

Forumguru
Heb even de BPM op kenteken bekeken: € 1738,-. Ook nog niet te naam gesteld in Nederland (nieuw kenteken). Is dus wat mij betreft een geïmporteerde schadeauto.

Olivier

Senior Member
Mss interessant voor degene die wat meer geluid willen uit hun vrs ;)

Ik heb vandaag de middendemper vervangen door een vervangstuk van FOX. Bij koude start is het geluid sportief, maar daarna hoor je er niet veel meer van. Tss de 2d en 3d toeren hoor je de uitlaat ook wat. Je kan kan het eerder vergelijken met het originele geluid van een golf GTI.
DSG plofjes heb ik tot nu toe ook nog niet gehoord zoals de 230 pre fl.
Bij de vrs230 pre fl, gti, .. is de resonaror delete veel effectiever..

Dus een volledige lijn zal wrschijnlijk meer de moeite zijn.

dirkie996

Forumguru
@Olivier : welke middendemper van Fox, heb je dan gemonteerd? Of zou het vervangen van enkel de achterste dempers door iets van Fox, uitkomst bieden?
Ik ben wel voorstander van 'n iets donkerder geluid, maar geen liefhebber van zo'n johnnybak, die je van kilometers ver hoort aankomen.

Olivier

Senior Member
@Olivier : welke middendemper van Fox, heb je dan gemonteerd? Of zou het vervangen van enkel de achterste dempers door iets van Fox, uitkomst bieden?
Ik ben wel voorstander van 'n iets donkerder geluid, maar geen liefhebber van zo'n johnnybak, die je van kilometers ver hoort aankomen.

Ik heb de resonator delete genomen.
Dus de middendemper is vervangen door een recht stuk. Nadeel is wel dat het voor de keuring niet mag. Maar dat is maar voor binnen 4jaar laten we zeggen :)

https://sportauspuff-direkt.de/Spor...empferersatzrohr-Skoda-Octavia-5E-RS-TSI.html

Ik denk dat de middendemper van fox alleen niet veel zal doen.

https://sportauspuff-direkt.de/Spor...tavia-5E-RS-TSI-Vorschalldaempfer-63-5mm.html

Na de winter ga ik kijken om de achterste dempers van Fox aan te schaffen. Dan moet er normaal een mooi sportief geluid zijn, die niet overdreven is.

Miltec en remus geeft ook een mooi lawaai, maar de prijs is ook x 2 i.v.m. FOX

Ik heb daarstraks m'n pa eens laten rijden in de straat terwijl ik filmde en k'moet zeggen, je hoort het toch een duidelijk verschil buiten de auto ivm in de auto. Ik zal na mn werk eens kijken om het filmpje te posten.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan