Octavia III RS

Ben benieuwd naar het filmpje van @Olivier. Wil wel geluid maar wil er geen last van hebben als ik eens 5u moeten rijden. Volledige uitlaatlijn van Remus/milltec zal nog even moeten wachten dus de middendemper lijkt wel een goede "tijdelijke" oplossing...
 

boontjeRS

Forumguru
Heb dit ook gedaan in november. Midden demper ervan tussen en vervangstuk. Inderdaad het beste hoorbaar tot ongeveer 3000 toeren.
 

Olivier

Senior Member
Heb dit ook gedaan in november. Midden demper ervan tussen en vervangstuk. Inderdaad het beste hoorbaar tot ongeveer 3000 toeren.

Bij u is het de RS230? of 220? De facelift 230 is nog een stuk stiller zonder middendemper of de RS230 prefacelift jammer genoeg.. heb het al vergeleken met iemand die de middendemper vervangen heeft van zn rs230 pre fl, en de zijne was een stuk luider! hij heeft die dsg plofjes ook.. van de mijne hoor je daar niets van.
 
Zit wat te twijfelen tussen de fox en Remus. Zou de fox nemen omdat het relatief goedkoop is en het geluid lijkt me ook wel goed maar langs de andere kant zoek ik volgend jaar misschien wel een volledige Remus Cat-back te plaatsen. Geluid is fantastisch en de kleppen sturing is ook enkel op de Remus beschikbaar. Nadeel; nogal prijzig voor wat staal...
 

Olivier

Senior Member
Zit wat te twijfelen tussen de fox en Remus. Zou de fox nemen omdat het relatief goedkoop is en het geluid lijkt me ook wel goed maar langs de andere kant zoek ik volgend jaar misschien wel een volledige Remus Cat-back te plaatsen. Geluid is fantastisch en de kleppen sturing is ook enkel op de Remus beschikbaar. Nadeel; nogal prijzig voor wat staal...

is idd prijzig, en de prijs die ze opgeven voor de remus(+/- 1500eur is zonder het kleppensysteem inbegrepen per klep zou er minstens 200EUR bijkomen) Dan lig je vlug aan 2000 eur voor een uitlaatlijn zonder attesten. want die met kleppensysteem mag niet voor de keuring jammer genoeg..
Ik geef dan liever 750eur voor de FOX en met het verschil kan je alweer een verlaging of setje zomerwielen halen ;)
 

philippe bakker

Forumguru
is idd prijzig, en de prijs die ze opgeven voor de remus(+/- 1500eur is zonder het kleppensysteem inbegrepen per klep zou er minstens 200EUR bijkomen) Dan lig je vlug aan 2000 eur voor een uitlaatlijn zonder attesten. want die met kleppensysteem mag niet voor de keuring jammer genoeg..
Ik geef dan liever 750eur voor de FOX en met het verschil kan je alweer een verlaging of setje zomerwielen halen ;)
Als ik geld uitgeef is het om sneller te rijden niet om luider te zijn of er beter uit te zien maar das ieders het zijne he
 

Caby

Forumguru
Als ik geld uitgeef is het om sneller te rijden niet om luider te zijn of er beter uit te zien maar das ieders het zijne he

Bwa, met wat sportiever geluid op de achtergrond geeft het meteen een ander gevoel dan die stille stofzuiger die het origineel is.
Ik had een milltec catback eronder steken en vond het niet slecht klinken. Alleen moet je opletten met drone geluid op de autosnelweg. Daar had ik bij men non-resonated wel last van. Net tussen 120 en 130 km/u. Je moest trager of sneller rijden om het niet te hebben :pardon:
 
Laatst bewerkt:

philippe bakker

Forumguru
Bwa, met wat sportiever geluid op de achtergrond geeft het meteen een ander gevoel dan die stille stofzuiger die het origineel is.
Ik had een milltec catback eronder steken en vond het niet slecht klinken. Alleen moet je opletten met drone geluid op de autosnelweg. Daar had ik bij men non-resonated wel last van. Net tussen 120 en 130 km/u. Je moest trager of sneller rijden om het niet te hebben :pardon:
nu ja. mijn geluid staat binnen in op 100% en dat is in sport oorverdovend. zelfs bijna storend luid. wat het geluid buiten is interesseert mij niet want ik zit binnen.
 
Bovenaan Onderaan