Octavia III RS

Spector

Forumguru
Blij dat ik de mijne er in december vorig jaar nog even doorheen gedrukt heb. Al die veranderingen komen de wat sportievere modellen niet ten goede. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren bij het inruilen over een paar jaar...
 

MaxN

Donateur
Denk dat inruil niet heel veel zal veranderen.
Alleen mogen ze wat mij betreft wel de rechter uitlaat weglaten na een facelift of op de O4.
Ziet er mooi uit zo'n dubbele pijp, maar een dummy vind ik niets.
Ook niet op onze RS diesel.
Wel gekeken om deze aan te laten sluiten, maar alleen als er ook een hitteschild onder komt.
En laten die nou niet te vinden zijn op internet.
Misschien via de dealer, maar die heb ik nog niet benaderd.
En naast het feit dat beide uitlaten dan functioneren heeft het verder geen effect op geluid of vermogen bij de diesel.
 

philippe bakker

Forumguru
Ik zit bijna op 99.000 km en wil graag de moment van 100.000 vastleggen ( ja ik ben emotioneel) maar hoe zet ik de km totaal vast op het scherm ?
 

Spector

Forumguru
Oei das Chinees
vertellen in plaatjes?

Linksonderin op de maxidot staat bij mij het totaal aantal kilometers

Voorbeeld:
post-70550-0-42018800-1472030634.jpg

Maar als de cruise control geactiveerd is, staat deze linksonderin ( over de totaalstand heen )

Voorbeeld:
post-61868-0-15591600-1388409640.jpg

Dus wanneer je de CC uitzet komt de totaalstand kilometers weer in beeld en kan je je fotootje maken bij 100k kilometer.
 

B.Stuurder

Forumguru
Blij dat ik de mijne er in december vorig jaar nog even doorheen gedrukt heb. Al die veranderingen komen de wat sportievere modellen niet ten goede. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren bij het inruilen over een paar jaar...
Ze maken de hele verbrandingsmotor markt kapot met BS regels om BS redenen. Alsof we dan wereldwijd schone lucht hebben ineens. Kom maar eens een dag meelopen in de Botlek, dan weet je het wel. En dan nog niet te spreken over de landen die het verdrag niet hebben ondertekend. Geniet nog maar even van die motor, zeer binnenkort is het afgelopen, rijden we allemaal een elektrisch hok of een 0,25 l benzine of zo. Als het maar niet teveel lol geeft, want anders wordt dat ook nog verboden.
 

Spector

Forumguru
Ze maken de hele verbrandingsmotor markt kapot met BS regels om BS redenen. Alsof we dan wereldwijd schone lucht hebben ineens. Kom maar eens een dag meelopen in de Botlek, dan weet je het wel. En dan nog niet te spreken over de landen die het verdrag niet hebben ondertekend. Geniet nog maar even van die motor, zeer binnenkort is het afgelopen, rijden we allemaal een elektrisch hok of een 0,25 l benzine of zo. Als het maar niet teveel lol geeft, want anders wordt dat ook nog verboden.

Wat is er in de Botlek dan :D:D:cry:
IMG_0387.JPG IMG_0388.JPG
 

leon-cupra

Forumguru
Het is de autoindustrie die zichzelf de das om doet. Had VAG niet gesjoemeld, hadden ze de testcriteria niet herbekeken. Nu hebben de autoriteiten een methode uitgedokterd waar het sjoemelen een mindere invloed heeft. Zie naar de merken die nu in moeilijkheden geraken, het zijn net diegene die gesjoemeld hebben. Zie naar de merken die het ervoor "eerlijk" gespeeld hebben, zij hebben geen problemen.
 

Tuner111

Forumguru
Het is de autoindustrie die zichzelf de das om doet. Had VAG niet gesjoemeld, hadden ze de testcriteria niet herbekeken. Nu hebben de autoriteiten een methode uitgedokterd waar het sjoemelen een mindere invloed heeft. Zie naar de merken die nu in moeilijkheden geraken, het zijn net diegene die gesjoemeld hebben. Zie naar de merken die het ervoor "eerlijk" gespeeld hebben, zij hebben geen problemen.

Om even heel open te zijn.. Vag alleen niet heeft gesjoemeld hé ;) er hebben het allemaal gedaan.. jammer dat het bij hun is uitgekomen...

ochja uiteindelijk zou het toch allemaal veranderd worden hoor.. zowel met als zonder het gesjoemel
 

leon-cupra

Forumguru
Om even heel open te zijn.. Vag alleen niet heeft gesjoemeld hé ;) er hebben het allemaal gedaan.. jammer dat het bij hun is uitgekomen...

ochja uiteindelijk zou het toch allemaal veranderd worden hoor.. zowel met als zonder het gesjoemel
Maar denk dat er wel gesteld kan worden dat VAG de grootste "valsspeler" is geweest. Als je ziet hoeveel problemen ze nu hebben ... andere merken hebben het veel sneller voor elkaar gekregen dan VAG. Zegt genoeg denk ik.
 

vleier

Forumguru
Het is de autoindustrie die zichzelf de das om doet. Had VAG niet gesjoemeld, hadden ze de testcriteria niet herbekeken. Nu hebben de autoriteiten een methode uitgedokterd waar het sjoemelen een mindere invloed heeft. Zie naar de merken die nu in moeilijkheden geraken, het zijn net diegene die gesjoemeld hebben. Zie naar de merken die het ervoor "eerlijk" gespeeld hebben, zij hebben geen problemen.

Ze waren al voor het hele diesel schandaal bezig met een nieuwe test te bedenken voor de uittstoot. Her is er alleen door in een versnelling gegaan.
Daarnaast is het echt niet alleen de auto-industrie die zichzelf de dag om doet. Het is het feit dat overheden zelf geen eens een voorbeeld willen geven (welke staatssecretaris of minister rijd een elektrische auto eigenlijk?) en de reden ervoor is ook de reden dat de gewone bevolking de auto niet wil kopen. Daarnaast noem eens een nuttige betaalbare elektrische auto voor een gezin met 2 kinderen die op vakantie willen gaan naar zuid-duitsland. Ik ken er niet zoveel onder de 40.000 euro die ook nog de ruimte hebben voor bagage.

Maar denk dat er wel gesteld kan worden dat VAG de grootste "valsspeler" is geweest. Als je ziet hoeveel problemen ze nu hebben ... andere merken hebben het veel sneller voor elkaar gekregen dan VAG. Zegt genoeg denk ik.

Zij zijn gewoon als eerste gepakt. Er zijn tests geweest met verschillende merken waarbij een persoon eerst nakijkt wat de update nummer is die in het systeem geregistreerd staan van de auto en dat zo ineens er een update is (dacht dat op autoblog ze het toen hadden over opel en peugeot in dat artiekel maar weet niet zeker meer)
Zij hebben gemerkt dat er iemand in hun industrie gepakt is en dat nu zij snel moeten ingrijpen.

Daarnaast is het zelfde ook te zeggen over Bosch. Zij hebben de software geschreven. Nu is mijn vraag aan jou. Noem eens een merk die niet sjoemelt als ze zien dat het al in hun product verwerkt is en ze alleen nog een nulletje voor een 1 moeten veranderen.
Volkswagen is hard tegen de muur gelopen. Maar ook andere merken hebben een tik op de vingers gekregen en hebben intern problemen.
 

Kurtje

Forumguru
Maar denk dat er wel gesteld kan worden dat VAG de grootste "valsspeler" is geweest. Als je ziet hoeveel problemen ze nu hebben ... andere merken hebben het veel sneller voor elkaar gekregen dan VAG. Zegt genoeg denk ik.

Denk dat alle merken hier evenredig schuldig aan zijn, bij VW is het gewoon uitgekomen maar het was een kwestie van tijd eer eender welk merk tegen de lamp zou lopen...

Ken nu iemand hier die pakweg een dikke week een splinternieuwe M2 Competition (met ondertussen al KW clubsport ophanging, OZ centerlock, Keramische remmen) en die hij onmogelijk krijg ingeschreven omwille van heel het WLTP gedoe! De DIV zegt gewoon keihard sorry deze wagen kan je nu niet inschrijven. Sta je daar! Gelukkig is het niet zijn enige wagen, want dan heb je wel een probleem...
 

philippe bakker

Forumguru
Denk dat alle merken hier evenredig schuldig aan zijn, bij VW is het gewoon uitgekomen maar het was een kwestie van tijd eer eender welk merk tegen de lamp zou lopen...

Ken nu iemand hier die pakweg een dikke week een splinternieuwe M2 Competition (met ondertussen al KW clubsport ophanging, OZ centerlock, Keramische remmen) en die hij onmogelijk krijg ingeschreven omwille van heel het WLTP gedoe! De DIV zegt gewoon keihard sorry deze wagen kan je nu niet inschrijven. Sta je daar! Gelukkig is het niet zijn enige wagen, want dan heb je wel een probleem...
Aaaah ik ken een collega bakker die ook zo eentje heeft. Mega ferme auto
 
Bovenaan Onderaan