Octavia III RS

blokart

Senior Member
Levertermijn is blijkbaar moeilijk te bepalen door Skoda zelf, op het Belgische autosalon gevraagd of
er reeds een fabricatieweek bekend was voor m'n RS.
Wagen besteld begin december en blijkt vanaf 13/01 in productieschema gezet had de wagen W20 als productieweek nadien had hij geen week meer, vervolgens W13 en op 23/01 werd het W9.
Proficiat Skoda om zo'n korte tijd zo dynamisch jullie productie vast te leggen, dit voorspeld niks goeds?????
Toch mijn dank aan de man die mij deze info verschafte voor het open en aangenaam gesprek.
Op buitenlandse fora vernomen dat er bij een toeleverancier van de camera's voor de veiligheidssystemen
brand heeft geweest en zodoende er leveringsproblemen zijn, hiervan ook bevestiging gekregen.
Ook het niet verwachte succes van de RS is een oorzaak, van het vorige model RS werden er maar een paar honderd verkocht p/jaar en nu reeds in deze korte tijd na verschijning zitten ze al aan 250, dus verkoop werd behoorlijk onderschat.

Levertermijn is blijkbaar moeilijk te bepalen door Skoda zelf, op het Belgische autosalon gevraagd of
er reeds een fabricatieweek bekend was voor m'n RS.
Wagen besteld begin december en blijkt vanaf 13/01 in productieschema gezet had de wagen W20 als productieweek nadien had hij geen week meer, vervolgens W13 en op 23/01 werd het W9.
Proficiat Skoda om zo'n korte tijd zo dynamisch jullie productie vast te leggen, dit voorspeld niks goeds?????
Toch mijn dank aan de man die mij deze info verschafte voor het open en aangenaam gesprek.
Op buitenlandse fora vernomen dat er bij een toeleverancier van de camera's voor de veiligheidssystemen
brand heeft geweest en zodoende er leveringsproblemen zijn, hiervan ook bevestiging gekregen.
Ook het niet verwachte succes van de RS is een oorzaak, van het vorige model RS werden er maar een paar honderd verkocht p/jaar en nu reeds in deze korte tijd na verschijning zitten ze al aan 250, dus verkoop werd behoorlijk onderschat.
Mijne staat gepland op week 10 levering in Brussel 18 maart kom ook van productie week 21 dus aardig vooruit gegaan hopen dat het zo blijft :-)

blokart

Senior Member
Mijne staat gepland op week 10 levering in Brussel 18 maart kom ook van productie week 21 dus aardig vooruit gegaan hopen dat het zo blijft :-)

Wanneer besteld?
Bij mij was Kessy niet samen met het alarm maar nu in de configurator is dat blijkbaar samen
misschien een extra cadeau voor het lange wachten?
Ik heb een TDI genomen, in lease was die TSI €100 duurder p/m

Wanneer besteld?
Bij mij was Kessy niet samen met het alarm maar nu in de configurator is dat blijkbaar samen
misschien een extra cadeau voor het lange wachten?
Ik heb een TDI genomen, in lease was die TSI €100 duurder p/m
inderdaad van salon mijne is besteld 1november dus toch vijf maand wachten normaal was men productieweek 51 van 2013 levering week 1 van 2014

Tom RS

Forumguru
Ik kan me helemaal vinden in de test, komt sterk overeen met mijn eigen bevindingen. Wel heb ik bedenkingen bij de actieradius: meer dan 900 km met 1 tank? Volgens mij heeft die Rs geen last gehad van de inmiddels beruchte "reserve" van 10 liter. Ik kan er, als ik echt mijn best doe, een goede 750 km uithalen en dan staat de actieradius op 0, waarna er vervolgens maximum 41 liter in gaat. Bij sportief rijden zakt dat al gauw naar rond de 650 km op een tank (van 41 bruikbare liters).

fastpeter

Forumguru
Vraagje aan de rs rijders octavia 2014 model,
Hebben jullie ook de performance mode selector gekozen deze geeft dan op de versnellingsbak console bij de schakel of dsg pook een mode rs knop daar mee kun je kiezen welke stuur ,gas, schakel response er moet zijn en tevens het geluid van de motor.

Heeft iemand dit ook op zijn TDI / bak of dsg

fastpeter

Forumguru
In de Nederlandse folder staat de optie dat je een rsmode knop hebt die er voor zorgt zoals boven omgschreven en tevens een soundselector

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    392,1 KB · Weergaven: 30

blokart

Senior Member
Dus als ik het goed begrijp bestel je een auto, moet je al een half jaar wachten en krijg je ook nog niet eens de opties/uitvoering die je besteld hebt. Simply clever, deze manier van bezuinigen
Ik baal niet om het opschrift van het knopje als het maar doet wat moet met of zonder vrs erop, van de auto alleen wordt je al vrolijk zelf zonder performance selector en sound generator, heb zonder deze optie proefgereden.

6 maand hoef ik hopelijk niet te wachten, begin december besteld en BW 9 dus levering W10 of 11 dus 14 weken levertermijn

Frenk21

Forumguru
Ik heb besteld 4 oktober, produktieweek12, leveren week 15. Eerst levertijd op de lak, nu levertijd op de DSG.

Bovenaan Onderaan