Octavia III RS

VEEJAY

Forumguru
Zo die O2 TSI RS is serieus snel naar de 250 zeg!! Echt niet minder dan de 328i 0-Vmax filmpjes die ik heb gezien...

MaRco2

Forumguru
Wat me opvalt: in de Autoweek test komt de RS er minder complimenteus uit als tijdens de Autovisie supertest.

Met die Datsun is het ook niet bepaald een vergelijkbare auto (alleen het formaat scheelt al enorm) wat natuurlijk een prijsverschil oplevert.

Wat niet wil zeggen dat de huidige RS benzine niet erg kostbaar geworden is met dank aan de CO2 BPM.

Ik hoor dat er hier op de site ook heel wat word gezegd over te late leveringen. Ik zelf kom uit belgie en heb ook octavia combi in bestelling staan van 1 november eerst was productie week 51 die is uitgesled naar week 1 vorige week nog eens gehoord en dan was het productieweek 5. Dinsdag mail aangekregen van d'ieteren dat is invoeder voor belgie dat mijn productie week is verschoven naar week 21 dat is ergens vanachter in mei dus levering ten vroegste juni en er stond dan nog bij als alles goed verloopt.Normaal was levering voorzien voor eerste of tweede week van januari dus hier zitte we dan vorige wagen al verkocht anders was die ook al jaar ouder en nu bericht 6 maande later zijn er hier nog uit belgie of nederland die hun productie datum of leveringsdatum met weken of zelf maanden zien vooruit gaan?

blokart

Senior Member
@ sven Welke opties had je genomen want ben ook uit B en RS besteld begin december maar vrijdag nog
gebeld maar er was zelf nog geen datum beschikbaar. Ik hou m'n hart vast voor de leveringsdatum want
ik heb vrij veel opties genomen met onderdelen die blijkbaar schaars zijn??????

@blokart het probleem zou niet liggen bij de onderdelen want deze komen ook veel voor golf gti ik zelf werk bij vw-audi-skoda garage en heb vernomen via mijn baas die kent nog al wa volk bij d'ieteren en dat het probleem een brand is geweest in toeleveringsbedrijf en ze kunne de vraag niet aan want ze hadden voor 2013 productie voorzien voor 2000 wagen en er zijn er 5000 besteld. mijn wage is 2.0tsi dsg pack black zetelverwarming 18duims alarm kessy koffer automatisch open radio bolero met digitaal ontvangst en bleuthooth en nog paar kleine opties

blokart

Senior Member
waar ergens heb jij u wagen besteld?
Bij leasemaatschappij maar gaat via Nam Gent
Besteld RS combi TDI DSG, Steel grey, Leder/rood, Black pack, , pano dak, 18' Gemini antra, kessy, bijverwarming,
zetelverw voor, electr koffer, amundsen, park assist, adaptive cruise, en nog wat.

Tom RS

Forumguru
Join the club, ik lees precies mijn eigen verhaal opnieuw! Lees er mijn berichten maar eens op na (op mijn avatar klikken en dan op berichten) en dan kan je zien hoe het bij mij gelopen is. Klantgerichtheid bij Skoda of de dealer stelt niks voor. Er is pas schot gekomen in de zaak toen ik het heb doorgegeven aan mijn rechtsbijstand. Na een brief van hun was de auto er binnen de 3 weken.
Als er op je bestelbon een levertermijn staat en ze gaan daar met 20 procent over moet je een "wachtauto" vragen, die gaan ze je wel geven, is tenminste je mobiliteitsprobleem opgelost.
Neem direkt contact op met de invoerder zelf (via mail, adres op Skodawebsite), leg je ervaringen uit en dring dan, niet te vriendelijk, aan op een snelle oplossing.
Succes (het is overigens wel het wachten waard hoor).

@Tom RS op leverbon staat voor 31 januari daar dan 20 of 25% bij zitte we ergens in february wanneer ik iets kan ondernemen maar als ze nu al zeggen bij d'ieteren da je kan annuleren of de bestelling afwachte mits vergoeding van skoda import heb ik er geen goed oog in om de wagen in schappelijke tijd hier te krijgen. Als ze al beginne van je kan annuleren zonder kosten denk ik dat er bij skoda meer aan de hand is want als je het bekijkt wettelijk kan ik pas van eind februari iets doen dus als je pakt tot levering is 4 maand en dan al tege klante zegge da je kan annulere? Das het teken da ze er totaal geen zicht op hebben wanneer de wage in productie gaat en dat dit nog lang kan duren. D'ieteren krijgt voor heel belgie twee rs modellen per week binne als je rekent dat ze al minstens 50 achter staan zit je al minstens op 25 weken voor deze in produktie gaan plus al de rest dat nog word besteld misschien met autosalon enzo?? Denk da je er nu 1 besteld da het makkelijk tot september kan duren voor je hem hebt. Hoop morge meer te weten mijn baas en de verkoper gaan oplossing proberen te bekomen bij d'ieterenHet wachte is het me waard maar niet op deze manier hoe ze het proberen uit te spelen

Laatst bewerkt:

vw125

Forumguru
Ik had mijn RS mooi op tijd, was zelf een weekje vroeger dan voorzien in de garage.
Besteld bij garage Thuy in Kontich.

maarten77

Actief lid
Wat me opvalt: in de Autoweek test komt de RS er minder complimenteus uit als tijdens de Autovisie supertest.

Met die Datsun is het ook niet bepaald een vergelijkbare auto (alleen het formaat scheelt al enorm) wat natuurlijk een prijsverschil oplevert.

Wat niet wil zeggen dat de huidige RS benzine niet erg kostbaar geworden is met dank aan de CO2 BPM.

Die recensent heb ik ook op youtube gezien.

Michel

Forumguru
Wat ik niet van Autoweek begrijp, maar ik vind ze dan ook vaak wel erg gekleurd en daarmee meteen ook weer ongeloofwaardig, is dat men de Octavia RS maar een raar ding vindt, want een snelle station kan eigenlijk niet en is geen GTI. Het klopt dat het geen GTI is, maar dat is ook niet het doel van dergelijke auto.
Bij een rijimpressie of test van een A4, A6 station staan dergelijke opmerkingen er niet bij. Oh wacht, het gaat dan om een fantastisch, perfect afgewerkt product van het premium (dus marketing blabla) merk Audi. En daar kan het dus weer wel en is het niet raar, volgens Autoweek.

sitechris

Donateur
Wat ik niet van Autoweek begrijp, maar ik vind ze dan ook vaak wel erg gekleurd en daarmee meteen ook weer ongeloofwaardig, is dat men de Octavia RS maar een raar ding vindt, want een snelle station kan eigenlijk niet en is geen GTI. Het klopt dat het geen GTI is, maar dat is ook niet het doel van dergelijke auto.
Bij een rijimpressie of test van een A4, A6 station staan dergelijke opmerkingen er niet bij. Oh wacht, het gaat dan om een fantastisch, perfect afgewerkt product van het premium (dus marketing blabla) merk Audi. En daar kan het dus weer wel en is het niet raar, volgens Autoweek.

Wel bij een Audi S of RS. Dus als je het RS label draagt, mag je ook wel wat verwachten natuurlijk ;)

Tom RS

Forumguru
@sven_vrs : Als ze spreken over een vergoeding, zou ik een vervangwagen vragen + een extra korting. Voor wat hoort wat, als je het mij vraagt. Ze leren blijkbaar niet bij en blijven maar random levertermijnen geven die dan nadien niet kunnen nagekomen worden, problemen zijn voor de klant, is wel erg makkelijk als je het mij vraagt.
Gratis annuleren zal wel! Daar moet minstens een compensatie bij o.w.v. het niet kunnen nakomen van de afspraken en de problemen die jij daardoor hebt.
Laat je niet te snel afschepen (durf dreigen), klanten hebben ook hun rechten!

@Tom RS van vervangwagen wilde ze bij d'ieteren niet weten omdat die kostprijs veel te hoog zo oplopen komt neer op 30€ per dag en dit op 4a5 maand maar ja zit nu ook zonder vervoer kan me wel behelpen met hier en daar is autoke te gebruiken maar niet op zo een lange termijn. Me laten afschepe zal ik zeker ni late doen morge gesprek met verkoper om nodige maatregelen te treffe tegen invoerder omdat die hun termijn ni nakomen het voorstel van die vergoeding vond de verkoper ook absurt. zou 1000€ van factuur afgaan ofwel voor 1000€ aan opties bijnemen normaal de oties die je wilt heb je al gepakt en die 1000€ kan ik ni 5 maand auto van huren ze.Dus van de week hoppend op beterschap en beter voorstel van d'ieteren

vw125

Forumguru
Wanneer heb je hem juist besteld en hoe lang was de leveretijd in totaal?

Besteld op 29.8.2013.
Levertijd was begin november voorzien. Datum van inschrijving was 08.11.2013.
Stond een weekje voordien al in garage maar moest nog wachten op kenteken en op firma die auto opkuist.

Grtz

Besteld op 29.8.2013.
Levertijd was begin november voorzien. Datum van inschrijving was 08.11.2013.
Stond een weekje voordien al in garage maar moest nog wachten op kenteken en op firma die auto opkuist.

Grtz
ja vind da allemaal straf ze heb maand nadien besteld op 30.10.2013 en ineens word levertijd 8 a9 maand in plaats van 2maand welke jij hebt moete wachten. bedankt voor de reactie kan ik zeker gebruiken als argument naar invoerder toe

Bovenaan Onderaan