Octavia III RS

Joske

Forumguru
Nee heb enkele pagina's hiervoor ook al de vraag gesteld met bijhorend filmpje . Wou geen nieuw topic openen omdat ik dacht dat dit bij het topic van de RS hoorde.
best een nieuw topic hoor, op deze manier valt het meer op en valt misschien de spreekwoordelijke "frank" bij andere RS-rijders van: "é, mijn wagen doet dit ook". :)
 

Tom RS

Forumguru
Toch een negatief puntje gevonden: tijdens het regenereren van het roetfilter komt er een erg onaangename brandlucht in de auto. het is precies of de ventilatie automatisch op recirculatie zou moeten gaan maar dat niet doet. Even laten checken in de nabije toekomst.
 

Joske

Forumguru
Toch een negatief puntje gevonden: tijdens het regenereren van het roetfilter komt er een erg onaangename brandlucht in de auto. het is precies of de ventilatie automatisch op recirculatie zou moeten gaan maar dat niet doet. Even laten checken in de nabije toekomst.
hoe weet jij dat de roetfilter aan het regenereren is op dat moment? :pieker:

toch eens een kijkje onder de motorkap nemen om te zien of alle aansluitingen wel ok zijn, normaal gesproken als je rijdt kan een geur van de uitlaat niet in jouw ventilatiesysteem terecht komen hoor..
 

Tom RS

Forumguru
Ik weet dat omdat mijn stationair toerental dan 250 toeren hoger ligt dan normaal en de stop/startfunctie niet werkt.
Mijn vorige auto had, op enkele details na, dezelfde motor en daar heb ik nooit deze geur in de auto gehad. Buiten tijdens het regenereren heb ik overigens geen geurhinder. Het komt echt uit de ventilatieopeningen, vandaar mijn aanname dat het daar mis moet gaan.
 

rtwee

Senior Member
Ik heb dit ook gehad met mijn 2.0 TDI in de O3C... was na 5000 a 6000 km helemaal voorbij. Ik heb er nu nooit meer last van...
 

Tom RS

Forumguru
Het ruikt ook als iets dat erg warm wordt, niet naar roet of zo. Uitlaat wordt erg warm bij een regeneratie, dus zou kunnen dat het na verloop van tijd minder wordt en verdwijnt.
 

Joske

Forumguru
De TDI vertrok met meer brandstof in de tank.. DAT is de reden :tongue:

;)

zijn wel enorme verschillen, maar ergens verbaast me dat niet hoor. De TDI is wel sneller weg als ik het goed gezien heb, maar de TSI pakt hem zuiver op toerentalbereik. De test in 6e had ik nog nooit gezien, ook wel bijzonder boeiend te zien hoe gemakkelijk je daar bij de TSI mee weggeraakt en hoe moeilijk de TDI het daar wel niet mee heeft.
 

LT83

Forumguru
Leuk filmpje, maar vind het verschil tussen de tdi en tsi vanaf 1000 toeren wel erg groot, had ik niet verwacht.
 

fastpeter

Forumguru
Zit in het fijt dat de tdi overbrenging langer is om CO2 en verbruik te drukken want schakelend hoog in de toeren is het verschil groot stuk minder en vergeet het 40 pk verschil niet met nagenoeg zelfde loppel voor de Tsi
Na tuning gaat de TDI naar 220 pk en 570 nm voor de hand versie waarbij las van de Duitse tuners etc op een golf gtd
Maar ook de Tsi gaat dik 260 pk dan leveren

TDI is snel en toch behoorlijk zuinig 1op 20 wat ik lees is goed te doen echter menige eco TDI doet dat niet beter
 

LT83

Forumguru
570nm........daar geloof ik niks van eerlijk gezegd....heb al verschillende uitdraaien voorbij zien komen, allemaal circa 210-230pk en 460-490nm
 

fastpeter

Forumguru
Sorry tik fout 470 maar blijft veel , mooie is dat auto dan bij normale rijstijl nog zuiniger is door hoge koppel bij laag toeren tal
 

sitechris

Donateur
Totdat je rechtervoet naar beneden gaat, dan gaat hij meer verbruiken ;). Maarreehhh...daar koop je hem ook voor natuurlijk
 

___JC___

Forumguru
Ik las in Top Gear Magazine een test van de Octy III RS station... Kwam ie niet echt goed uit.. De korte versie is dat het een snelle, ruime wagen is, maarrrrr heeft schijnbaar ontzettend last van onderstuur en wil ie geen bocht door. De mannen van Top Gear kunnen natuurlijk altijd lekker overdrijven, maar toch is dit precies de reden waarom ik denk ik toch weer voor een 4x4 zou gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

sitechris

Donateur
Het gekke is, de GTI kan het wel weer. Dus de kennis hebben ze wel in VAG huis. Overigens koop je imo een octavia RS ook niet als bochtenridder, dus ik zou het als aankoopargument laag op mijn lijstje hebben. Wil je bv een meer bochtenridder en toch stationwagen dan ben je beter af met een Focus ST of 3 serie. De Octi RS is gewoon een snelle rechtuitbrander. Niets mis mee. Dat geldt ook voor een Audi A4
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

sitechris

Donateur
Eigenlijk moeten ze de rs gewoon alleen met 4wd aanbieden. Een soort van poor mans quattro. Ik ben er van overtuigd dat ondanks de meerprijs dit goed is voor de verkopen. Dat maakt de rs dan meteen uniek.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan