Octavia III RS

fastpeter

Forumguru
Heeft niemand van dit forum die al een RS heeft geleverd een performance mode besteld ?, anders zou je een RS mode knop moeten hebben en het regelen van het uitlaat geluid.

@blokart jij wist al dat de optie er niet op zou zitten, ik heb namelijk deze optie besteld omdat een diesel al geen geluid maakt en dit juist zo mooi te regelen zou zijn , natuurlijk ook de rijders setting.
Staat ook zo mooi in de originele folder uitgelegd.

Op alle filmpjes op het net zie je RS mode knop en de test met de sound generator

Zie filmpje vanaf 1 min 35 duidelijk uitleg en mooi om te horen !: http://www.autoweek.nl/videoHD/3786/dubbeltest-skoda-octavia-rs-vs-nissan-juke-nismo

@fastpeter ik heb dat op die van mij ook besteld dus hoop toch dat dit er op staat nog even afwachten precies. Lees ook da je de instellingen nu via scherm moet doen maar wat dan als je gewone radio swing hebt?

blokart

Senior Member
@snelle peter
Ik ben misschien niet duidelijk geweest ik bedoelde dat de optie wel aanwezig is en ook werkt zoals moet
met selectie en sound maar het opschrift op het knopje nu MODE bevat en niet VRS MODE
Het VRS knop opschrift was alleen bij de preproductie modellen en is nu niet aanwezig daarom net
willen de kopers dit exclusieve opschrift knopje.
Goed nieuws, nogmaals de dealer gebeld voor bevestiging leverdatum en blijkt rond 15 maart te zijn.

fastpeter

Forumguru
Heb inmiddels duidelijkheid blijkt dus de knop in backorder te staan ??? Echt waar en om daar een auto niet op af te leveren,
Verder de sound generator is bij een diesel in de paravan gebouwd dus kunstmatig extra sound ik ga het A.'s vrijdag allemaal horen verslag volgt.

fastpeter

Forumguru
Zo nu eindelijk eens ons introductie verhaal.

Vorige week vrijdag de auto opgehaald bij de dealer waar bij ik hun al zeer bedank voor de goede service en hun ruimdenkendheid want ik wilde al een paar extra dingen waar de meeste dealers tegen zijn of niet mee werken.

Heb de xenon aangepast naar 6000K wit licht en niet dat standaard geel/wit xenon nu is het net zo wit als de led verlichting en ook echt meer licht in de donker.
De auto is rondom getint waar bij voor wettelijk goedgekeurd en de rest net wat donkerder dan de fabrieks optie sunset, ook versplinter dit glas nu niet omdat het gelaagd is (lekker veilig)
de voorruit heb ik een zonneband laten zetten (zie eerste foto) helpt perfect en wij vinden het ook nog eens mooi.
Alarm hebben we een klasse 4 dat wilde de verzekering maar werkt op het origineel systeem dus geen 2 kastjes nodig, wel noodstroom, helling, radar etc.

Het is tevens dus (zoals de avatar aangeeft) een SKODA RS TDI DSG en zonder een te lange onderschrift wat er nu wel en niet op zit hebben we 2 opties niet en dat is het schuifdak en elektrische achterklep de rest vonden we goede opties.

Na +1 week rijden en al een leuke rit naar duitsland (waar de foto's zijn genomen bij de nurnbergring) kan ik zeggen dat de auto ver boven de verwachting presteert.

Verbruik is zeer goed te noemen voor zo'n grote auto en vermogen want van af de grens duitsland weer richting Utrecht over ruim 225 km snelweg met altijd 5 a 10 km boven de max toch 1 op 17,9 !!
Natuurlijk vol gas (kort bij 1200 Km op de teller) 1 op een emmer ;) en ja de top haalt hij makkelijk want 228 met dsg is aangegeven maar al dik 245 op de teller gehad en die wijkt maar 5 km af op de GPS.

Er zitten veel (veiligheid) functies op de auto waar bij de ACC (Adaptieve cruise controle) erg fijn werkt.
Je gaat de snelweg of 80 weg op en je hoeft niet elke keer bij te remmen de auto houd keurig in en versnelt soepel of snel afhankelijk van de situatie.

Wegligging voor een FWD vind ik zeer goed ondanks nu ook nog eens met winterset (wel top set wat betreft grip 2254018 extra load) en de grip is behoorlijk goed, vergeet de 380 + NM niet.

Zeker 1,2,3 zijn extreem giftig als je wilt en de diesel trekt inderdaad tot 4500 TPM zonder verlies in vermogen.

Een nog uitgebreider verslag doe ik nog, als iemand vragen heeft over een optie of wat dan ook dan horen we die wel.

Zie hier onder de foto's in duitsland
Foto800-U6HMANFV.jpg

Foto800-UKXGUIX8.jpg

Foto800-Y7CKX6AH.jpg

sitechris

Donateur
Ik blijf de RS (zeker de combi) een prachtige auto vinden. Zeker in deze kleurstelling en velgen. Echt een dikke bak! Veel plezier ermee!

Qua topsnelheid vind ik die 245 op de teller wel verrassend. Ik heb in een Leon 184 pk 2.0 TDI met 15k op de teller toch wel moeite gehad om boven de 230 te komen. Was die 245 soms bergaf?

fastpeter

Forumguru
Ja Chris op een recht stuk had ik 240 op de teller en met vals plat dus wat aflopend al over de 245 kortom hard genoeg want vergeet niet in nederland is dat toch een taboe :stop:

Had wel BP Ultimate diesel getankt en met mijn vorige auto (benzine) merkte je duidelijk verschil hier in nederland tank ik ook Ultimate wat de auto's met roetfilter is bewezen dat het hele systeem schoner blijft tevens een goede snelle rit zo nu en dan over de duitse wegen doet ook wonderen (doen we nog wel eens regelmatig)

sitechris

Donateur
Ja Chris op een recht stuk had ik 240 op de teller en met vals plat dus wat aflopend al over de 245 kortom hard genoeg want vergeet niet in nederland is dat toch een taboe :stop:

Had wel BP Ultimate diesel getankt en met mijn vorige auto (benzine) merkte je duidelijk verschil hier in nederland tank ik ook Ultimate wat de auto's met roetfilter is bewezen dat het hele systeem schoner blijft tevens een goede snelle rit zo nu en dan over de duitse wegen doet ook wonderen (doen we nog wel eens regelmatig)

Een snelle rit is zeker fijn voor de auto. Fijn om alles weer even goed schoon te branden zogezegd ;)

Joske

Forumguru
een auto van een week oud ineens de ring op? of lees ik dat nu verkeerd? en topsnelheid ook al getest..

zou ik niet over mijn hart krijgen met een niet-ingereden auto. Maar ja, daar zijn de meningen duidelijk over verdeeld is al gebleken in het verleden ;)

Rallye

Forumguru
Mooie auto! Wielen staan ook mooi. Heb je nog tractieproblemen ondervonden (wordt gemeld als nadeel van de RS diesel en heb ik zelf ook als opvallend genoteerd)?

Ik hoop dat je bij de Nürburgring (in de Eifel) en niet bij Nürnberg (in Beieren) was?

Desperado

Forumguru
Als de motor goed warm is zou ik hem tijdens het inrijden ook wel even naar de top drukken. Natuurlijk niet direct, maar met 1000 km op de teller zeker wel.
Ik heb ook al eens gehoord van iemand die onderin DLD begon en naar boven ging en dan elke 100km? de snelheid met 10 km verhoogde. Bovenin nam hij dan een hotel en de dag erop weer terug op dezelfde manier. Volgens mijn ex werkgever had die man de mooist lopende auto's die hij had gezien/gehoord zonder ook maar een enkel motorisch probleem.

Tom RS

Forumguru
Mooie auto FastPeter (ik kan dat nu moeilijk lelijk vinden :D).
Heb je nog tractieproblemen ondervonden (wordt gemeld als nadeel van de RS diesel en heb ik zelf ook als opvallend genoteerd)?

Dat klopt, maar met een setje Eibachs eronder is dat plots veel minder geworden!

Skoda_Fan

Actief lid
Hij is er! Afgelopen vrijdag (14-02) gehaald. Wel was eea nog niet klaar (ze waren vergeten de letters eraf te halen:banghead:, zie ook plaatje en hij stond nog niet in de "afleveringsruimte") en moesten we helaas ff wachten want de verkoper was nog met een klant bezig. Maar om 18u konden we eindelijjk in de zeikende regen (ik kan gelijk weer wassen) en in het donker naar huis toe rijden....weinig lol dus:cry:.

Vandaag maar een ritje naar Friesland gemaakt waar je zowat uit je kleren woei en dus gelijk de windgevoeligheid kunnen "testen" (viel erg mee tov van onze voorganger de ALTEA XL).

Bijgaand wat "mobiel plaatjes"/impressie avn afg. vrijdag. Meer plaatjes volgen later....(moet het ff wat beter weer zijn).

Bijlagen

• RS_2014-02-14.jpg
    RS_2014-02-14.jpg
    903 KB · Weergaven: 151
  • RS_2014-02-14_1.jpg
    RS_2014-02-14_1.jpg
    987,5 KB · Weergaven: 139
  • RS_2014-02-14_2.jpg
    RS_2014-02-14_2.jpg
    767,1 KB · Weergaven: 146
  • RS_2014-02-14_3.jpg
    RS_2014-02-14_3.jpg