Octavia III RS

fastpeter

Forumguru
Dat wist ik inderdaad ook van die conti2 dus heb gelijk bij aanschaf al de sport contact 5 van conti besteld deze is duidelijk beter en al 2 generaties nieuwer, lees de oude is echt niet slecht was jaren de winnaar maar de 3 en nu de 5 zijn nog veel beter in de regen en tractie !!, ik zou zeggen gauw oproken :maakmegek:;)

Slechte banden zijn er niet in de a merken de verschillen zit hem in meer factoren dus of snel slijten en of minder grip of meer geluid en dit alles vormt voor jou een keuze in prijs en wensen.
 

s-line

Forumguru
Nou sportcontact2 maakt wel veel herrie hoor! Zeker in vergelijking met de sportcontact5p. Triest hoor dat ze die nog steeds monteren! :nono:
 

Skoda_Fan

Actief lid
@fastpeter: Ik had gehoopt op beter, maar had inderdaad beter gelijk een deal met de dealer moeten maken.

Destijd met onze Altea XL (18" DRACO) ook gelijk gevraagd om Michelin Pilot Sport te monteren ipv de Bridgestone banden (erg slechte ervaring met Bridgestone op onze O2). Op onze Polo zitten Dunlop Sport Maxx (en dus geen Conti af fabriek. Kennelijk is Conti niet altijds standaard).

Inderdaad moet ze maar snel "oproken", kan ik snel aan de betere bandjes beginnen.....:jaja:
 

fastpeter

Forumguru
Mooie auto FastPeter (ik kan dat nu moeilijk lelijk vinden :D).


Dat klopt, maar met een setje Eibachs eronder is dat plots veel minder geworden!

Beste Tom,

heb jij de eibach er al onder want de RS is al best laag laagste van alle modellen, wat zijn jouw ervaringen
 

Tom RS

Forumguru
Inderdaad. Ik kan het hier gaan herhalen, maar dat is wat zonde gezien het daar al uitgebreid beschreven staat. Korte samenvatting: DOEN! Deftige foto's van verlaging met 19 inch komen hier binnen 2 weken.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

fastpeter

Forumguru
moest je bericht zoeken maar op pagina 42 gevonden ;) :jaja:
echter lijkt je auto voor wel lager als wat ik standaard heb maar voor niet, bekijk mijn foto's maar eens en die van jou en als ik het inschat 1,5 cm meer dan wat het standaard was ?, maar over het zoek gedrag van de auto kan ik dan ook wel zo stellen, de auto ligt standaard echt wel goed op de weg maar op de rechte lijn wil de auto steeds de weg sporing volgen .

Dus tom de auto is net wat lager als standaard maar rijd gewoon nog strakker en zoekt niet zo... verder de korte hobbels geeft de auto wel al standaard wat harder door maar voor de rest vind ik het standaard onderstel best een goed compromis van alles.

Nogmaals lijkt het of mijn auto achter al zo laag is en of beaam jij dat ook en dat voor het verschil het grootst is.
 

Tom RS

Forumguru
Inderdaad, voor is hij 3 cm gezakt en achter 1,5 (dacht ik).
Het is echt wel een duidelijk verschil (vooral vooraan), maar om het duidelijk te maken zou je een verlaagde en een standaard naast mekaar moeten zetten.
 
Het is werkelijk niet te geloven hoe een paar veertjes (zeg ik heeeel respectvol :jaja:) het verschil kunnen maken. Het is echt een verademing. Rijdt niet meer zo zenuwachtig en stuurt lekker scherp door de bocht heen. De auto helt niet meer over waardoor je het gevoel hebt dat de auto ook door de bocht wil ipv rechtdoor.... Hij vangt oneffenheden prima op. Alleen grote kuilen of irritante hobbels en kleine drempels/klinkers voel je meer, maar zeker NIET hinderlijk. De auto is nu pas perfect. Hij rijdt nu zoals ik dat eigenlijk wilde. Nogmaals, echt een aanrader! :thumbsup:En het ziet er 100x beter uit! :jaja:
 

WouterVdV

Actief lid
Foto800-UKXGUIX8.jpg

Is jouw auto ook verlaagd met de Eibach Pro Kit of is dit hoe hij standaard is?
 
Bovenaan Onderaan