Octavia III RS

Gisteren ritje Luxemburg gedaan om de RS op te halen. Kreeg gelijk te horen dat met het spuiten van de auto iets was misgegaan (haar in lak op spatbord rand). En bij het buiten rijden van de auto uit de showroom viel ineens ook een beschadiging aan hetzelfde spatbord op (dat is dan weer een soort van mazzel hebben). Lijkt wel of ze de poetsmachine hebben laten vallen of zo. Paar jaar geleden ook al probleem met een nieuwe auto, want toen was de achterbumper beschadigd. Weinig geluk met nieuw spul dus ;) E.e.a is in behandeling bij de garage en hoor nog hoe en wat. Komt natuurlijk wel allemaal in orde, maar leuk is anders.

Dan het positieve. Auto rijdt super. Je merkt echt verschil tussen de O2 en O3. Mijn vorige Octavia was een O2 Combi RS (TDI DSG). Ben zelf boven 2 meter en heb meer beenruimte achter het stuur en door Kessy nu ook niet meer de sleutel in de buurt van je been. De nieuwe diesel hangt ook lekker aan het gas en reageert vlot. Ik hanteer voor mezelf wel een inrijperiode, waarbij ik wissel tussen zelf schakelen en rijden in S en niet al te gek doe. Binnenkort maar eens wat tijd steken in de nieuwe Columbus, want de mogelijkheden daarvan zijn aanzienlijk veranderd. Maar goed, dat had ik ook al hier op het forum gelezen.

Ik vermoed dat de auto qua kleur nog vrij zeldzaam is. Ik twijfelde tussen race blue (maar deze kleur had ik al eens) en steel grey. Uiteindelijk toch voor de laatste gekozen en het ziet er gelikt uit, zeker met het zwarte design pack. Heb geen zwarte of antraciet wielen (blanke Gemini's), maar dat komt misschien nog. Zal binnenkort eens wat foto's posten. Zo en dan ga ik nu nog ff stukje rijden :D

blokart

Senior Member
@skodalux: Proficiat ik hou m'n hart vast voor mijn muize grijze RS met zwarte accenten als ik bovenstaande lees, maar ik moet helaas nog een paar weken in spanning wachten als hun voorspellingen uitkomen?????

Rallye

Forumguru
Gefeliciteerd met de nieuwe auto! Ik hoop dat het met die schades goedkomt.

Ben zelf boven 2 meter en heb meer beenruimte achter het stuur en door Kessy nu ook niet meer de sleutel in de buurt van je been.

Wel grappig. Ik ben zeker geen twee meter en heb in zowel de Octi III als in de Superbs waar ik in gereden heb het probleem dat ik met mijn rechterknie tegen het brede deel van de tunnel aankom, zeg maar precies waar hij omhoog gaat richting dashboard. Met de Octi II heb ik dat niet. Ik heb dus op dat punt minder ruimte in de Octi III

Antera

Donateur
@skodalux foto's zeggen meer dan woorden :D

Maar jammer van de schade maar dat zal vast weer opgelost worden. Maar dat ze dat niet even hebben gecommuniceerd voordat ze je de auto op lieten halen:jaja:

fastpeter

Forumguru
@skodalux je zal er van gaan genieten neem dat maar aan, echt een top auto prestaties zijn prima motor hangt goed aan het gas (trekt ook echt tot aan het rood) echter wegligging had wat straffer gemogen maar goed daar wordt aan gewerkt als de juiste set klaar is voor de RS en dan door Antera gemonteerd wordt

lugolux78

Forumguru
He landgenoot :) Gefeliciteerd en we spreken wel een keer in Luxemburg af voor een fotoshoot in de ardennen. Weet nog wel een paar plekjes waar de auto goed tot hun recht komen :)

@blokart Dank je. Zal toch wel een zeldzaamheid zijn, die ik juist tref ;) Gaat vast goed komen. Ken je verhaal vanuit het forum. Nog even geduld hebben...

@Rallye Bedankt. Hoop ik ook. Ik kan toch echt mijn benen wat platter strekken onder het stuur (of misschien is de verstelling ervan nu beter). Heb in ieder geval het gevoel van een prettigere zit en daar gaat het om :-)

@Antera Link volgt. Heb wat foto's op mijn Dropbox gezet. Inderdaad jammer. Had ik het geweten dan had ik het liefst de auto langer daargelaten, zodat hij wel in orde was. Maar het niet correcte spuitwerk moest nog bekeken worden door de importeur/fabriek en de andere schade ontdekten we zelf op de dag van aflevering. Dat had, althans dat zegt men, nog niemand voorheen gezien.

@fastpeter Dat zal zeker zo zijn :-) Ik ken het Eibach verhaal van hier. Ik moet zeggen dat ik met de standaard ook zeer tevreden ben. Rijdt al strakker dan mijn O2.

@lugolux78 Villmools merci. Ben van origine Nederlander, dus geen Luxemburger. Maar dat maakt niks. Kom nog regelmatig daar en afspreken kan altijd :-) We zien mekaar sowieso in Ede.

Laatst bewerkt:

Tom RS

Forumguru
@Tom RS Dent-art in Ham al eens geprobeerd?(spotrepair en in de buurt)
Ik heb hier zeer goede ervaringen mee.[/USER]
Vandaag de deuk er daar laten uithalen, zo gebeurd, weinig van te merken en maar 50 euro kwijt. Je zag enkel nog een stukje lak dat er af was door de inslag van de steen. Dat heb ik aangestipt met de lakstift en alles is nu weer (bijna) zo goed als nieuw. Vind ik toch een iets elegantere (en goedkopere) oplossing als een halve zijflank spuiten bij een nog nieuwe auto.

Tom RS

Forumguru
@skodalux : proficiat met de aanwinst. Ik moet wel zeggen dat ik geen liefhebber van de kleurstelling ben (denk dat zwarte velgen wonderen zouden doen), maar zoals altijd: over smaken en kleuren valt niet te twisten.
Veel veilige kilometers ermee gewenst!

@Tom RS Dank je. Ik ben nog aan het kijken naar andere wielen, eventueel dus antraciet of zwart. En dan deze Gemini's als winterwielen te houden. Ik heb al race blue, zwart en zilver voorheen gehad en kijkende naar de andere beschikbare RS kleuren, ben ik voor steel grey gegaan. Vind het ook wel weer apart, maar inderdaad over smaak valt niet te twisten ;)

blokart

Senior Member
@ Skodalux Mooie foto's, zie dat hij volledig werd gecleaned, ben ik ook van plan, de uitlaten en wielen ga ik zwart maken en een paar zwarte accenten hier en daar uitproberen met folie of Plastidip, geluk is dat je beide kan
weghalen indien niet mooi kost alleen wat tijd en plottersnijwerk, zou eventueel het resterende deel van het panodak met folie kleven. Is de voorkant ook ontdaan van VRS logo?

@s-line Thanks.

@blokart Dat wordt een aparte combinatie. Ben benieuwd. Ze hebben in Luxemburg met ingang van dit jaar ook het pack challenge op de auto. Dan krijg je zwarte Gemini's met performance mode, maxidot in kleur, zwart design pack en challenge dorpelbeschermers. Heb geprobeerd die Gemini's los te bestellen, maar dat schijnt niet te kunnen. Logo aan de voorkant heb ik laten zitten.

Ik krijg de foto's niet te zien.

Vreemd, misschien eens andere browser proberen? Of plugin probleem?

Laatst bewerkt:

blokart

Senior Member
@blokart Dat wordt een aparte combinatie. Ben benieuwd. Ze hebben in Luxemburg met ingang van dit jaar ook het pack challenge op de auto. Dan krijg je zwarte Gemini's met performance mode, maxidot in kleur, zwart design pack en challenge dorpelbeschermers. Heb geprobeerd die Gemini's los te bestellen, maar dat schijnt niet te kunnen.
Er zullen er idd geen twee hiervan rijden net zoals m'n huidige wagen.

vw125

Forumguru
Probleem opgelost, Firefox gebruikt en nu ging het wel.
Vind de kleur niet mis eigenlijk, is een keertje iets anders.
Veel plezier en succes met je nieuwe wagen.

RaceVrs

Banned
Ding is gewoon net zo groot (scheelt in lengte 1.5cm en breedte niks) als een Superb maar zoveel strakker! Heerlijk.

Bovenaan Onderaan