Octavia III RS

VWim

Forumguru
Mooie auto, maar ik mis toch wel een beetje chrome op de dakrails en langs de ramen. Kan dat helemaal niet besteld worden op de RS?

RaceVrs

Banned
In Nederland helemaal niet verkrijgbaar dat chrome om de ramen. Elders wel. Maar vind dit wel dik zo (als vind ik de velg minder). Verlaging is ook top!

Frenk21

Forumguru
Zo, klaar is Klara :D
Rs Combi tdi , Eibach Pro Kit en 19 inch ET 45 8J, 225/35/19Dunlop Sportmaxx Rt

Wielkasten achter zijn nu in de breedte veel beter gevuld (wielen komen verder naar buiten). Ik moet zeggen dat ik geen comfortverlies ervaar t.o.v. de 18 inch velgen. Een dikke meevaller dus!
Ziet er goed uit @Tom RS . Ik vind zelf de velgen te donker, maar dat is mijn smaak.
Maar om je mooie RS nou Klara te noemen.:pieker::deuk:

Mettes

Forumguru
@TomRS:Knappe wagen met deze velgen.
Achterste wielkasten zijn beter gevuld en het optisch effect dat de wagen achteraan hoger stond,is hiermee blijkbaar ook opgelost.

Laatst bewerkt:

Mettes

Forumguru
@VWim:TomRS heeft duidelijk de Black-pack optie genomen,maw alle chroom is zwart,dwz glossy-zwarte grille-frame, spiegelbehuizing en dakrails.
De chromen raamomlijsting is in Belgie wel beschikbaar,maar heb deze ook niet besteld om een beetje overkill te vermijden.Een RS mag best een beetje sportief blijven:pardon:

Laatst bewerkt:

RaceVrs

Banned
Yup, hier ook een black pack genomen (grill, spiegelkappen en dakrails). Hoogte is inderdaad perfecto! 19 inch en Eibach is een perfecte combi.

Mettes

Forumguru
Ik heb nog een setje 18" ET 45 TSW's liggen.
Ga deze maar eens poetsen en van zodra de wagen geleverd is gaan ze de gemini's vervangen.
Vulling van de wielkasten is echt veel mooier.

RaceVrs

Banned
Ja jammer dat die ET van het orgineel zo naar binnen valt. Spacertje van 5mm is ook wel een idee. Ben er alleen niet zo een fan van.

sitechris

Donateur
Mooie improvements. Donkere velgen icm blauwe kleur vind ik zelf helemaal gaaf! En de verlaging toont erg mooi en goed! Nice work!

Antera

Donateur
Ja jammer dat die ET van het orgineel zo naar binnen valt. Spacertje van 5mm is ook wel een idee. Ben er alleen niet zo een fan van.

Kan makkelijk levert geen gevaar op en kan de auto goed hebben. Oogt ook nog eens net een stukje beter idd

RaceVrs

Banned
@Antera Moeten er ook langere bouten in toch? (ja ja ben een leek) 5mm langer bij een spacer van 5mm? Zit standaard14x1.5 in lees ik. Wat moet er dan in met een 5mm spacer? Ziet er namelijk goed uit! Wielkast is mooi gevuld.

Laatst bewerkt:

Tom RS

Forumguru
@TomRS:Knappe wagen met deze velgen.
Achterste wielkasten zijn beter gevuld en het optisch effect dat de wagen achteraan hoger stond,is hiermee blijkbaar ook opgelost.
Zo is het eigenlijk altijd geweest, alleen hangt het blijkbaar van foto tot foto erg af hoe het er uit ziet (lichtinval?). Hij staat achteraan 1,5 cm hoger dan vooraan, maar het stoort absoluut niet, vrees dat het optisch nogal zwaar zou worden als je hem achteraan even hoog als vooraan zet (doorgezakte kont).
De spaken van de velgen staan ook bol, wat nog helpt om de breedte op te vullen. Komt nu net gelijk met de wielkast.

@VWim:TomRS heeft duidelijk de Black-pack optie genomen,maw alle chroom is zwart,dwz glossy-zwarte grille-frame, spiegelbehuizing en dakrails.:pardon:

Je ziet het op de foto niet duidelijk, maar de velgen zijn hetzelfde glossy-zwart als de dakrails en de raamomlijsting.
Gaat wel erg krasgevoelig zijn vrees ik,maar daar is het poetsen dan weer goed voor!

Mettes

Forumguru
@TomRS:Mijn TSW's zijn ook glossy-black,maar met gepolierde spaken.
Het zwarte gedeelte vertoont inderdaad kleine oppervlaktekrassen,hetgeen niet te vermijden is.
Nu,deze velgen hebben 3.5 jaar dienst gedaan onder mijn O2 en zijn eigenlijk best nog in goede staat.
Goed spoelen met water VOOR het poetsen is de boodschap.

Antera

Donateur
@RaceVrs Je bouten moeten minimaal 7 hele slagen erin zitten. Dus meet even je lengte van de draad op als je hem door de velg heen steekt. moet dan 7*1.5=10.5 + het aantal mm zijn wat de spacer is

@Tom r Is dat met volle tank?

fastpeter

Forumguru
Tank 1/4 of vol zie ik geen verschil
Maat @Tom echt super mooi had je velgen al gezien te wachten op einde winter maar nu onder de auto te gek.
Verschil zie je nog steeds echter valt minder op zo voor is hij mooi laag toch niet te wat eerst leek op je foto.s dus ben benieuwd wat eibach nog zegt want achter verlaagt de set niks tot 3 mm dus dat kan beter lijkt me maar nogmaals het reed super dus nogmaals dat de set maar klaar is kan ik eindelijk naar Antera toe voor de rs naar aarde behandeling :)

Tom RS

Forumguru
Ik denk ook dat er erg weinig verschil is bij een volle tank. Ik heb het niet nagemeten, maar volgens mij blijft de hoogte vergelijkbaar.

Bovenaan Onderaan