Octavia III RS

Mettes

Forumguru
@bartvw : Dit is dan ook weer een verschil t.o.v Belgie.
In Belgie geven ze een prijs voor je oude wagen en een gemiddelde korting van 8 a 10 % op de nieuwe wagen.

Rallye

Forumguru
Hmmm. Wij zijn ook geen wereldkampioen en betalen wel de hoofdprijs. Misschien toch maar emigreren naar het land dat wel wereldkampioen is geworden? Zijn auto's nog goedkoper.....:jaja:

peterrapid

Forumguru
@Rallye Viel glück of zoiets, mijn Duits is echt 0 daarentegen mijn Frans is veel beter dus ik denk toch maar te blijven waar ik zit. Maar in Nederland jouw auto kopen is gewoon naar de slachtbank gaan. Maar chapeau dat je toch bewijst dat er autoliefhebbers in Nederland zitten die volhouden. :thumbsup:

Tom RS

Forumguru
Net 10 daagjes Italië achter de rug. Afgezien van de pokdalige wegen rondom Bologna een echte aanrader voor een O III Rs-rijder: Haast overal waar ik de auto parkeerde stond er wel iemand foto`s te maken. Zeer vaak aangesproken over de auto en dikwijls opgestoken duimpjes gekregen op de autostradas (weer eens wat anders dan opgestoken middelvingers:D). Tijdens een fabrieksbezoek bij Pagani, overigens een echte aanrader, even een praatje gemaakt met weer twee geïnteresseerden die daar in het atelier werkten. Ze blijken de auto wel te kennen, maar je komt hem daar uiterst zelden tegen, bijna even zeldzaam als wat ze zelf daar maakten. Toch wel leuk in zo`n autogek land.

Mettes

Forumguru
@Tom RS : In Oostenrijk was het net het omgekeerde tafereel.
In het kleine dorpje waar wij verbleven reden er 4 Skoda RS'en rond,de oudere modellen niet meegerekend.
Nu is in Oostenrijk een Audi rs6 of rs4 ook geen uitzondering.

Rallye

Forumguru
Tijdens een fabrieksbezoek bij Pagani, overigens een echte aanrader

Ik ben er laatst toen ik toch in Modena was (bij http://museomodena.ferrari.com/) even langs het adres gereden waar ze volgens internet zouden moeten zitten. Was tussen de middag, dus zal er niet veel te doen geweest zijn, maar ik kon het binnen de beperkte tijd die ik had absoluut niet vinden! Ben blij voor jou dat je er een leuke tijd gehad hebt.....

Tom RS

Forumguru
Het is inderdaad ook heel moeilijk te vinden. Het is heel klein en ligt verscholen achter een grote haag. Nu is het wel absoluut de moeite. Dit is nog echt ambachtelijk werk. Er werkt hier een twintigtal personen alles volledig met de hand af, van de eerste laag carbon tot de laatste vijs, en dat alles op zijn rommelig Italiaans. Groot verschil met Lamborghini waar ik ook een factory-tour heb gedaan (net als bij Porsche en Audi, jaja we zijn goed bezig geweest deze vakantie). Bij Lambo is de Audi-hand echt goed te zien: Ordnung muss sein, zelfs de plaats van de gereedschapwagentjes is tot op de mm op de grond aangeduid.
Allevier wel veel gemoedelijker dan twee jaar geleden bij Ferrari, waar het pure commercie was.
Bij Pagani liep de grote baas zelfs rond in het atelier en ging met de big smile gewillig mee op de foto.
Als je wil gaan zou ik wel nog even wachten want ze zijn aan het verhuizen naar een veel grotere vestiging, zou volgend jaar klaar moeten zijn. Zowel bij Lambo als Pagani wel vooraf reserveren via de site of je komt er niet in (bij de anderen voor de factorytour trouwens ook)!
Als ik 1 van de 5 moest kiezen, zou ik wel voor Porsche gaan. Veruit het goedkoopst en echt een megamuseum, zowel wat betreft de collectie als de architectuur.
Op 10 dagen tijd nooit zoveel miljoenen euro's op wielen gezien! Bij Pagani alleen al stonden er een twintigtal auto's, varierend qua prijs tussen 1.2 miljoen en 4 miljoen euro... Er was ook nog een vertegenwoordigster van een leerleverancier op bezoek en zij reed met een Carrera Gt. Om nog maar te zwijgen van Porsche waar je bijna over de 918's viel (drie bij de dealer aan de overkant, gewoon op de parking, voor iedereen toegankelijk).
Morgen zal ik nog even wat geweldige off-topicfoto's posten :D.
O ja, wat is die Rs toch een geweldige autobahnsturmer...

Gieliovd

Forumguru
@030, waarom? om het andere logo? :fool:
Laten we wel wezen Corné, die A6 is wel even van een ander kaliber dan de RS.

Ik ben echt wel een liefhebber van Skoda maar van die Audi gaat mijn hart toch echt sneller kloppen. Moet je kijken hoe mooi dát er allemaal uitziet.

De nieuwprijs van die A6 is waarschijnlijk ook wel een tikje meer dan 50k.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Gieliovd

Forumguru
Een collega van me hoorde aan dat ik in de Superb reed en normaliter in de Octavia.

Hij zegt, ja zijn mooie auto's he en veel ruimte!

Dus ik zeg ja, ik ben er erg blij mee.

Dus hij zegt, dat is mooi. Ja het zou ook wel wat voor mij zijn met mijn volwassen kinderen die mee gaan op vakantie en een kop langer zijn dan ik. Dan kunnen ze goed zitten en ook bagage mee.

"Maar ja he, dat logo, daar krijg ik me toch een raar gevoel bij"

Dus....

Blackokkie2

Forumguru
Een collega van me hoorde aan dat ik in de Superb reed en normaliter in de Octavia.

Hij zegt, ja zijn mooie auto's he en veel ruimte!

Dus ik zeg ja, ik ben er erg blij mee.

Dus hij zegt, dat is mooi. Ja het zou ook wel wat voor mij zijn met mijn volwassen kinderen die mee gaan op vakantie en een kop langer zijn dan ik. Dan kunnen ze goed zitten en ook bagage mee.

"Maar ja he, dat logo, daar krijg ik me toch een raar gevoel bij"

Dus....
Ach toen Audi nog geen Audi was stond Skoda bekend als een merk met toch wel wat klasse.

Desperado

Forumguru
Mensen die om een logo geen auto nemen hebben geen eigen mening, maar kijken alleen naar wat een ander over ze denkt. Als ik zo zou moeten leven.......

EdK

Forumguru
Niet boeiend , je weet toch dat hij veel teveel betaald voor minder wagen en dat alleen voor een logo ...

En dan te bedenken dat het logo veranderd is, maar ja zal die ook niet weten en gezien hebben....

Bovenaan Onderaan