Het is inderdaad ook heel moeilijk te vinden. Het is heel klein en ligt verscholen achter een grote haag. Nu is het wel absoluut de moeite. Dit is nog echt ambachtelijk werk. Er werkt hier een twintigtal personen alles volledig met de hand af, van de eerste laag carbon tot de laatste vijs, en dat alles op zijn rommelig Italiaans. Groot verschil met Lamborghini waar ik ook een factory-tour heb gedaan (net als bij Porsche en Audi, jaja we zijn goed bezig geweest deze vakantie). Bij Lambo is de Audi-hand echt goed te zien: Ordnung muss sein, zelfs de plaats van de gereedschapwagentjes is tot op de mm op de grond aangeduid.
Allevier wel veel gemoedelijker dan twee jaar geleden bij Ferrari, waar het pure commercie was.
Bij Pagani liep de grote baas zelfs rond in het atelier en ging met de big smile gewillig mee op de foto.
Als je wil gaan zou ik wel nog even wachten want ze zijn aan het verhuizen naar een veel grotere vestiging, zou volgend jaar klaar moeten zijn. Zowel bij Lambo als Pagani wel vooraf reserveren via de site of je komt er niet in (bij de anderen voor de factorytour trouwens ook)!
Als ik 1 van de 5 moest kiezen, zou ik wel voor Porsche gaan. Veruit het goedkoopst en echt een megamuseum, zowel wat betreft de collectie als de architectuur.
Op 10 dagen tijd nooit zoveel miljoenen euro's op wielen gezien! Bij Pagani alleen al stonden er een twintigtal auto's, varierend qua prijs tussen 1.2 miljoen en 4 miljoen euro... Er was ook nog een vertegenwoordigster van een leerleverancier op bezoek en zij reed met een Carrera Gt. Om nog maar te zwijgen van Porsche waar je bijna over de 918's viel (drie bij de dealer aan de overkant, gewoon op de parking, voor iedereen toegankelijk).
Morgen zal ik nog even wat geweldige off-topicfoto's posten
.
O ja, wat is die Rs toch een geweldige autobahnsturmer...