Octavia III RS

CDK

Forumguru
@bartvw, als je tijdens het wassen je portiergreep aanraakt dan gaat de auto telkens op slot dan wel van slot af, dit is trouwens te voorkomen door de auto op contact te zetten of simpelweg de sleutel in de auto te leggen.

Edit: in maxidot is de olietemperatuur digitaal af te lezen, geen metertje zoals voor het koelwater helaas :(

Joske

Forumguru
Maar anderzijds... wat is er belangrijker als je met een RS rijdt wat je kan zien op de maxidot? Je verbruik of je olietemperatuur? :D

(bij mij staat ALTIJD de olietemperatuur in maxidot én wil ik dan persé mijn verbruik kennen, dan zet ik die op de Columbus)

maartenrits

Actief lid
Nee hoor. Ik heb geen dsg ook niet dus geen last van start stop. Maar ik weet dat er ergens een knopje is waar je de start stop kan uitzetten. Ffe handleiding bekijken daarvoor.

Joske

Forumguru
word daar niet moeilijk over gedaan door een dealer?
tja.. zie niet in waarom die daar wakker van hoeft te liggen. Wat niet weet wat niet deert zeker?

Ik heb nu samen met de DRL ook de achterlichten branden overdag, vind ik veel veiliger.

bartvw

Forumguru
Achterlichten valt een monteur waarschijnlijk niet zo snel op.
Maar na een servicebeurt een stukje om zal waarschijnlijk wel opvallen dat start stop uitstaat

Falcon

Donateur
@bartvw Of jij nu handmatig die functie altijd uitzet of via een boordcomputer aanpassing, ik zie geen verschil. Maar over dit soort boordcomputer aanpassingen loopt al een topic (VAG-COM aanpassing O3)

CDK

Forumguru
@bartvw, na aflevering ben jij de baas, doe met je auto wat jij wil! Als je geen start stop wil dan is aan jou de keuze óf in de tijd dat de auto auto in je bezit hebt 469394 keer op het knopje drukken óf 1 keer laten aanpassen met VCP ;)

CDK

Forumguru
Zojuist over de aankondiging van de RS230 gelezen, dit is de uitvoering die er vanaf het begin al had moeten zijn.
Hier is al een topic over, ben het helemaal met je eens ik heb het niet over die luttele 10pk maar wel over het elektronisch sperdifferentieel, een must have op deze auto!!

Bovenaan Onderaan