Octavia III

ertromp

Forumguru
Zojuist een Octavia III 1.6TDI DSG Elegance BL, Brilliant Silver, Panoramisch schuif-/kanteldak, 18" Golus & achteraf Zwart leder (incl. silverstich) besteld via leasemij.

wachten duurt lang! :)

gefeliciteerd met je aanschaf!!!!! Is een mooie auto in deze configuratie om op te wachten.
 

Edwinskoda

Nieuw lid
Zojuist een Octavia III 1.6TDI DSG Elegance BL, Brilliant Silver, Panoramisch schuif-/kanteldak, 18" Golus & achteraf Zwart leder (incl. silverstich) besteld via leasemij.

wachten duurt lang! :)

Gefeliciteerd met de nieuwe auto! Kleur is fantastisch! Ik heb de auto bij de dealer "gepast", ik ben namelijk 1.98. Ging prima en zelfs nog hoofd en beenruimte over. Prima voiture voor lange mensen!
 

WesleyJD

Banned
Bekijk bijlage 24340

Vandaag even een testritje gemaakt. En ik denk dat ik bijna wel zeker weet dat ik hier de dikste RS uitvoering van wil hebben. Dus met dealer afgesproken dat wanneer die ook maar iets weet we om de tafel gaan.
 

CDK

Forumguru
@ WesleyJD, wij kunnen niet wachten tot jij om de tafel gezeten hebt én achter het stuur gezeten hebt én trotse eigenaar bent én mooie foto's gepost hebt ;)

greetz Corné
 

WesleyJD

Banned
Ga ik wel mijn sc2 1.8 dsg elegance bl met alle opties op inleveren dan... met 13.000km op de teller.dus moet ik nog heel goed over nadenken. Maar zoals gezegt, we gaan zeker om de tafel en lekker alles aanklikken.. ben benieuwd naar de onthulling van de RS.
 
De offerte is getekend, de nieuwe zakelijk auto:
O3 Combi Ambition BL, 1.2 TSI, Topaz Brown, met audio pakket inclusief het Columbus systeem en winter pakket. Gezien het om de combi gaat wordt de leverdatum ergens medio Juni/Juli... nog even geduld dus.
 
behoorlijk frustrerend dat er van 14% versie nog niets bekend is....wil bestellen zodat hij dit jaar nog op kenteken staat maar dealer geeft aan dat er pas in september geproduceerd wordt en dat men nog niet eens kan bevestigen of hij dit jaar nog wel op kenteken komt ! gemiste kans voor Skoda of praat ik met de verkeerde dealer.
 

MY00

Senior Member
Ik heb niet met een dealer gesproken maar via twitter maakt men bekend dat de auto's vanaf september geleverd zouden gaan worden.
Indien jij 1st een proefrit wilt maken om aan te voelen hoe de auto rijdt zal het idd erg krap worden mbt leveren.
Maar indien je aangeeft ik wil hem en je gaat deze bestellen op het moment dat er prijzen van beschikbaar zijn denk ik dat je de auto zeker dit jaar nog op kenteken hebt staan.
 

Spector

Forumguru
Mooie teaser van Skoda op Facebook


Be prepared: the new Skoda Octavia RS

423449_423686077723859_1581890771_n.jpg
 

MY00

Senior Member
Las net op een duits skoda forum dat er iemand een combi besteld had en dat men had gezegd dat deze rond mei geleverd zou worden. Heeft eigenlijk iemand een idee wanneer de combi in de showroom komt te staan om deze te aanschouwen en te rijden?
 

Greggy

Actief lid
Vandaag even proefgereden met een O3 Elegance Business 1.4. Prima auto, mooi, rijdt goed. Over het algemeen gewoon een perfecte auto voor een super prijs. Mijn referentie is een Golf Variant 1.4TSI (122pk) DSG7 Highline 2009 met pakketje ... met RNS510 en 17" Classicx (BBS) velgen.

Bijzonderheden: besturing vond ik wat lichtjes (op snelweg), zal een kwestie van wennen zijn. In de stad gewoon prima. Wegligging e.d. is in orde. Zeker geen circuitbeest maar daar is ie niet voor. Comfortabel rijden, daar gaat het om en beviel mij prima. Ik hoef dat gestuiter van mijn zgn. sportonderstel van de Golf niet meer. 140pk is super. Lekkere motor met veel koppel onderin. Langzaam door de wijk rijden en versnellen kan prima in z'n 3. Maar m'n DSG zie ik graag in de auto terug. Evenals het 3-spaaks stuurtje met flippers (die ik veel gebruik). Die 4-spaaks vind ik net minder mooi.

Parkeerhulp is leuk: knopje parkeerhulp indrukken (1x voor file, 2x voor parkeervak), laten scannen en daarna aanwijzingen opvolgen. Niet je stuur aanraken want daarmee ga je weer over op manueel. Uitparkeren schijnt ook te kunnen; zelf niet geprobeerd.
Columbus is fraai, zeer groot scherm en werkt snel. Stoelen: prima comfort met stoelverwarming (kont), echter minder zijdelingse steun vergeleken met de 'sportstoeltjes' van de Golf. Maar goed, ik ben wat tengerder.

Ik zit vrij laag en naar achteren met mijn stoel. Stuur staat ook laag en naar de bestuurder getrokken. Prima zit. En als ik achter mijzelf zit (ik ben 1.85m) is het achterin nog goed zitten. Mijn knieen raken dan net de berijdersstoel maar niet oncomfortabel. Als ik iets meer rechtop zit i.p.v. hang heb je zat ruimte achterin. De Superb is achterin gewoon ruimer dan de O3.

Kofferbak is top. Simpel. Lekker groot en 'slim'.

Waardeloos dat de DSG's op de kleinere motoren nog niet te bestellen zijn bij de dealers maar goed, dat is een kwestie van tijd.
Qua prijs/kwaliteit is er denk ik geen betere deal te krijgen. Passat Variant, 508SW, 6 Break zijn allemaal duurder en zitten minder in de opties. Deze wordt het dus...
 

MY00

Senior Member
In duitsland zal de combi in week 21 in de showroom staan en vanaf dan ook uitgeleverd gaan worden. Nu nog een datum voor NL.
 

paulus474

Senior Member
Helemaal eens met Greggy: perfecte auto voor een nette prijs.
Vandaar ook de volgende bestelling gedaan:
Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greentech Elegance Businessline, in kleur Platin Grey.
Opties: 18" LM-velgen Alaris, Safety pack, Sunset, Hill hold control, Rokerspakket.
Verwachte levering: eind juni.
Nog 3 maandjes wachten dus!!
 

Greggy

Actief lid
Nieuwe feitjes:

- De toekomstige 1.4 en 1.2 TSI DSG's komen zoals ik het nu hoor met 4-spaaks stuurwiel zonder flippers. De RS krijgt het 3-spaaks stuurtje met de flippers...
- De prijs van de 230V aansluiting als optie is nog steeds niet bekend. Maar de dealer schat in dat dit zomaar 500 euro kan kosten!? Het functiepakket wordt als alternatief geboden; echter op de Elegance heb ik sunset, dus heb niets aan de schermen in dit pakket en de armsteun heb je dan al.

Wordt een beetje gek van dat kan niet/lukt niet/mag niet en tegenstrijdigheden op de optielijst...
 

MY00

Senior Member
- De prijs van de 230V aansluiting als optie is nog steeds niet bekend. Maar de dealer schat in dat dit zomaar 500 euro kan kosten!?


Lijkt mij dan wel heel erg vreemd aangezien deze in Duitsland maar 90 euro kost en in Zwitserland iets van 95 euro.
Verder kun je daar ook gewoon het 3 of 4 spaaks stuur bestellen, dit is dan wel de keuze als je voor een multifunctioneel stuur kiest. En deze zit in NL er denk ik bijna altijd in.
 

Canon-Eye

Forumguru
De prijs van de 230V aansluiting als optie is nog steeds niet bekend. Maar de dealer schat in dat dit zomaar 500 euro kan kosten!?
Dan is een simpele adapter van een tientje of drie toch een aanzienlijk voordeliger optie. En met een beetje moeite is die ook nog wel netjes weg te werken...
 
gisteren gereden in een 16 tdi elegance beviel zeer goed ,leuke technische dingen.Tov mijn seat altea 20 tdi veel comfortabeler en rustiger maar uiteraard wel wat minder trekkracht alhoewel het viel me niet tegen. Als je dan voor de 16tdi combi gaat kun je beter wachten tot juni dan zouden de prijzen ongeveer bekend zijn van de 14%, de dealer ga aan dat er hard gewerkt wordt om ook in 2014 aan NL te kunnen leveren dus de uitstoot nog verder teverlagen uiteraard vervallen er dan zaken die nu mogelijk zijn maar dadelijk niet mogelijk zijn ivm gewichtsbesparing. zie zoals hij aangaf bij de superb. Ik zou graag combi voor de deur zien in racing blue of platin grey en dan met schuifdak verwachte prijs 1400 euro gaf men aan. Maar zou ik de 2 liter missen ? het verschil tussen een 16 tdi en 20 tdi beide 20% bijtelling is netto 40 per maand , maar tov 14% 100 euro ! heeft iemand al in een 2 ltr gereden ?
 

___JC___

Forumguru
Ik ben nu wel erg verwend met de ruimte in mijn Superb, maar ik vind de Octavia III wel erg geslaagd moet ik zeggen. Als ie achterin ruimer is dan de O2 is het misschien een optie. Ik vind de combi wel mooier qua model, net als bijvoorbeeld bij de A4 of de S60/V60. Misschien toch weer een RS dus voor mij als volgende leaser...
 
Bovenaan Onderaan