Octavia III

Rallye

Forumguru
OK. Ik rij nooit zonder nummerplaten, dus dat had ik nog niet gezien :-))

Klinkt overigens logisch, hoewel ik juist de achterklep qua "sluitgeluid" het minste onderdeel van de Octavia vindt.
 

Raveen

Nieuw lid
De prijzen van de VW Golf Variant Bluemotion zijn bekend.
Met een beetje rekenen kan je nagaan wat de Skoda Octavia Combi gaat kosten.
Maar helaas sneuvelen er wel veel opties als ik naar de VW Golf Bluemotion prijslijst kijk, er is geen panoramische schuif kanteldak als optie leverbaar.
 

ertromp

Forumguru
Prijzen van de Octavia Combi zijn al geruime tijd van de Skoda website te halen incl. Accessoires.
 

MY00

Senior Member
Klopt maar niet voor de 14% bijtelling auto en deze zijn nu voor de golf wel vrijgegeven.
 

RefleCs

Forumguru
Net even een half uur in de 1.6TDI DSG-7 gereden en ik moet bekennen dat ik verkocht ben. Wat een heerlijke auto om in te rijden. Ook viel de 1.6 TDI mij absoluut mee. Deze staat momenteel bovenaan de shorlist voor de volgende auto!
 

Greggy

Actief lid
FYI:

Twitter: van ŠKODA Nederland: @Skoda_NL

"Het stoffen beige interieur is inderdaad niet leverbaar. Beige kan wel op de Elegance i.c.m. alcantara/leder. ^FR"

Pffffffffffff........... #fail
 

Darkside

Forumguru
WTF! waarom. Heb nu ook beige en vind dat erg mooi.
Leder of alcantara (€1700 en €1200) valt misschien buiten budget. Maar dan krijg ik dus ook gewoon weer saai zwart.
 

Pieter.

Nieuw lid
Klopt maar niet voor de 14% bijtelling auto en deze zijn nu voor de golf wel vrijgegeven.
De Golf Variant is er nog niet met 14%, ze hebben wel de prijs van de 20% 1.6 TDI vrijgegeven. Alleen de Golf hatchback is met 14% te bestellen op dit moment.
 

MY00

Senior Member
Zo ver ik weet is de 110pk diesel versie de 14% auto. Lijkt me erg vreemd als ze 2 verschillende auto's hebben met een diesel motor met 110pk
 

MY00

Senior Member
Kwam dit mooie plaatje tegen van een dimensie vergelijk tussen de OIII en de nieuwe Golf:

205901812-w988.jpg
 

Darkside

Forumguru
Zo ver ik weet is de 110pk diesel versie de 14% auto. Lijkt me erg vreemd als ze 2 verschillende auto's hebben met een diesel motor met 110pk

Volgens mij ook. Er is een 1.6 TDI met 105 PK. Deze is en blijft 20%. En er komt een zuinigere variant van de 1.6 TDI met 110PK.
Deze zal 14% zijn. Ook de combi zal 14% worden. Alleen is de uitvoering nog niet bekend. Ik meen gehoord te hebben. Dat de VW BM met 14% op 15" komt te staan. Anders halen ze de 14% niet.
 

Raveen

Nieuw lid
Als extra kan je wel 16" bestellen op de VW BM. Tevens kwam ik het volgende tegen op autoweek bij de prijzen van de VW Golf Variant;
1.6 TDI 110 pk Highline DSG31.890
Valt de auto dan nog wel in de 14% bijtelling?
Dan is het wel aantrekkelijk. Ben benieuwd of de Skoda ook met DSG wordt geleverd.

Het vervelende is dat er niks bekend is over de Octavoa met 14% bijtelling.
Moet binnenkort een auto gaan bestellen, contract loopt eind september af van mijn huidige lease auto.
 

Raveen

Nieuw lid
Toch vind ik de Octavia er leuker uitzien.
Alleen is de ruimte tussen de wielkasten bedrog.
Vind de nieuwe Octavia hoger op zijn wielen staan dan dat er wordt afgebeeld....
 
Bovenaan Onderaan