Octavia III

Darkside

Forumguru
Als extra kan je wel 16" bestellen op de VW BM. Tevens kwam ik het volgende tegen op autoweek bij de prijzen van de VW Golf Variant;
1.6 TDI 110 pk Highline DSG31.890
Valt de auto dan nog wel in de 14% bijtelling?
Dan is het wel aantrekkelijk. Ben benieuwd of de Skoda ook met DSG wordt geleverd.

Het vervelende is dat er niks bekend is over de Octavoa met 14% bijtelling.
Moet binnenkort een auto gaan bestellen, contract loopt eind september af van mijn huidige lease auto.

Volgens mij alleen met handbak in de 14%. Anders is het idd erg aantrekkelijk

als ik op directlease kijk en een Golf VII BM samenstel (de HB de variant staat er nog niet in)
Dan bevalt mij de leaseprijs wel.

Maar mis ook wel opties die ik niet kan aanvinken
 

Raveen

Nieuw lid
Volgens mij alleen met handbak in de 14%. Anders is het idd erg aantrekkelijk

als ik op directlease kijk en een Golf VII BM samenstel (de HB de variant staat er nog niet in)
Dan bevalt mij de leaseprijs wel.

Maar mis ook wel opties die ik niet kan aanvinken

Dat heb ik ook.
Op de BM kan je bijvoorbeeld geen panoramische dak bestellen dat ik wel heel erg jammer.
 

Rallye

Forumguru
Alleen is de ruimte tussen de wielkasten bedrog.
Vind de nieuwe Octavia hoger op zijn wielen staan dan dat er wordt afgebeeld....

Ik denk dat het afgebeelde model op 18" staat, en wellicht het sportonderstel heeft. Dan is het geen bedrog, maar meerprijs......
 

Captain Hook

Forumguru
Volgens de technische gegevens is er idd wielbasis verschil tussen de O3 en de nieuwe Golf Variant.
Wel apart, zijn beide op hetzelfde platform gebouwd.

Golf Variant 2635mm wielbasis, totale lengte 4652mm
O3 combi 2686mm wielbasis, totale lengte 4659mm.
 

Fean

Forumguru
@Raveen, Rallye
De 14% ligt sowieso lager, ik ben nog niet zo bekend met de Skoda termen. Maar mij is verteld dat het een Greenline werd ipv Greentech. En bij Greenline ligt onderstel wat lager, resulteert in minder weerstand--> verbruik.
 

MY00

Senior Member
Mmm, wat mij erg opviel toen ik zojuist achtern een O3 zat was dat er geen 12V aansluiting is. Ik weet dat je de optie voor 230 volt kunt bestellen, maar zou dat dan de rede zijn waarom de 12V aansluiting niet aanwezig is!!
 

Darkside

Forumguru
Volgens mij zit de 12V gewoon tussen de voorstoelen. Net als dat bij de O2 zit.
Dan kan je bij de achterpassagiers kiezen voor een 230V aansluiting.
En is er volgens mij ook nog een 12V aansluiting in de bagage ruimte.
 

MY00

Senior Member
Ja dat is idd zo. Maar indien je dan 12v voor de kinderen wilt hebben moet je met verlengkabels gaan werken. Vind ik niet echt heel praktisch
 

Skoda_Jake

Nieuw lid
Ik hoor net van de dealer dat de verwarmde voorruit van het winterpakket (octavia 3) tot nader order niet leverbaar is :(
 

MY00

Senior Member
Grappig dat dit nu juist de enige optie was welke onze test auto had. Blijft vreemd de aanpassing van de opties
 

Greggy

Actief lid
Wat een geeikel zeg... De optie die ik eigenlijk wilde aanvinken bij mijn bestelling... Pffffffffffffffffff........ Lekker bezig daar. NOT.
 
Volgens de technische gegevens is er idd wielbasis verschil tussen de O3 en de nieuwe Golf Variant.
Wel apart, zijn beide op hetzelfde platform gebouwd.

Golf Variant 2635mm wielbasis, totale lengte 4652mm
O3 combi 2686mm wielbasis, totale lengte 4659mm.
Dat is nu juist het voordeel van het MQB platform ;)
 

Michel

Forumguru
Vandaag bij de dealer geweest vanwege een probleem met mijn Superb. Ik heb erop kunnen wachten en om de tijd te doden heb ik maar eens in de showroom in de Octavia gezeten. Mijn vorige auto was een Octavia II, dus ik kon mooi vergelijken. Ik vind de nieuwe een uitgebalanceerd model. Mooi afgewerkt en eigenlijk meteen vanaf het moment dat ik instapte, merkte ik dat de stoelen een stuk breder zijn en prettiger zitten dan in het vorige model.

Ter vergelijking heb ik ook nog even in de Rapid gezeten. Hij lijkt veel op zijn Octavia III broertje, maar van binnen is het verschil wel te merken. Niet alleen is deze auto smaller (vooral achterin), maar je merkt dat er op een aantal punten is bezuinigd. Het meest zichtbaar is dat gemaakt door de toepassing van die middenarmsteun, die volgens mij halverwege vorige eeuw door VW is ontwikkeld en nog steeds wordt toegepast. Het prijsverschil tussen de Rapid en de Octavia III vind ik ook niet dusdanig groot dat ik uit bezuinigingsoogpunt voor de Rapid zou kiezen.

Als deze Octavia III iets eerder was geïntroduceerd was de kans groot geweest dat niet mijn huidige Superb, maar deze Octavia III de opvolger van mijn vorige auto was geworden. Voorlopig ben ik ook heel blij en tevreden met mijn Superb, afgezien van de contactslotperikelen...
 

Brouwer

Nieuw lid
Eindelijk bekend wat de prijs is voor de Octavia Combi Panoramisch schuif/kanteldak € 1150,-
Sunset kost € 180
Elektrische achterklep Combi € 390
En er komen nog veel meer leuke opties aan.
 

Greggy

Actief lid
FYI: VW Golf Variant prijzen zijn bekend geworden op de VW site.

Balen dat we zo lang moeten wachten op de laatste O3 optie- en accesioreprijzen maar ik ben wel happy met mijn besluit van VW richting Škoda. :-)
 
Bovenaan Onderaan