Octavia III

CDK

Forumguru
@Gunner, die heb ik ook nog voor je ;) dealers hebben deadlines bij de importeur wat betreft verkoopaantallen, als je in crisistijd én vlak voor zo'n deadline naar een dealer toe stapt én je geeft aan dat je heel snel kan en wil beslissen (liefst op dezelfde dag) dan kan je voordeel fors oplopen :)

greetz Corné
 

Gunner

Forumguru
Wanneer zijn de deadlines? Weet je dat toevallig?

dat snelle beslissen had ik voor mezelf ook al bedacht. Ik weet wat ik wil en wat ik bij wil betalen. Als ze me niet naar een andere dealer willen zien gaan ben ik zeker bereid dezelfde dag te beslissen.
 

TedVlemmings

Forumguru
Weet iemand hoe het zit met Adaptive Cruise Control op een nieuwe Octavia 1.6TDI?
Oorspronkelijk stond dit namelijk in de standaard lijst van een Elegance Businessline (bij Alphabet) nu is het in geen enkele Octavia meer terug te vinden (ook niet bij 2.0TDI) en helaas is de site op zijn zachtst gezegd niet ideaal om dit soort dingen terug te vinden. De dealer vertelde me dat het op de 1.6TDI niet ging vanwege het vermogen, zou erg jammer zijn.
 

Darkside

Forumguru
Weet iemand hoe het zit met Adaptive Cruise Control op een nieuwe Octavia 1.6TDI?
Oorspronkelijk stond dit namelijk in de standaard lijst van een Elegance Businessline (bij Alphabet) nu is het in geen enkele Octavia meer terug te vinden (ook niet bij 2.0TDI) en helaas is de site op zijn zachtst gezegd niet ideaal om dit soort dingen terug te vinden. De dealer vertelde me dat het op de 1.6TDI niet ging vanwege het vermogen, zou erg jammer zijn.
Ik zie niet wat ACC te maken heeft met vermogen.
CC werkt toch ook gewoon op de 86pk versie. Dan zou ACC ook gewoon moeten werken lijkt me.
Dit is dan meer een politiek geneuzel om de 1.6 minder aantrekkelijk te maken voor mensen die acc willen en hopen dat ze dan de 2.0 nemen.
 

herbiek

Senior Member
Op die prijslijst (pagina 4) staat "Adaptive Cruise Assistant inclusief Front Assistant" voor 700 euro op de optielijst voor zowel Ambition als Elegance businessline uitvoering.
 

TedVlemmings

Forumguru
Op die prijslijst (pagina 4) staat "Adaptive Cruise Assistant inclusief Front Assistant" voor 700 euro op de optielijst voor zowel Ambition als Elegance businessline uitvoering.

Ik zie het staan maar heb het er niet bij kunnen bestellen helaas. Ik vermoed dat dit naderhand niet meer mogelijk is, neem aan dat de verkoper die vorige week de bestelling mee door heeft genomen hier anders wel wat over had gezegd. Ik heb namelijk heel duidelijk aangegeven dat ik ACC eigenlijk toch wel heel graag zou hebben maar als het niet kon op de 1.6TDI dat het dan ophield en ik maar moet leven zonder ACC
 

Rallye

Forumguru
Nee, het is een mooie manier om de marge wat op te krikken omdat er geen BPM over afgedragen hoeft te woden. Met bijtelling heeft het niet direct iets te maken. het is een mooi voordeel voor de zakelijke rijder, maar verder ook niet

Das war einmal. Met ingang van januari 2013 is de BPM niet meer afhankelijk van de catalogusprijs, maar van de CO2-uitstoot. Een deel van de prijs buiten de catalogusprijs houden maakt voor de BPM dus niet meer uit. Enkel voor de bijtelling is de catalogusprijs nog interessant.
 

Gunner

Forumguru
weet iemand wat de meerwaarde van het Maxidot Kleurendisplay is t.o.v de normale boordcomputer?
geeft deze ook nog meer info of is het alleen maar in kleur?
 

Darkside

Forumguru
Kleuren scherm is mooier in de zin van het is in kleur. Navi aanwijzingen (pijl etc) in kleur. En door menu bladeren is in kleur.
Standaard Maxidot is wat er nu ook geleverd word. Lagere resolutie en "platter" menu structuur en idd monochroom.
Vind zelf het kleurenscherm erg mooi.
 

TedVlemmings

Forumguru
Flauw natuurlijk, maar ik moest lachen... Van de Skoda website; de nieuwe nieuwe Octavia 3 Combi. Zeker een facelift? ;)



Uploaded with ImageShack.us

Het is iig niet de nieuwe octavia, vind het wel wat weg hebben van een Superb, wellicht een IT foutje en is dit de eerste 'officiele' vertoning van de nieuwe Superb Combi (op het zijaanzicht na wat al op de site stond)?
 

paulus474

Senior Member
Foutje...bedankt :-)
Edit: zie overigens dat er nog wel meer foto's van de Combi op de website staan: onder ontdek de nieuwe Superb...
 
Bovenaan Onderaan